The Village Україна розповідає про цікаве та красиве житло в Києві і не тільки.

Фото інтер’єру: Сергій Савченко

Фото з дрона: Ігор Тишенко

Район:

Оболонський

Площа ділянки:

1000 м²

Площа будинку та студії

300 м²

Головний архітектор:

Андрій Гутовський


Ділянка та ідея проєкту

Будинок розташований в Оболонському районі. Особливістю проєкту є поєднання будинку з музичною студією. На ділянці також є місце для автомобіля, господарче приміщення, вулична тераса і зона для відпочинку з вогнищем.

Проєкт, втілення якого зайняло майже 3,5 роки, робили на замовлення учасників українського рок-гурту, які є сімейною парою. «Це молода сім’я музикантів із дитиною, які цінують свій час і живуть із сучасними потребами. Вони хотіли працювати там, де живуть, щоб не витрачати часу на місто і дорогу. Цей час вони планують використовувати для творчості», – розповідає про проєкт дизайнер і головний архітектор Андрій Гутовський.

На ділянці розмістили поряд будинок і музичну студію. Але їх розташували так, щоб ділові та домашні потоки не перетиналися: гості в будинок потрапляють одним шляхом, музиканти в студію – іншим. «Водночас я розумів, що, коли сім’я займається однією справою, то повністю стираються кордони між приватним життям і роботою. Вони працюють, продовжуючи жити як сім’я. Тому виникло завдання зробити дім і студію єдиним цілісним організмом», – пояснює архітектор.

Проєкт виконали в стилі мінімалістичного функціоналізму, де функції також виконують роль дизайну. Стилістика має чіткі лаконічні форми та лінії. «Я намагався розробити таку концепцію, щоб цей дім став схожим на нотний стан. Оздоблення, меблі, матеріали та дизайн поєднанні так, щоб символізувати музику. Це було моєю метою як дизайнера й архітектора», – каже Гутовський.

Вулиця забудована переважно будинками з традиційною архітектурою. Та сусід музикантів має сучасний будинок прямокутної форми. Щоб проєкт гармонійно вписався в забудову, одну частину (студію) прив’язали до сусіднього будинку прямими лініями, а іншу (будинок) – виконали у більш традиційному стилі, з похилим, але мінімалістичним дахом. У зовнішньому оздобленні використали алюміній (дах), клінкерну цеглу та натуральне дерево. Матеріали комбінуються з вапняною штукатуркою з домішками базальту та слюди.

«Для мене було важливо використовувати виключно автентичні матеріали: щоб дерево було деревом, камінь – каменем. Тому ми не застосовували псевдоматеріали та імітації фактури, лише натуральні».

Для автомобіля облаштували стоянку тунельного типу з покрівлею. «Музиканти дають концерти й часто повертаються додому вночі. Потрібно було зробити зручним завантаження в машину техніки чи інструментів. Тому на стоянці є кілька сценаріїв вуличного освітлення».

Усі рослини на ділянці, а також на балконі будинку, оснастили системою автоматичного поливу.

Будинок

Будинок розташований на утепленому та гідроізольованому фундаменті. Стіни з порожнистих глиняно-керамічних блоків: вони паропроникні, бо містять повітряні капсули всередині. «Їх називають «дихальними», такий матеріал не потребує додаткового утеплення. До того ж це дуже екологічно, а в приміщенні з такими стінами приємно і комфортно перебувати», – пояснює архітектор.

Усі стіни та стелі будинку пофарбували в білий колір і кілька відтінків сірого. Акценти – теракотового та гірчичного кольорів. Для підлоги обрали індустріальний паркет, під яким розмістили систему опалення, а також широкоформатну плитку, щоб зменшити кількість швів.

На першому поверсі розташували вітальню відкритого планування з вбудованою кухнею, простору ТБ-зону з великим диваном, спальню для гостей, великий гостьовий санвузол і компактний спортзал. Також на першому поверсі встановили натуральний камін.

Архітектор уточнює: «Оскільки це молода сучасна сім’я, я був певен, що у концепції має переважати відкритість. Її й зробили основою проєкту. Будинок, зокрема перший поверх – це великий відкритий простір із високими вікнами, де може зібратися вся сім'я – дорослі та діти – та проводити час разом, рухаючись між диваном, столом і кухонним островом. Закритими у будинку зробили лише спальні, дитячі кімнати й санвузли».

На другому поверсі облаштували комірчину, пральну кімнату із сушильною машиною та дитячу кімнату, яка поєднує одночасно спальню та ігрову кімнату. Ще на другому поверсі розташована приватна зона музикантів: спальня з власною гардеробною та санвузлом. Зі спальні можна вийти на балкон із рослинами. Там є автополив, дренаж, очищення від снігу. У будинку є горище – там облаштовані місця для зберігання. Усі меблі виготовлялися з ясеня за індивідуальним кресленням архітектора, зокрема, у меблевій майстерні Юрія Ринтовта, що у Харкові.

Кухонна зона містить вбудовану кухню та острів із напів барними стільцями. Водночас є дві окремі зони: для чоловіка та дружини. «Господар любить готувати напої, а дружина – страви. Тому кожен із них має свою зону, щоб не заважати одне одному. Це цікаво, коли у сім’ї є якісь звички, а під них треба пристосувати простір».

Кухню виготовляла на замовлення дніпровська студія Дмитра Борисова: особливістю є збільшена висота робочих поверхонь і нетипові габарити острова. З кухні можна вийти до комірчини з невеликим погребом для продуктів і до вертикальних грядок на ділянці.

У будинку низькотемпературний режим опалення: мережа трубок встановлена під підлогою та частково під стінами, зокрема, у санвузлах. Максимальна температура системи – 30 градусів за Цельсієм.

Студія

Основа студії – кімната з апаратурою, де працюють музиканти. Там, окрім обладнання, розташували дивани, пуфи й столик. Окремо розташована кімната барабанщика, ізольована подвійними дверима й тамбуром. Є кімната для відеомонтажу, кухня, санвузол із душем і комірчини для зберігання. Також облаштували внутрішній балкон для відвідувачів.

Над створенням студії архітектор працював спільно з інженером зі звукоізоляції та акустики Оленою Чепурною: дизайн накладали на вбудовану систему звукопоглинання, в основі якої – елементи мушель.

«У студії повна звукоізоляція. Адже репетиція – це дуже гучний процес. Стіни та вікна облаштували так, щоб вони витримували до 130 децибелів звуку. Витратили понад рік, щоб створити таку систему, це дуже складна і цікава процедура. Але вона була того варта. Зараз у студії неймовірна акустика», – пояснює архітектор.

Кімнату барабанщика облаштували окремо: стіни там складаються з п’яти шарів матеріалів звукоізоляції. Також там є вентиляційна система, яка не випускає на вулицю звук. У студії система світла, яка дає можливість обирати різні сценарії та режими освітлення. Його можна підлаштовувати під настрій чи стиль музики. Різні режими можуть обирати й фотографи чи оператори для зйомок.