Компанія Visa опублікувала результати дослідження жіночого підприємництва в 11 країнах у Східній Європі й Центральній Азії від платформи Emerging Europe. Ось основні висновки про жіночий бізнес в Україні й інших регіонах.

Найпопулярніші галузі й масштаб бізнесів

Найбільше жіночих бізнесів працюють у таких секторах:

  • краса та здоровʼя (17%)
  • роздрібна торгівля (12%);
  • сільське господарство й продовольство (12%);
  • освіта (8%);
  • піар і маркетинг (7%).

В Україні в індустрії краси працює кожен пʼятий жіночий бізнес, відзначають дослідники.

Дві третини підприємниць не залучають зовнішнє фінансування, а три чверті не мають найманих працівників. Близько 35% бізнесів заснували жінки з капіталом менш як 1000 доларів США. Лише кожна десята підприємниця має понад пʼять співробітників.

Більшість бізнесів (84%), що належать жінкам, пропонують товари й послуги тільки в межах своїх країн, в Україні цей показник становить 88%. Водночас усі підприємниці зацікавлені навчитися вести бізнес за кордоном.

Мотивація відкрити справу

Основною мотивацією відкрити свою справу для жінок є бажання збільшити дохід (50%), бажання працювати на себе (31%) і здійснити мрії (21%).

В українських жінок основною мотивацією розпочати бізнес є прагнення збільшити дохід (42%) і прагнення незалежності (41%).

Страхи, повʼязані з бізнесом

Підприємиць найбільше непокоїть, що їхній бізнес зазнає невдачі (29%), що їхнє фінансове становище погіршиться (27%) і що вони залишать сімʼю й дітей без уваги (25%).

Натомість в Україні жінки-підприємиці найбільше стурбовані тим, що бізнес не лишить їм часу на відпочинок (29%), на другому місці страх провалу (26%).

Найбільш поширені труднощі

Підприємниці кажуть, що найчастіше стикаються з труднощами, як-от висока конкуренція (40%), залучення капіталу (32%) і несприятливі умови ведення бізнесу (31%).

Респондентки в Україні найбільшою проблемою під час відкриття й ведення бізнесу називали високу конкуренцію (58%). Несприятливі умови ведення бізнесу або проблеми із залученням капіталу на собі відчувають 37% і 21% підприємиць відповідно.

Чого хочуть навчитися

Найчастіше підприємиц хочуть навчитися формувати стратегію отримання додаткового фінансування (47%), а також отримати навички з цифрового маркетингу й ведення соціальних мереж (37%), електронної комерції (24%) і розширення бізнесу на міжнародному рівні (21%).

В Україні топ бажаних навичок виглядає так само: на перших місцях – стратегії отримання додаткового фінансування (47%), цифровий маркетинг і ведення соціальних мереж (38%) й електронна комерція (27%).

Цей матеріал підготували за підтримки наших читачів


Майже половину нових малих бізнесів під час війни відкривають жінки, свідчить статистика Opendatabot. Жінки також очолюють 28% компаній, що зʼявилися в Україні після 24 лютого.

 Читайте «Нормальні новини» в телеграмі