Наталія Гордієнко – засновниця онлайн-магазину Kapsula, який діє у форматі smart-shopping. На першій події української платформи свідомої моди Sustainable Fashion Pad вона розповіла про те, чому потрібно купувати речі усвідомлено та як зібрати «розумний» гардероб.

Наталія Гордієнко


засновниця онлайн-магазину Kapsula

Мало хто знає, що модна індустрія входить в топ-3 із забруднення навколишнього середовища. Нині почали лякати розмови про виробництво бавовни і те, наскільки нелюдяні умови виробництва одягу в країнах Азії. Популярні мас-маркет бренди Zara, H&M, Topshop займають 50% всього виробництва одягу в світі, тому їх можна вважати головними шкідниками. Я не закликаю не ходити в H&M. Я за усвідомлене споживання та раціональний вибір.

Всюдисущі fast-fashion компанії важко обійти стороною і не купити зайвого. Я пройшла весь шлях консюмеризму: у 20 років була першою в магазині fast-fashion, тому що це стильно і дешево. Коли з'явилося більше грошей – пішла в преміальні магазини. Я стала жертвою шопінгу: мала три пари однакових джинсів, спідниць з однаковою посадкою, десять футболок, з яких носила тільки дві. Переломний момент настав тоді, коли я стала персональним стилістом. Побачивши гардероби своїх клієнтів, зрозуміла, що це катастрофа і що з цим потрібно боротися системно. Так і з'явилася Kapsula –  магазин, місія якого спростити шопінг, зробити його ефективним і позбавити покупця від непотрібних покупок.

Ми не повинні стати прихильниками анти-моди і думати, що все погано. Ми повинні прийняти цю проблему і акумулятивно вирішувати її, починаючи з себе. Для того, щоб створити «розумний» гардероб, потрібен час, гроші і знання трендів, як правильно одягнутися.

Як спростити шопінг

Спочатку потрібно зрозуміти та розібрати власний гардероб. Далі зібрати капсульний – «розумний» – гардероб. У цьому випадку все має бути функціональним і поєднуватися між собою. Не важливо, де ви купили одяг, головне, що ви відповідально підійшли до свого вибору. У Kapsula селективний відбір речей. Ми працюємо тільки з українськими брендами, тому що у них немає масового виробництва, і вони використовують локальну робочу силу і ресурси.

Три критерії «розумного» гардеробу:

1. Функціональність

Мода диктує і нав'язує тренд сезонних змін. Це означає, що прийшла осінь – ми відкрили осінню шафу, а літню закрили. Я категорично проти такого підходу. Моя ідея в тому, щоб речі перекочовували з сезону в сезон. Тоді ви продовжуєте їм життя.

2. Категорійність

У «розумному» гардеробі має бути три низи, верхів – в два рази більше, два абсолютно різні варіанти верхнього одягу і хоча б дві сукні. Якщо ви не носите спідниці, а у вас вона лежить, то на цьому етапі її потрібно позбутися. Ви повинні визначити категорію тих речей, яких не вистачає. І коли підете за речами, яких бракує, просто пам'ятайте, що не слід купувати десяту футболку. Один з моментів усвідомленого споживання – не купувати одне й те саме. Навіть, якщо вам личать джинси з високою посадкою, спробуйте широкі джинси або брюки зі стрілкою, вони універсальні. І не забувайте: на виготовлення пари джинсів витрачається шість літрів води.

3. Кольорова палітра

Абсолютно всі кольори між собою поєднуються. І що незвичніше поєднання – то крутіше і помітніше ви можете виглядати. Але є одне але – глибина кольору. Глибина кольору – це кількість білого і чорного, що переважає. Чим більший контраст між речами, тим прикольніше вони виглядають. Якщо у вас буде білий топ і чорний низ – знайте, вас точно помітять, тому що є сильний контраст. Важливо визначитися, що вам більше личить – теплі чи холодні відтінки. Коли у вашому образі присутні одразу і ті, і ті, це створює дисбаланс.

Ніколи не купуйте речі, які не приносять задоволення. Навчіться радіти базовим покупкам. Вірю, що ми станемо небайдужими до еко-середовища й до себе в першу чергу, переглянемо свій гардероб і будемо усвідомленими споживачами.

Фото: Катя Золотухіна; Настя Мішустіна; Priscilla Du Preez / Unsplash;  Alexandra Gorn / Unsplash