З 1 по 5 лютого у Києві тривав новий сезон Ukrainian Fashion Week. Ключовою темою, окрім нових колекцій, стала глобальна тенденція свідомої моди. The Village відвідав перший BE SUSTAINABLE! Fashion Summit, дізнався про світові тренди та познайомився з екосвідомими українськими брендами.

Глобальні цілі модної індустрії

На модну індустрію припадає 10% всіх викидів вуглецю в атмосферу, і мода завдає планеті збиток серйозніший, ніж міжнародні авіаційні та морські перевезення разом узяті. Кожну секунду на звалище потрапляє вантажівка непотрібного одягу, а 40% придбаних речей люди одягають не більше як один раз.

На саміті ООН ще у вересні 2015 року світові лідери ухвалили 17 цілей сталого розвитку. Одна з них має стосунок безпосередньо до модної індустрії. Це забезпечення переходу до раціональних моделей споживання і виробництва. До 2030 року компанії-виробники товарів повинні суттєво зменшити обсяг відходів шляхом вживання заходів щодо запобігання їх утворення, щодо скорочення, переробки та повторного використання. І якщо модні бренди це не візьмуть до уваги, то ризикують втратити не тільки прибуток, а й загалом закритися.

На BE SUSTAINABLE! Fashion Summit українська експертка та консультантка зі сталого розвитку Клавдія Шевелюк відзначила, що за сталими товарами й послугами майбутнє: «93% покупців світу бажають бачити більш відповідальні бренди – такі, що будуть підтримувати соціальні проєкти або розв’язувати проблеми довкілля. А ¾ тінейджерів вже сьогодні обирають більш сталі продукти».

За даними міжнародної консалтингової компанії McKinsey & Company, за 10 років сталими міркуваннями керуватимуться 90% споживачів і 95% баєрів, які будуть забезпечувати речами великі торгові точки по всьому світу. Вже сьогодні чверть баєрів забирає бренд зі списку, якщо той не вписується в концепцію сталого розвитку.

Довідка: Сталий розвиток – це розвиток, що відповідає потребам сучасності, не впливаючи на здатність майбутніх поколінь задовольняти свої власні потреби. Для досягнення сталого розвитку надзвичайно важливо гармонізувати три основні елементи: економічне зростання, соціальну інтеграцію та охорону довкілля.

5 трендів сталої моди:

Пошиття нових речей із залишків матеріалів будь-якого походження – один з ключових трендів sustainability. Так український бренд Ksenia Schnaider щорічно перероблює 5,3 тонни деніму, що становить близько 7 000 пар джинсів.

Пошук виробниками альтернативної сировини для виробництва текстилю. Бавовна, з якої виготовлено більшість предметів одягу, які ми носимо, вимагає інтенсивного використання добрив, інсектицидів та води для зрошення. А синтетичні волокна, зокрема акрилові та нейлонові, містять у своєму складі хімічні речовини й не піддаються біологічному розкладанню. Тому виробники і вчені експериментують із сировиною з рибальських сіток, пластикових пляшок, океанічного сміття чи листя ананаса, намагаючись винайти нові екологічні види текстилю та шкіри.

Так, український бренд Bevza планує стати на 100% sustainable до кінця 2021 року. На думку дизайнерки Світлани Бевзи, створення повністю екологічних та перероблюваних матеріалів для модної індустрії це лише питання трьох-чотирьох років. Нині для клієнтів Bevza доступні фірмові пуховики з переробленого поліестеру, що своїм принтом імітують хутро тварин.

Прозорість – ще один свідомий тренд, що входить у десятку головних тенденцій модної індустрії. Під прозорістю мається на увазі, що споживач отримує повну інформацію про те, де, як і з чого було створено одяг. Покупець може переконатися, що під час виготовлення речей використовували екологічно чисті матеріали, а співробітникам фабрик забезпечили справедливі умови праці та гідну зарплату.

Підтримка локальних виробництв і місцевих брендів. Купівля товару у місцевих знижує потребу його транспортування, а отже, скорочує кількість шкідливих викидів в атмосферу.

Стрімкий розвиток культури оренди одягу та зростання ринку ресейлу. За даними дослідження консалтингової компанії BCG, ніша ресейлу (магазини, що перепродують вживаний одяг та аксесуари) до 2021 року буде мати обороти до 36 мільярдів доларів. У США темпи зростання ресейл-ринку за останні три роки перевищили темпи зростання люксового ринку в двадцять один раз. Це збільшує термін використання речей і не спонукає до нових покупок.

Сьогодні чимало українських брендів почали активно приділяти увагу питанням екології, підтримуючи своїх закордонних колег, які лише за 2019 рік об’єдналися та підписали декілька хартій і пактів (Fashion Pact G7, Global Fashion Agenda). Глобальна мета всіх брендів – досягти повної екологічної нейтральності до 2050 року.

Ось 5 українських брендів, які застосовують тренди сталої моди

REVICLO BY MARKOVA – одяг з вінтажного деніму, який створюють індивідуально для кожного клієнта. У бренду можна замовити ексклюзивні джинси, топи чи сорочки.

DevoHome – український виробник конопляного текстилю та одягу. Конопляне волокно – екологічний натуральний матеріал, з якого дизайнери виготовляють куртки, пальта, спідниці.

RE-BEAU – етичний бренд біжутерії. Сережки, брошки та кулони виготовлено з переробленої пластикової тари.

BARU BAGS – бренд, що спеціалізується на сумках незвичних форм, створених зі стокових матеріалів.

KLAPTYK fashion – бренд, який використовує для створення одягу та предметів інтер’єру «клаптики» із залишків текстильного виробництва, зменшуючи таким чином кількість вторсировини на звалищах.

МАТЕРІАЛ ПІДГОТОВЛЕНО ЗА ПІДТРИМКИ