Перший в Україні магазин бренда одягу Off-White відкрили в Києві наприкінці 2021 року. За запуск шоуруму відповідає мультибрендова мережа бутиків Symbol, а до відкриття в Київ приїхав засновник Off-White Вірджіл Абло.

Ми розпитали про це фешн-баєрку Symbol Анастасію Таран – зокрема, як вони домовлялися з Off-White, готували з The Trouble Tribe той самий напис Hello Kyiv та відкривали магазин біля Пасажу.

Оновлення 11 лютого: Цей матеріал оновили, уточнивши роль в анонсі відкриття Off-White команди The Trouble Tribe.

Що таке Off-White

Off-White – це бренд одягу, заснований візіонером Вірджілом Абло. У великому профайлі журнал The New Yorker називав Абло «головною зіркою чоловічого одягу», але зводити постать американського візіонера ганського походження виключно до моди було б неправильно. Абло здобув освіту архітектора, паралельно розвивав кар’єру діджея, а на стажуванні в італійському домі моди Fendi почав співпрацю з Каньє Вестом, зрештою ставши його правою рукою та креативним директором агенції Каньє Donda.

Портрет Вірджіла Абло / LVMH

Off-White Абло заснував у 2013 році, уже після того, як зробив один із науспішніших альбомів XXI століття із Каньє та Jay-Z (Watch The Throne) і підірвав світ моди зухвалим постмодерністським експериментом із брендом Pyrex Vision (ось тут можна почитати про нього більше). Далі Абло рухався тільки вгору: у 2019 році він став першим мистецьким директором африканського походження французького дому моди, очоливши чоловічу лінію одягу Louis Vuitton.

Вірджіл Абло показує свою студію The New York Times

Якщо описувати вплив Off-White та Абло на моду максимально стисло, то можна сказати, що він закріпив стрітвер як повноцінну частину високої моди, а не її протиставлення. «Я хочу, щоб Бернар Арно [керівник LVMH] побачив цю колекцію та сказав: «Ти приніс сюди вулицю», – описував свій підхід сам Абло. У 2018 році Off-White назвали найбільш популярним брендом у світі: марка випередила, наприклад, Gucci, Nike та Yeezy Каньє Веста. Улітку 2021-го материнська компанія Louis Vuitton викупила 60% акцій Off-White, а Абло почали залучати до всього портфоліо LVMH.

«LVMH – це захмарний рівень, у них немає жодного поганого продукту, – коментує The Village Україна фешн-баєрка Symbol Анастасія Таран, яка відповідала за запуск Off-White у Києві. – Я вважаю, що Off-White трохи змінився за останні три-чотири роки, це вже не такий стритстайл, він став більш елегантним, більш вилизаним. Але це один із найкрутіших брендів у світі. Off-White була для нас цікавою маркою, ми давно стежили за нею та Вірджілом».

Як Off-White привезли в Україну

Мережа Symbol працює в Україні з 2000 року, у портфоліо брендів компанії, наприклад, Brunello Cucinelli, Stefano Ricci та Balmain. Анастасія Таран розповідає, що рішення про запуск монобрендового магазину Off-White в Україні ухвалили на початку минулого року: «Чи складно було домовитися? Нашій мережі вже 22 роки, тому з нашим досвідом це було нескладно, до того ж у нас уже є кілька монобрендових магазинів у різних містах. Усе одно Мілан – це маленьке село. Усе вирішують знайомства, через знайомства вдалося домовитися».

Для Off-White Kyiv знайшли локацію біля Пасажу та визначили орієнтовну дату відкриття на вересень, на цей же час запланували приїзд Вірджіла Абло в Київ. «Якщо я не помиляюся, тоді в усьому світі працювали лише 24 монобрендові магазини Off-White, а наш повинен був стати 25-м, – розповідає Анастасія. – Домовилися про відкриття, підписали контракт і визначили дату відкриття на вересень. На жаль, через певні обставини на кордоні відкриття довелося відкласти. Але однаково подумали, що було б добре, якби Вірджіл приїхав у вересні та зробив відео для пре-відкриття. Ми тримали це в таємниці, поки не повісили вивіску на магазині».

Вірджіл Абло в Києві

За попереднім планом, засновник Off-White повинен був прилетіти до Київ 5 вересня, зняти промо-відео до відкриття Off-White Kyiv, а тоді відіграти нічний діджей-сет на майданчику «Курені». «Вірджіл мав прилетіти ввечері, відзнятися з нами години за три, повечеряти, привести себе до ладу, тоді відіграти сет і вже вранці вилетіти, о 10:00. У нас було обмаль часу, а плани були великі», – пригадує Анастасія Таран.

Анонс відкриття магазину готували разом із Віталієм Юрасовим і командою The Trouble Tribe. «Ми запросили саме команду The Trouble Tribe, оскільки вони не просто є частиною вуличної культури в Україні, а, на нашу думку, також задають локальний контекст цієї культури. Саме вони допомогли розробити ідею анонсу відкриття магазину, створили ролик та надали авто, яке врешті розмалював Вірджіл», – коментує Таран. 

