Комерційний і домашній інтер’єр завжди були двома різними історіями, але Instagram зумів підібрати для кожної свій фільтр. Більшість дизайнерів уже зіткнулася з проханнями зробити інтер’єр інстаграм-адаптованим, а в дизайн-проектах громадських просторів без інстаграмності сьогодні взагалі нікуди. The Village розібрався, як Instagram перерозподілив інвестиції в дизайн, і з’ясував, як соціальна мережа вплинула на інтер’єри загалом.

ТЕТЯНА ОСЕЦЬКА

архітекторка

МАРИНА НОВІКОВА

дизайнерка інтер’єрів

ОЛЕНА ІВАНОВА

керівниця студії дизайну

ІВАН МИРОЛЮБОВ

арт-директор

Як Instagram вплинув на дизайн громадських просторів?

 МАРИНА НОВІКОВА: Потреба зробити інтер’єр інстаграмним – справжній must для громадського простору, інакше туди просто ніхто не прийде. Найбільший вплив Instagram має на дизайн готелів, кафе, барів і ресторанів. Так, в австралійському агентстві Vale Architects уже навіть створили «керівництво із Instagram-дизайну»: заклади, в яких люди із задоволенням фотографуються, будуть підтримувати постійний потік клієнтів. І це не дивно: нативні фото в Instagram кращі за будь-яку рекламу.

Складаючи свій гід, Vale Architects з’ясувало, що у випадку з готелями найчастіше люди фотографуються біля басейна, а частка знімків у холі становить лише малу частину фотографій з відпочинку. Відповідно Instagram перерозподіляє інвестиції в інтер’єр клієнтів агентства: вкладатися варто в дизайн дворика, зони біля води і бару.

 ОЛЕНА ІВАНОВА: Проектуючи громадські приміщення, дизайнер повинен придумати якомога більше фішок в інтер’єрі, щоб людям подобалося там перебувати і фотографуватися – це забезпечить постійну рекламу. Наприклад, зараз я працюю над дитячим центром. Крім планувань, розрахунку світла та електрики, ми разом з командою маркетологів окремо продумуємо інстаграмний дизайн. У кімнаті батьків для залучення клієнтів плануємо зробити дві фотостіни, логотип на підлозі для #фотоніг і наклейки на вікнах.

У кафе і ресторанів є свої хитрощі й критерії щодо створення фотогенічності. Не секрет, що багато страв і коктейлів сьогодні створюються саме з метою підкорити Instagram. Багато замовників і дизайнерів переконані, що вдала їжа – це тільки половина успіху, іншу треба створити за допомогою антуражу. Адже всі ми вже знаємо, що горнятко кави видається в об’єктиві куди смачнішим на дерев’яній барній стільниці або на мармуровому столику.

Закладом, чий дизайн одним з перших підкорив Instagram, стала бургерна Black Tap у Нью-Йорку. Його слава настільки вражала, що про це навіть написав Vogue. Секретом успіху Black Tap у соціальній мережі назвали візуально разючу їжу в комплексі з добре спроектованим інтер’єром. Ресторан просто заточений на те, щоб знімки виходили вдалими: ефектна стіна з чорної цегли, поверхні з фанери, хромована стійка і підлога, викладена картатою англійською плиткою.

Ще одне правило інстаграм-орієнтованості для кафе і ресторанів – особлива увага до дизайну туалетної кімнати. Дизайнери все частіше шукають незвичайні предмети: бочки, велосипеди і так далі.

Підвісна драбина в еклектичній дворівневій квартирі для дизайнера

Що з домашнім інтер’єром?

Домашній інстаграм-френдлі-інтер’єр – це передусім історія про фотогенічність. З побажаннями обставити поверхнями і предметами, які добре виходять на фото, дизайнери стикаються все частіше. Але буває і таке, що інтер’єр стає улюбленим об’єктом для фото і без попередньої підготовки. Instagram задав тренд на щирість, люди втомилися від фантазій про ідеальне життя і хочуть бачити реальну картинку. Для дизайнера це дуже благодатний період, можна допомагати клієнтам створювати інтер’єри, які відображають їхню індивідуальність і при цьому гідні бути особливим фоном для життя.

 МАРИНА НОВІКОВА: Не так давно від замовниці прозвучало побажання додати в інтер’єр якомога більше дзеркал у повний зріст, щоб робити селфі. А для іншого проекту дівчина навіть завела свій Instagram, щоб у режимі реального часу розповідати про створення і реалізацію будинку мрії. Ще один приклад – коли техзавдання повністю було зібрано за скріншотами з Instagram. Інше питання, що я завжди намагаюся запропонувати клієнтам трохи більше, ніж те, про що вони просять, не сліпо наслідуючи тренди, а створюючи їх.

 ОЛЕНА ІВАНОВА: Скоро я буду робити дизайн квартири для чоловіка-кухаря. У проекті ми плануємо використовувати темну кам’яну стільницю, тому що на такому тлі виходять ефектні кадри їжі.

 ТЕТЯНА ОСЕЦЬКА: Якось ми брали участь у ТВ-проекті, де треба було спроектувати кімнату для сестер-двійнят. Уже в процесі роботи ми дізналися про те, що вони досить популярні блогери. На самому проекті це, в підсумку, ніяк не відбилося, але згодом сторінки дівчат заповнилися фотографіями різних куточків кімнати з усіма її деталями і нюансами. Новий інтер’єр навіть став фоном для рекламних постів.

