76% опитаних учителів користувалися штучним інтелектом, і половина з них мала позитивний досвід взаємодії, свідчать результати всеукраїнського дослідження про ШІ в школах, яке провели Projector Institute, Мала академія наук і компанія Factum Group Ukraine.

Практично всі опитані вчителі чули про сервіси ШІ, відзначають дослідники. Сім із десяти освітян користувалися принаймні одним із них в останні пів року для підготовки до занять, створення тестів для домашнього завдання, під час проведення уроків, а також для перевірок і навіть у позакласній роботі.

ШІ на уроках активно використовують як учителі точних дисциплін (інформатики, фізики, математики), так і гуманітарних: англійської мови, зарубіжної літератури, історії й української мови, кажуть дослідники.

Учнів до використання ШІ залучали 37% учителів, а 49% планують зробити це в майбутньому. Кожен другий вчитель вважає, що ШІ змінить освітній процес у найближчі роки. Водночас 39% опитаних не готові прямо радити учням використовувати ШІ в навчанні.

Найпопулярнішим сервісом штучного інтелекту став ChatGPT. Про нього знають 76% учнів і 68% вчителів. На другому місці за рівнем популярності серед опитаних став інструмент ШІ від проєкту «На Урок».

 

 

Серед школярів про ШІ знають 91% опитаних, а 85% щонайменше раз користувалися сервісом. Третина учнів користуються ШІ щотижня. Для підготовки домашнього завдання штучний інтелект використовують шість із десяти учнів. Також близько 40% зазначають, що використовували ШІ в роботі на уроках (зокрема, для виконання самостійних робіт). 

Анонімно діти повідомляли, що також користуються інструментами ШІ для списування, здебільшого для підготовки завдань з гуманітарних дисциплін. Однак ця мета використання ШІ посідає останнє місце за популярністю, відзначають дослідники.

«Деякі діти пояснюють, що штучний інтелект допомагає генерувати текстові заголовки або ідеї, якими вони в подальшому користуються для власної творчої роботи», – ідеться в результатах дослідження.

   

Україна розробить власну стратегію регулювання штучного інтелекту. Планують ухвалити закон, аналогічний до європейського AI Аct. Це дасть змогу створити ідентичні правові режими з ЄС у сфері ШІ. Закон буде регулювати ШІ відповідно до рівня ризику, що вищий він для прав чи здоровʼя людей, то більше зобовʼязань. Список високого ризику містить штучний інтелект в освіті, критичній інфраструктурі, громадському порядку й управлінні міграцією.