Мозаїчне панно «Українська пісня», що на будівлі поблизу Національної опери, хоче відреставрувати рух «Має значення», повідомили в команді фонду.

Мозаїка 1967 року розташована на будинку на вулиці Богдана Хмельницького, 26, і роками осипається через те, що власник будівлі не давав дозволу на реставрацію.

 

Фото: «Має значення»

  

У травні 2023-го відбувся тендер на купівлю будівлі, обовʼязковою умовою торгів було збереження мозаїки. Для цього новий власник будівлі мав укласти договір з департаментом охорони культурної спадщини.

Новим власником будівлі став «Житомирський меблевий комбінат», зʼясувала команда «Має значення». Представники руху вже познайомилися з головним юристом підприємства та звернулися з проханням надати доступ для огляду мозаїки.

Якщо відповідь власника буде негативною, у фонді обіцяють однаково не залишати цю справу. «Будемо долучати патріотичних депутатів місцевої ради й Верховної Ради. І все заради важливої мети – зберегти для нащадків одну з найкрасивіших і найпатріотичніших мозаїк столиці», – кажуть у «Має значення».

 

Фото: «Має значення»

 

За словами активістів, важливо дослідити масштаб ушоджень, яких мозаїка зазнала з 2019 року, коли її востаннє оглядали. Через опади було пошкоджене обличчя дівчини з панно. Детальний огляд дасть змогу оцінити обсяг і вартість робіт, каже команда.

  

Мозаїчне панно «Українська пісня» в 1967 році виконав художник-монументаліст Степан Кириченко. У 2019 році спонсорувати реставрацію мозаїки мав ФК «Шахтар». Роботи обіцяли виконати за два тижні, але так і не почали.

Над відновленням мозаїки мала працювати бригада художників-монументалістів під керівництвом Федора Григорова, які раніше брали участь у реставрації фонтану «Зорі та сузір’я» авторства Володимира Мельниченка й Ади Рибачук біля КПДЮ.

   

Активісти руху «Має значення» до повномасштабного вторгнення займалися відновленням історичних дверей у Маріуполі, а тепер займаються реставрацією в Києві. Редакція The Village Україна поспілкувалася з ініціатором і волонтером проєкту Ярославом Федоровським про реставрацію вивісок, Маріуполь, сутички з міською владою, критику від урбаністів і ставлення до радянської спадщини.