Будь-який простір насамперед має бути адаптованим для свого користувача. Ймовірно, важко уявити собі інстаграм-адаптований вокзал, але можна точно бути впевненим, що там знайдуться образи і елементи, що потрапили в мільйони стрічок.

 ІВАН МИРОЛЮБОВ: За останні 15 років світ сильно змінився. Інтернет і мобільні технології вплинули буквально на все, починаючи з дозвілля і закінчуючи освітою. Межі стерлися. Відстань тепер вимірюється не кілометрами, а кліками мишки. Хтось називає це ерою Instagram, хтось – епохою all to show. Одне безсумнівно: профілі в соцмережах стали нашим другим втіленням, а діджитал загалом впливає майже на всі сфери життя, в тому числі на інтер’єри.

Дитяча полиця в класичній трійці для родини з дитиною

Фотографії

Раніше було заведено мати вдома альбом з пам’ятними фотографіями. Але з появою цифрової техніки формат зберігання конвертувався з паперу в мегабайти на жорсткому диску. В еру соціальних мереж альбоми з фотографіями перемістилися в папки на інтернет-ресурсах. Це відбилося і на дизайні інтер’єру. Зараз пам’ятні фото радше виняток із правила. Замість них на стінах квартир і будинків з’являється мистецтво. Також стіни стають акцентними – їх виділяють за допомогою активного кольору або шпалер із цікавим орнаментом.

Графічний дизайн: кольори, форми, матеріали

В інтер’єрі з’являється багато сміливих колірних поєднань, властивих графічному дизайну. Колір стає локальною плямою: головним виразним засобом у просторі. Дотримуючись правил flat design, колір найчастіше використовують матовий. Між собою поєднують до трьох відтінків, не більше: чим простіше, тим краще.

З формою відбувається схоже: вона спрощується до лаконічної геометрії. Особливо це помітно в дизайні меблів, серед яких практично немає складних різьблених форм, які заважають зчитувати силует предмета. Складна форма не повинна відволікати від головного в інтер’єрі – кольору. Тому дизайнери намагаються згладжувати гострі кути, створюючи менш агресивні, плавні силуети.

Дотримуючись схеми спрощення, дизайнери стали менше використовувати натуральні матеріали. У будь-якому разі вони стають доповненням до кольору, відіграючи тепер другорядну роль. Загалом дизайн працює за принципом зменшення шуму – чим його менше, тим легше зчитувати образ. Налаштовуючи телевізійний канал, ми шукаємо ту частоту, на якій немає сірого дощу. Так і дизайнер збирає необхідні образи без зайвих елементів, які можуть спотворити вихідну ідею.

Ракурс

В ери Instagram є свої ракурси. Якщо людина веде власний акаунт (не розглядаємо ті, що пов’язані з бізнесом), то він зазвичай ділиться на два типи. Перший – це переважно селфі. All to show – усе напоказ: де я був, з ким я був і що робив. Ера Instagram – це ера егоїстів, яка має на увазі наявність людини в кадрі. Навіть на обкладинках AD, Interni та Elle Decoration з’являються не просто розмиті в русі силуети, а конкретні люди, що досі було безпрецедентно для інтер’єрних видань.

Другий тип акаунтів – коли фотографії нібито зроблені очима спостерігача. Найчастіше це атмосферні ракурси, що вихоплюють деталі навколишнього оточення: фотографії ніг, композиція предметів на столі, їжа, гарне поєднання матеріалів між собою і так далі. І на сторінках журналів все частіше можна помітити саме такі ракурси: більше передають настрій, ніж загальне бачення інтер’єру. Інтер’єр у такому випадку нібито створюється заради кадру, який будуть обговорювати на просторах соцмереж, ставити лайки і робити репост.

М'які панелі в спальні в квартирі-трансформере для молодої родини

Як Instagram впливає на тренди?

 МАРИНА НОВІКОВА: Instagram сьогодні певним чином замінив телебачення в 50-х, тому, на мій погляд, він не формує тренди, а добре їх тиражує і рекламує. Сьогодні в соцмережі популярний скандинавський інтер’єр, який уже здає свої позиції у великому світі: натуральне дерево, світла колірна гама, квартири, наповнені сонцем і повітрям. Дуже популярний мармур, а найближчі кілька років буде бум на терацо – зараз він тільки набирає обертів.

 ОЛЕНА ІВАНОВА: В Instagram люди самі вибирають те, що їм подобається, а не те, що визнано модними гігантами індустрії і виставками. Хоча, звичайно, багато перегукується. Процес запускають популярні дизайнери-блогери, до чиєї думки прислухаються. З власного досвіду можу сказати, що користувачів зараз особливо приваблюють золоті витяжки, а також поєднання пудрових відтінків із золотою фурнітурою та м’які оксамитові текстури.

 ТЕТЯНА ОСЕЦЬКА: На мій погляд, Instagram не зовсім формує тренди. Насамперед це соціальна мережа, рекламний майданчик і особливий спосіб подачі й поширення інформації. Instagram – швидкий, доступний і відкритий спосіб поширення трендів, створених за його межами.

Instagram радше формує тренд на стиль подачі інформації – живий, яскравий, неформальний. У цій соціальній мережі можна публікувати фотографії з будівництва, за роботою в офісі, з публічних заходів, питати поради експертів, магазинів і салонів і, звичайно, ділитися світлинами своїх проектів.

Текст: Ніна Воїнова

Обкладинка: Діана Андруник