Сухопутні війська ЗСУ опублікували інтерв’ю з пілотом, який доставляв вантажі й евакуював поранених з «Азовсталі». Переказуємо основні тези.

  • У когось була доба, у когось – тижень, а в когось – лічені години на підготовку до польоту.
  • Основна складність полягала в тому, що потрібно було доставити вантаж на більше ніж 100 кілометрів углиб території, контрольованої противником. Це супроводжувалося щільною протиповітряною обороною ворога. Тільки в зоні посадки було три різні зенітно-ракетні комплекси.
  • Усі льочики розуміли, що це дуже складно й майже неможливо, але командувач сказав так: «У скільки життів цивільних ви оцінюєте своє життя, життя екіпажу? Скільки людей має загинути, щоб ви зрозуміли, що ваше життя цього варте?» І ми всі усвідомлювали, що там відбувається, що люди там не мали навіть ліків, що не було боєприпасів, і це було вкрай необхідно зробити, саме тому всі йшли на цей ризик.
  • Найбільше хвилювання було, коли йшли до вертольота перед запуском. Але вже в процесі всі розуміли, що це просто робота. Ми робили, що мали робити. Коли в Маріуполі вже відбувалася евакуація людей і вивантаження припасів, це вже було відчуття ейфорії.
  • На зворотному шляху за 3 хвилини після зльоту в мій вертоліт влучила ракета ПЗРК, відмовив один двигун. На жаль, інший вертоліт, який ішов позаду, був збитий, увесь екіпаж загинув.
  • У мене на борту було 20 поранених, я знав, якщо сядемо десь у полі, потрібен буде інший вертоліт, щоб їх евакуювати. А це вже було б неможливо. Тому доводилося летіти далі.

Військову допомогу гелікоптерами на «Азовсталь» спрямовували 7 разів, розповів очільник ГУР Кирило Буданов в інтерв’ю виданню The War Zone.

Кожна місія доставляла бійцям на «Азовсталь» їжу, питну воду, медикаменти та боєприпаси. Також гелікоптерами на завод доправили 72 бійців полку «Азов».

Під час п’ятої й сьомої місій два гелікоптери збили. Знищили й гелікоптер, який вилетів на порятунок одного з екіпажів.

 Читайте «Нормальні новини» в телеграмі