Партія «Європейська солідарність» створила рекламну кампанію, щоби вплинути на голосування щодо перейменування Повітрофлотського проспекту в застосунку «Київ Цифровий», пише представниця руху «Чесно» Вікторія Максимова в колонці для «Української правди».

Що відбулося

«Європейська солідарність» закликала підтримати варіант «проспект Європейського Союзу». Водночас активісти й експертна комісія наполягали на назві «Повітрянофлотський проспект». Голоси розділилися з невеликим відривом (38% і 30% відповідно на користь «Повітрянофлотського»).

Крім того, проспектом Європейського Союзу в опитуванні пропонували назвали й проспект Правди. Як зазначила депутатка Аліна Михайлова, проспект із такою назвою має з’явитись у районі, який має багато смислових зв’язків з Європою: житловий масив «Варшавський» і майбутня станція метро «Варшавська», поруч проспекти Свободи, Георгія Гонгадзе, Василя Порика, вулиці Родини Крістерів і Всеволода Змієнка.

Що зробила «Європейська Солідарність» і як відреагували активісти

Рух «Чесно» зафіксував велику кількість реклами у Facebook, Youtube, Telegram, Instagram і на вулицях міста із закликом взяти участь у голосуванні й підтримати назву «Європейського Союзу» для Повітрофлотського проспекту. Закликали підтримати назву й телеканали, які придбав Петро Порошенко: «Прямий» і «П’ятий».

«Я підтримую курс України до вступу в Європейський Союз, але європейські цінності це передусім демократія, широке обговорення й повага до думки більшості громади, а не маніпуляція й перекручення фактів заради власної вигоди», написав військовослужбовець Олег Симороз.

За його словами, рекламу із закликом проголосувати за назву можна помітити на шести кілометрах Повітрофлотського проспекту, де розташовані будівлі Міноборони, Національного університету оборони, Національного університету будівництва і архітектури, Соломʼянська РДА й аеропорт «Київ», де й базувався Повітряний флот УНР. Кошти на рекламу можна було б витратити на щось інше, переконаний активіст.

Фото: Олег Симороз

Симороз вважає, що насправді партія організувала «агресивну політичну кампанію виборчого масштабу».

Також рекламу від «Європейської Солідарності» засудила депутатка Аліна Михайлова. Вона закликала «присікати політичні ігрища» партії й не дати їй «приватизувати місто», а також висловила сподівання, що «востаннє бачить, як над Києвом знущаються заради вулиці своєї абревіатури».

За її словами, у перші дні голосування розрив між варіантами «Повітрянофлотський» і «проспект Європейського Союзу» був більше 20%. Так тривало декілька днів, а зараз потім розрив раптово скоротився до 5%, на це вплинула рекламна кампанія.

Михайлова додає, що раніше «Європейська солідарність» намагалася перейменувати Московську вулицю на вулицю ЄС. Попри це, ця вулиця зараз має назву «Князів Острозьких».

Що кажуть у «Києві Цифровому»

Голосувати за перейменування київських вулиць можуть лише кияни, але автоматично зараховують усі голоси. Далі команда застосунку робить вибірку, як проголосували саме кияни, коментує керівник цифрової трансформації Києва Петро Оленич.

У застосунку можна відстежити не лише реєстрацію, але й так звані «піки». Наприклад, депутатів, які ухвалюватимуть рішення щодо перейменування, будуть інформувати, якщо кількість не киян зросла в кілька разів. Водночас голосувати можуть ті, хто живе в Києві й не має місцевої реєстрації, але показники в такому разі не будуть надто завищені.

Що з’ясував рух «Чесно»

Станом на 15 квітня у Facebook нарахували щонайменше 14 рекламних оголошень, які агітували проголосувати за варіант «Європейського Союзу».

Скриншоти: Аліна Михайлова, рух «Чесно»

Для більшості сторінок це або єдина реклама, яку вони коли-небудь запускали, або перша реклама за останні два чи три роки. Раніше всі ці сторінки ніколи не рекламували перейменування.

Це стосується і сторінок регіональних партійних осередків, тобто за перейменування київського проспекту закликають голосувати тих, хто не є киянами. Дописи мають ідентичний текст й охоплюють майже всю Україну.

Сюжет 5-го каналу, присвячений перейменуванню проспекту

У Telegram рекламні дописи поширювали двома хвилями, у лютому й квітні, на «сумнівних» каналах, які ніколи не агітували за перейменування. Усі ці канали мають велику кількість підписників, сотні тисяч.

Це свідчить про те, що за короткий проміжок часу рекламна кампанія перейменування проспекту охопила всі майданчики, й усі з них пов’язані з партією «Європейська солідарність».

Цей матеріал підготували за підтримки наших читачів

 Читайте «Нормальні новини» в телеграмі