The Village Україна розповідає про цікаве та красиве житло в Києві і не тільки.

Район:

Печерський

Студія:

Sergey Makhno Architects

Кількість кімнат:

4

Площа:

163 м²


Квартира розташована у будинку в Печерському районі. У ній мешкає родина українського арт-дилера Ігоря Абрамовича – власника однієї з найбільших колекцій творів сучасного мистецтва в країні. «Я хотів, щоб моя родина жила в сучасному мистецтві. Для людей, які працюють у цій сфері, це дуже важливо», – каже Абрамович.

Господар додає – було принципово, аби за об’єкт відповідала людина, яка розуміла сучасне мистецтво. Студію Sergey Makhno Architects він залучив на початковій стадії ремонту помешкання. «Сергій Махно розуміє українське сучасне мистецтво як ніхто, – розповідає Абрамович. – Ми вирішили, що дизайнер повинен вести об’єкти із першого ж етапу. Тож щойно обрали квартиру, я одразу зателефонував Сергію».

Витвори сучасного українського мистецтва Абрамович вивісив не лише у квартирі, а й на поверсі у під'їзді

При пошуку помешкання насамперед орієнтувалися на можливість адаптувати простір. «Коли ми зайшли в це приміщення, Махно одразу сказав: «Це те, що треба!» – згадує Абрамович. Утім, перепланування робити все ж довелося. За словами господарів, після демонтажу довелося винести кілька вантажівок будівельного сміття.

Унаслідок перепланування на понад 150 квадратних метрах утворили кілька зон: студію, дитячу кімнату, гостьову, а також багатофункціональну зону зі спальнею, робочим кабінетом і гардеробом.

Ванну кімнату оздобили у стилістиці косівської кераміки
Відповідали за неї народні майстри – батько й донька з родини Троць

Простір зі спальнею і кабінетом – це коридор, розділений на кілька частин. У першу інтегрували шафи для одягу, у наступну – повноцінну спальну кімнату. Робочий кабінет і місце біля вікна доповнюють вертикальний простір. З вікна – краєвид на бульвар Дружби народів, Будинок меблів і старий Печерськ. «Я люблю краєвиди. Для мене це найкраще місце для медитації – особливо на сході сонця», – каже Абрамович.

Робоче місце арт-дилера – це стіл для роботи з ноутбуком і велика бібліотека. На полицях, зокрема, колекції видавництва Taschen, праці Казимира Малевича і Тоні Ґодфрі. Настільна у прямому сенсі книга – «Мистецтво у власність» Джудіт Ґрір і Луїзи Бак.

Над робочим місцем – LOVE Роберта Індіани. «Люблю цю роботу. Це показник, як митця за життя обожнюють у місті. Коли я вперше приїхав до Філадельфії, був вражений – його скульптури, плакати, магнітики всюди», – пояснює господар.

Пишається Абрамович і роботою Альберто Джакометті: «Його скульптури – це зовсім інша цінова категорія. Але хотілося мати в колекції його працю».

Спальню від зони робочого кабінету відділяє рухома перегородка – це дає змогу розмежувати зони для роботи та відпочинку. Джерела штучного світла – лампи Sergey Makhno Architects. Над ліжком господарів картина Ігоря Коновалова. «Це небо. Я часто літаю, постійно в небі. Але водночас небо для мене є відпочинком. Для спальні хотіли підібрати якусь легку роботу», – пояснює Абрамович.

Також у спальні знайшли місце для однієї з перших графічних робіт Павла Макова і колажу Сергія Святченка. Окремо – Пабло Пікассо; це тиражна літографія із сертифікатом, який підтверджує, що це ручна робота автора.

Найбільш цінною у домашній колекції Абрамович називає роботу Девіда Хокні. «Це найдорожча для мене річ. Я особисто знайомий із Девідом, вважаю його нарівні з Тістолом найбільш авторитетним сучасником», – ділиться господар. Для неї в оселі знайшли місце в коридорі між студією та спальнею.

Майже напроти – робота одного з найбільш дорогих українських художників Анатолія Криволапа. Абрамович називає її унікальним витвором мистецтва: це палітра всіх кольорів, які митець використовує у своїх працях.

Робота Криволапа прикрашає й гостьову кімнату – яскрава «Хата» забезпечує кольоровий акцент у нейтральному просторі. У стіні напроти – контраформа скульптора Назара Білика. «Ми також залучили його на ранньому етапі. Художник, дизайнер і виконавець робіт повинні працювати разом – із найпершого етапу», – каже Абрамович. Ще один акцент гостьової – півтораметрова ваза з колекції «Чорне Чорне Море» Сергія Махна та Романа Михайлова.

Найбільша концентрація сучасного мистецтва в квартирі – у студії. Одразу при вході в очі впадає компіляція робіт Романа Мініна у впізнаваному стилі – яскравий гобелен. «Це «Частинка Донбасу». І я, і Роман походимо з цього регіону, тому для нас це важлива робота», – пояснює Абрамович.

Ще одна помітна робота – "Broadcast Recycle" Вінні Реунова

Неподалік – одна з десяти оригінальних скульптур Назара Білика «Дощ». Дев'ята за списком, уточнює Абрамович. «Для мене це мистецтво про єднання з природою. Урешті-решт, перед природою всі рівні: багатий ти чи бідний, птахи для тебе співають однаково», – розповідає власник.

Схожий мотив – із кримськими пальмами на «ЮБК» Олега Тістола, які прикрашають стіну за диваном у студії. «Воргол зробив витвір мистецтва з банок для коли і супу, тому що це ідоли американського народу. Байдуже, мільярдер ти чи бомж – ти п’єш колу. Під пальми теж хочуть всі – і багаті, і бідні. Окрім того, для мене це символ спокою і раю. Саме цього хочеться, коли я повертаюся додому», – каже Абрамович.

Також у вітальні знайшли місце для робіт Миколи Маценка. Геральдична картина «Музична культура» українського художника – над обіднім столом із натурального дерева. «Неофольк» Маценка використали для принту на килимі і кухонному столі, а також для малюнка на текстурі металевого журнального столика.

Дитячу кімнату після перепланування розділили на дві зони – для кожної з доньок Абрамовича. Спільну кімнату розділили перегородкою, аби в мешканок був особистий простір. 13-річна Ліза попросила оформити свою кімнату в лондонському стилі. Своєю чергою, 11-річна Даша обрала стилістику Франції. «Ми жартуємо, що перегородка між ними – це Ла-Манш», – сміється Абрамович.