Перший весняний ранок у Kyiv Academy of Media Arts відкрив виконавчий директор Bursa Hotel Kyiv Василь Гроголь. The Village Україна публікує конспект його лекції.

Фото: Роман Рудаков

 Підпишись на THE VILLAGE УКРАЇНА В TELEGRAM – усі головні тексти тут.

Я розкажу про принципи та штучки, які мені допомагають щодня. Можливо, вони допоможуть і вам.

1. Роби те, чого від тебе ніхто не чекає.

2. Роби те, що точно провалиться.

3. Роби те, з чого всі сміються.

Це три штуки, з якими я зіткнувся з першого дня роботи над першим проектом. Навколо вас завжди купа голосів, які кажуть, що і як робити. І тільки ви повинні знати, що робити, і бачити мету, до якої йдете.

На болоті та пустелі побудувати столицю

Деніел Брук у книзі «Історія міст майбутнього» розповідає про чотири міста, з яких нам цікаві Санкт-Петербург і Дубай. Чим вони пов’язані? Здавалося б, нічим. Але вони схожі людьми-засновниками, які стояли за ними. Санкт-Петербург заснував Петро І. Це був одержимий і геніальний стратег, людина, яка бачила майбутнє на століття вперед. Він зрозумів, що їм треба «вікно в Європу», аби розвиватися. Цар був божевільним фанатом Амстердама, куди в один момент він поїхав як тесляр. Він пішов на кораблебудування і точив дерево для каркаса кораблів.

Людина, на яку Петро працював, не знав, що то цар. Це дуже важливий образ для розуміння всього в житті. Неважливо, хто ти, важливо мати сили засукати рукава, переодягнути каптан на робочий одяг і зрозуміти професію своїми руками. Петро таки отримав диплом з кораблебудування. Це було великим кроком, щоб вивести свої землі на нові горизонти. Одна людина бачила, що може підняти цілу країну.

А чим Дубай схожий на Санкт-Петербург?

Дубай так само будували в непридатних умовах. Там люди за кілька десятиліть зробили сучасну економічну столицю світу. Вони змінюють історію своїми спробами.

Дивитися вперед на свою мету, тільки ти знаєш, яка вона, тому будь режисером

Цього я навчився у друга. Він режисер. Уявіть, що ви виношуєте ідею фільму дуже довго. І коли доходите до стадії продакшну, коли вже потрібно знімати стрічку, усі навколо починають говорити, як краще зробити. У такий момент потрібно сказати: «Я єдиний знаю, яким буде мій фільм, кафе, журнал…». І так у всьому. Важливо пам’ятати, якою була початкова мета.

Під час будівництва Bursa Hotel працювали сотні людей. І у всіх є думка на те, як краще зробити. Ми купували десять кілометрів алюмінієвого кутника, щоб тільки відокремити площину стіни від стелі. Робітникам через це доводилося працювати більше, вони зі мною лаялися, але тільки я знав, що цей алюмінієвий кутник нам потрібен.


Мені легше думати про тарілку – як про кімнату або картину


Спробуй зробити просто

Увесь світ рухається в суперпростоті: що простіше, то краще; що чистіше, то гарніше. Поняття дизайну прийшло в світ з Петером Беренсом. Він був першим художником-конструктором, якого взяли на промислове виробництво компанії AEG. Петер Беренс створив промисловий дизайн «складного» вентилятора, прибравши все зайве. А ми отримали просто вентилятор, який виконував свою функцію. Тоді AEG почали виробляти вентилятори у великих масштабах. Так і народжувався дизайн. Дизайн – це коли прийшов художник і поставив якийсь складний елемент нашого побуту на промислове виробництво.

Ідея – історія – концепт

Зараз ми робимо нове меню в «Білому шумі». Мені легше думати про тарілку – як про кімнату або картину. Я пропоную нашому шефу додати більше кубічних форм, прямих ліній, чистих кольорів, текстури тощо. Ось що я хочу бачити на тарілці насамперед.

Коли є історія, а за нею ідея того, що потрібно змінити, з’являється концепт. Повинна бути чітка лінія, яка доводить вас до кінця.

Що таке гостинність? Усе починалося з простого ліжка. По суті, ми продаємо ліжко-місце з душем на ніч. Неважливо, що відбувається в зовнішньому світі, ми будемо захищати нашого гостя від нього. Але те, що стосується самої кімнати, це пряма відповідальність відвідувача. Неважливо, що сталося в номері, це секрет, який буде зберігати готель. Це для мене і є «хоспіталіті».

Ідея Bursa полягає в поєднанні двох світів: буржуазного та богемного. Для нас референсом став готель «Челсі» у Нью-Йорку. У ньому жили та працювали такі легендарні особистості, як Енді Воргол і Патті Сміт. Але водночас цей готель був відкритим для кожного мандрівника. Гість міг зупинитися в «Челсі» і піднятися в одному ліфті з Леонардом Коеном.

Не задовольняйся інформацією, яка доступна всім або плаває на поверхні

Якщо ви вивчаєте та аналізуєте щось, копайте глибше. Якщо вивчаєте мистецтво, не обмежуйтеся Пікассо чи Жуаном Міро, подивіться, у кого вони черпали натхнення. Є інформація для всіх, а є пошук, глибинне занурення. Якщо щось робите, занурюйтесь у це повністю. Адже за кожною ідеєю стоїть ціла історія.


Найкраще довірити роботу професіоналам, так ви заощадите час


Не роби все сам

До переїзду в Київ я працював з одним архітектором, але нічого в результаті не виходило. Я подумав: «Нафіга мені хтось потрібен, я сам собі архітектор, зараз піду і все намалюю». І тато такий: «Звичайно, малюй». Хоча я в житті цим ніколи не займався, але тоді здалося, що все можливо зробити. Потім я все-таки знайшов хлопця, який добре вмів користуватися ArchiCAD. Пам’ятаю, як ми десять днів малювали, не відриваючись від комп’ютерів. Чувак йшов спати, а я все продовжував. На десятий день я навчився малювати сам. Спочатку мені все подобалося, був на підйомі, а потім зупинився з думкою: «Яке гівно ти намалював». Коли з’явилася команда, все змінилося.

Bursa – це плід роботи цілої команди професіоналів. Я довго не міг зрозуміти, що треба вміти давати «робити роботу». Іноді не хочеться витрачати п’ять тисяч доларів на створення сайту, ти ж сам можеш швиденько його склепати. Звісно, спочатку ця сума здається вагомою інвестицією. Але згодом можна побачити, що ця маленька інвестиція принесе в рази більше. Найкраще довірити роботу професіоналам, так ви заощадите час. Я б ці десять днів міг не сидіти та не малювати, як дурень, а перевіряти роботу постачальників, шукати нових клієнтів, створювати бізнес-плани. Коли ви мудро розподіляєте роботу між професіоналами, партнерами та командою, у вас відкривається набагато більше можливостей.

Створюй неочевидний контент

Неважливо, що ви робите, необов’язково це робити прямолінійно. Важливо вловлювати хвилю неочевидності. Сьогодні в нас кілька проектів у розробці. Два з них у Києві: перший – готель, другий – коворкінг. А ще великий проект у Львові.