Механізм розкрадання коштів запровадили під час реконструкції Дегтярівського шляхопроводу, повідомляє поліція Києва.

У схемі задіяна підрядна організація, «Київавтодор» і Департамент транспортної інфраструктури КМДА, з’ясували в ході досудового розслідування.

Посадовці компанії-виконавця робіт купувала матеріали для будівництва за завищеними цінами, а різницю перераховували на рахунки різних підприємств, щоб потім перевести в готівку й привласнити, пише поліція.

Крім того, в інтересах службових осіб «Київавтодору» підприємство перераховувало кошти за проведені роботи, які виконували не в повному обсязі.

За інформацією слідчих, посадовці «Київавтодору» під керівництвом Департаменту транспортної інфраструктури КМДА забезпечили наближеним підприємствам перемогу на тендерах.

Наразі триває досудове розслідування справи за ознаками кримінального правопорушення.

Фото: Київська міська прокуратура

Будівельні роботи на мосту обходяться місту майже в мільярд гривень. Реконструкцію шляхопроводу на замовлення комунальної корпорації «Київавтодор» проводить одеська компанія «Росдорстрой» із залученням субпідрядників. 

Підрядник пообіцяв, що після обвалу конструкції за свій кошт усуне наслідки аварії. Міський бюджет не матиме збитків, кажуть у групі компаній RDS, до якої входить «Росдорстрой». Остання фігурує в низці кримінальних проваджень, які стосуються службової недбалості, неякісного виконання робіт і привласнення коштів при будівництві. Зокрема, триває слідство щодо компанії за фактом заволодіння бюджетними коштами, виділеними їй у 2021–2023 роках на проведення капітальних ремонтів доріг і шляхопроводів у Києві.

   

У червні 2023-го стартувала реконструкція шляхопроводу на перетині вулиць Дегтярівської й Олександра Довженка, який звели в 1963 році й відтоді капітально не ремонтували. Будівельні роботи мали завершити до кінця листопада, однак їх відтермінували через аварію, яка сталася під час монтажу мостових балок 30 вересня. Одна з балок під час встановлення втратила рівновагу, зламалася посередині та впала на сусідню конструкцію. Після цього почалася ланцюгова реакція – раніше встановлені шість балок були пошкоджені та впали на проїжджу частину. Київська міська прокуратура вже відкрила одну кримінальну справу за фактом руйнування конструкцій за статтею про порушення правил безпеки під час робіт.

   

Аварія на шляхопроводі – це, зокрема, наслідок того, що КМДА шляхом мільярдних інвестицій намагається зберегти застарілу транспортну інфраструктуру у вигляді «розв’язок-конюшин» і будувати нові за планами 50-річної давнини, кажуть транспортні експерти. Разом із фахівцями розбиралися, які є альтернативи «розв’язкам-конюшинам» і чи потрібні взагалі шляхопроводи там, де їх наразі будують.