Вірджіл Абло в Національному музеї історії України у Другій світовій війні під час поїздки в Київ

Утім, за планом усе не пішло через затримку рейсу. «Літак Вірджіла затримався на дві години, і його менеджер уже пропонував відкласти зйомку відео ближче до відкриття. Але вже всі були готові: і ми, і знімальна команда, і машина Chevrolet, яку мали розмалювати. Ми відповідаємо: «Ні, значить, нам не треба дві години, впораємося й за 20 хвилин», – розповідає Таран.

Замість зйомки на кілька годин, яка мала передбачати сюжет з Абло, локацію на одному з київських мостів і залучення мотоциклістів, зняли коротке відео для анонсу відкриття шоуруму. «Коли [Вірджіл] робив напис, перевіряв із папірця, як правильно пишеться Kyiv», – згадує Таран. Уточнюємо, чи принципово було обрати саме українськомовний варіант Hello Kyiv, який зробив художник Даня Шуліпа (SHU): «Так, було принципово не допустити помилки в написі. Ми писали саме Kyiv, перекладали з української, бо все-таки ми в Києві й мова українська». Таран підсумовує: «Загалом було відчуття, що до нас приїхав друг, дуже близька за духом людина. Він дуже легкий у комунікації, не мав корони на голові».

Також Абло відвідав Батьківщину-Мати, а вечеряв неподалік у ресторані української кухні «Царське село»

Остання поїздка Абло

«Дуже щаслива, що змогла з ним особисто познайомитися, хай це й було дуже швидко і не так, як ми планували, – пригадує зустріч із Вірджілом Абло Анастасія Таран. – Пам’ятаю, як я злилася: невже він не міг присвятити нам обіцяний час? А тепер зрозуміло, що часу в нього було зовсім мало. І я дуже вдячна, що він все-таки виділив нам дорогоцінні хвилини». Вірджіл Абло несподівано помер 28 листопада у віці 41 року: у нього діагностували рак, про який дизайнер раніше не розповідав публічно.

Поїздка в Київ стала для нього останньою подорожжю для відкриття магазину Off-White, каже Таран. «Для нас це був шок, як і для всіх, – коментує фешн-баєрка Symbol. – Зараз я вже розумію, що він би до нас не повернувся вже в грудні [якби зйомку відео відклали]. Раді, що він приділив нам хоча б цей час, на нашій команді це залишило великий слід».

Як працює Off-White Kyiv

Приміщення для Off-White Kyiv знайшли поблизу Пасажу, на вулиці Заньковецької, раніше в цьому просторі працював інший магазин Symbol. У команді розповідають, що вибір локації Off-White довірили місцевим партнерам: «Раніше це був наш мультибрендовий магазин, тому ми знали, що розташування хороше».

Інтер'єр Off-White Kyiv

Дизайн-проєкт та архітектурні рішення, утім, узгоджували з головним офісом бренда в Мілані. «Наші архітектори спілкувалися з італійськими, тому що кожен новий Off-White – це неповторний проєкт, який створюють унікально. Але все будувалося на довірі», – каже Анастасія Таран. Чи затверджував деталі проєкту Вірджіл Абло як фахівець з освітою архітектора? «Ні, але, думаю, він давав ок, підтверджував через команду», – відповідають у Symbol.

Детальний процес узгодження та координації передбачають прояви Off-White Kyiv у соціальних мережах і комунікації загалом. «Ми не викладаємо пости, коли нам хочеться, вони контролюють це все повністю, – каже Таран. – Усі інстаграм-акаунти магазинів Off-White публікують фото в один час». Цей уніфікований підхід відрізняється від інших брендів, але в Symbol це приймають: «З іншими монобрендами зазвичай треба проявляти ініціативу, а в Off-White дуже чіткі правила. Ми самі захотіли грати в цю гру, прийняли їхні правила, тому що нас цікавив новий крутий бренд у нашому пакеті». Додає: «У цьому немає нічого поганого. Якщо бренд досягнув таких висот, я впевнена, що вони щось знають».

Як оцінюють перший період роботи

«Ми в нереальному захваті від того, як почали роботу, дуже задоволені продажами, – коментує Анастасія Таран. – Клієнти в кайфі, у нас дуже хороший трафік, особливо в перші дні роботи. У соцмережах нам уже написала неймовірна кількість людей, які хочуть з нами працювати».

Як магазин Off-White сприйняла київська аудиторія? «У нашій країні багато модних класних людей, особливо в Києві. Вважаємо, що це перемога для України, саме в цей час і саме тут», – відповідає Таран. Пригадує зміну в підході бренда за останні кілька років, про яку розповідала раніше: «Думаю, зараз він більше готовий для нашої аудиторії».

Обкладинка: Off-White Kyiv