Укотре зайшли в торговий центр за светром, а вийшли за кілька годин – втомлені, без грошей і без светра? Або ж піддалися емоціям і купили щось, що ні до чого не пасує та доведеться повертати. Візит до шопінг-молу може забрати цілий день, виснажити і бути непродуктивним.

Як цього уникнути та виходити з торгових центрів переможцем – розбираємося детальніше у спецпроекті за підтримки ТРЦ «Атмосфера».

Щоб сторінка завантажувалася коректно, рекомендуємо відімкнути Adblock у браузері.

Євгенія Локтіонова

директорка української торгової гільдії UTG, що займається проектуванням і консалтингом торгових центрів

Багатошаровий пиріг

Торгові центри бувають районними, регіональними та суперрегіональними. Наприклад, візьмемо торговий центр районного формату на 15 тисяч квадратних метрів у густонаселеному спальному районі. Тут живе молодь, сім’ї з дітьми чи пенсіонери? Залежно від потреб аудиторії, створюють наповнення центру. Так у ньому з’являється продовольчий магазин, аптека чи ресторани.

Регіональні об’єкти розраховані на ширшу аудиторію, яка може доїхати на машині. Там більший вибір магазинів, є фудкорти та розваги. Такі торгові центри розраховані на жителів кількох районів та людей з різним рівнем доходу.

Торговий центр –
це пиріг із шарами:

цокольний поверх

супермаркети та магазини сегменту для «середнього мінус» доходу

перший поверх

магазини для «середнього плюс» доходу і вище

другий поверх

магазини для «середнього мінус» доходу

останній поверх

фудкорти, розваги

Правило кільця

Ідеальний торговий центр – це кільце. Людям зручно ходити, немає глухів кутів. Крім того, рухаючись по колу, покупець проходить усі магазини – нічого не залишиться непоміченим. Принцип кільця застосовують не тільки шопінг-моли, а й магазини та супермаркети.

У торговому центрі усі зв’язки між поверхами – вертикальні. Ескалатори розташовані так, щоб ловити потоки – людина заходить і її зразу піднімають вгору.

Поверніть праворуч

Люди при вході автоматично повертають праворуч. Тому зліва зазвичай розміщують «якір» – великий магазин, який спонукатиме покупця повернути наліво.

Є різні міфи, але «дешеві та дорогі магазини поряд» – не найкращий варіант для розташування. Оскільки кожен з них приваблює різну публіку і психологічно важко зайти в магазин не свого цінового сегменту. Також магазини діляться за товарним міксом: кежуал, класика, взуття. Їх розміщують поряд.

Деталі

Торгові центри продумують усе: від музики – до запахів у туалеті. Відповідні запахи створюють правильний настрій у покупців. Наприклад, ви можете думати, що пахнуть фудкорти, але це спеціальні аромати.

Можна сміятися, але туалет – це візитна картка торгового центру. Його стан впливає на загальне враження, і менеджерам треба звертати на нього особливу увагу. А ще зараз з’явився тренд – кімната для матері та дитини, тому що мами в декреті – це великий сегмент покупців.

Жіночий шопінг

Хочеться нам цього чи ні, але більшість клієнтів торгових центрів – жінки. Дехто отримує задоволення від шопінгу, і навіть сам процес без фінальної покупки може бути способом відпочинку.

А хто ж купує чоловічі речі? За статистикою 60-70% покупців у чоловічих магазинах – це жінки, які купують для своїх чоловіків. Тому чоловічі та жіночі магазини розташовані поряд. Коли чоловіки здійснюють покупку самостійно, вони складають план, знають що і де купити й вивчають навігацію у шопінг-молі.

Якщо звернути увагу, то більшість торгових центрів немов проектують саме під потреби жінок: багато косметики, ювелірки, більшість жіночих брендів. Це підштовхує до імпульсивних покупок. А ось місця для комфорту покупців, зазвичай, створені саме для чоловіків, які ходять на шопінг із жінками. Наприклад, лавки, де є зарядки для телефонів, зони з Wi-Fi.

