Дослідники NASA проводять експеримент на Міжнародній космічній станції, щоб з’ясувати, чи здатен чорнобильський грибок захистити від радіації, пише Cnet.

Гриби називаються Cryptococcus neoformans. У Чорнобилі їх вперше описали через 5 років після аварії – в 1991 році. Проте вчені тільки нещодавно виявили, що їхні властивості можуть допомогти захистити людей від радіації.

Виявилось, що Cryptococcus neoformans можуть бути і корисні. Гриби містять високий рівень меланіну, пігменту, який робить шкіру темнішою. Цей меланін поглинає випромінювання і перетворює його в хімічну енергію, подібно до того, як рослини перетворюють вуглекислий газ і хлорофіл в кисень і глюкозу за допомогою фотосинтезу, згідно з дослідженням, вперше опублікованому в 2007 році. Це можна використовувати для захисту космонавтів в космосі.

У листопаді 2019 року вчені з Університету Джона Хопкінса відправили меланін, отриманий з гриба, на Міжнародну космічну станцію. На станції меланін перевірятимуть на його здатність захищати від випромінювання в космосі.

Очікується, що результати роботи будуть доступні протягом наступних декількох місяців.

Обкладинка: Олександр Сирота / Facebook