Стася Монастирська

стилістка та художниця з костюмів

Для мене шопінг – це спортивні перегони. Щоб опинитися на фініші, потрібно рухатися швидко та вдумливо. Я працюю над великими проектами, одягаю багато людей і стилізую різні образи. Коли заходжу в магазин, досить швидко розумію – підходить асортимент під проект чи ні.

Переваги шопінгу в ТРЦ. У торгових центрах усе під рукою. Одразу можна купити продукти, речі для дому, спорту, дитячий одяг. А ще можна провести тут цілий день, і дуже зручно, що є розваги для дітей, фудкорти, навіть можливість піти в кіно, якщо ваш партнер занадто довго обирає вбрання. Супербонус – паркінг і можливість залишити машину.

Недоліки шопінгу в ТРЦ. Це натовпи людей. Для мене опинитися у вихідні в торговому центрі – страшний сон.

Тренди

Якщо ви полюєте за трендами – вам у торговий центр. Більшість мас-маркету копіює покази світових брендів, вони повторюють у своїх сезонних колекціях ті самі гучні форми, силуети, принти. Тому це варіант недорогого і стильного шопінгу. Інше питання, чи хочете ви бути такими, як усі?

Поради

Як підготуватися?

Зрозумійте, який ви покупець: соціальний чи одинак? Наприклад, ви любите весело проводити час із друзями, але так ви не зможете сходити в усі магазини тоді, коли вам зручно. Краще йдіть на шопінг самостійно.

Визначте ціль шопінгу: йдете, аби підняти настрій, купити подарунок чи щось необхідне.

Визначте бюджет і тримайте емоції під контролем.

Одягайтеся зручно – шпильки зачекають кращої нагоди.

Вивчайте продукти перед тим, як йти на шопінг. Якщо ви шукаєте, наприклад, костюм, проаналізуйте, у яких брендів ви можете його купити і в якому шопінг-молі є магазини цього бренду.

Коли?

Найбільш активні shopping hours – у вихідні в другій половині дня. Тому краще ходити на шопінг рано вранці або ввечері у будні.

Ходіть на шопінг у четвер. Більшість великих магазинів одягу перебудовує свої рейли з одягом по четвергах – готуються до натовпів на вихідні. Тому цього дня ви можете побачити нові товари та останні доповнення.

На що зважати в процесі?

У більшості магазинів новинки і привабливі за ціною речі розташовані біля входу, а речі зі знижкою та last piece пропозиції – в глибині простору.

Завжди приміряйте одяг перед придбанням. Запитайте поради друзів чи консультанта. І не забудьте запитати себе – чи вартує річ своєї ціни.

Вдихніть-видихніть і дайте собі час подумати. Можливо, варто відкласти річ на касі, прогулятися та ще раз проаналізувати, чи потрібно витрачати кошти конкретно на це. Уникайте швидких покупок.

Золоте правило іміджмейкера – не виходьте з магазину з річчю без пари. Намагайтеся збудувати повноцінний образ з тим, що плануєте придбати. По-перше, так ви зможете зразу носити нову річ. По-друге, будете краще знати, з чим її поєднувати.

ТРЦ «Атмосфера» – торгова галерея преміум-класу, для поціновувачів якісного шопінгу і відпочинку

У торгово-розважальному центрі розташовані понад 60 бутиків преміальних брендів, кінотеатр MULTIPLEX та зона розваг для всієї сім’ї White Ball з боулінгом, більярдом, лаунж-зоною, баром.

Невдовзі відкривається перше в Україні дитяче автомістечко – TURBO PIXEL CITY.

Адреса: Київ, Столичне шосе, 103.

З 10:00 по 21:00 щодня без вихідних.

МАТЕРІАЛ ПІДГОТОВЛЕНИЙ ЗА ПІДТРИМКИ