Філософія zero waste передбачає відмову від одноразової пластикової тари. Зокрема, для цього на Заході практикують придбання готових страв у кулінарних відділах супермаркетів у тару багаторазового використання. Чи є така практика в Україні? The Village Україна наводить позиції споживача та магазину.

Валентин Низковолосов

Я хочу мати змогу купувати гастрономію в свої контейнери, щоб не продукувати все більше сміття, яке не можна переробити. До того ж це зручно – їсти з багаторазового посуду.

Утім, коли я уточнив про цю можливість в супермаркеті «Сільпо» на вулиці Оленівській, мені сказали, що її немає. «Ми не зможемо гарантувати якість їжі, тому що це буде залежати від вашої упаковки, чи помита вона», – отримав таку відповідь. Я займаюсь кейтерингом і розумію цю позицію. Але, звичайно, в мене має бути вибір. До того ж у такий спосіб супермаркет може заощадити кошти на пакуванні.

Спочатку звернувся до касирки. Вона сказала, що за це відповідає охорона і вона не пропустить. Підійшов до охоронця. Він сказав, що не знає про таке, і запропонував покликати адміністраторку. Адміністраторка прийшла, вислухала, розповіла про позицію «Сільпо» – що вони не можуть гарантувати якість, якщо продаватимуть гастрономію в мій контейнер.

Я запитав, згідно якої норми висловлюють цю позицію. Адміністраторка покликала завідувачку виробництвом, а та повідомила, що вони не можуть так робити згідно з НАССР (система аналізу ризиків, небезпечних чинників і контролю критичних точок, – ред.). При цьому я хотів би зазначити, що всі представники персоналу були чуйними.

«Сільпо»

Нам дуже шкода, але ми поки не можемо задовольнити вашу пропозицію щодо придбання продукції в наших магазинах в особисту тару гостей.

Ми визнаємо, що ідея придбання продуктів в особисту тару є сучасною, і знаємо, що її вже ввели у певних країнах Європи. Але зараз у нашій країні тільки починає вводитися система HACCP. Головна ціль цієї системи – забезпечити контроль на всіх етапах виробництва, у будь-якій точці виробничого процесу, зберігання та реалізації продукції, де можуть виникнути небезпечні ситуації.

Компанія провела велику роботу із впровадження цієї системи у наших магазинах, тому що у [мережі «Сільпо»] нараховується понад 200 магазинів, і для нас дуже важливе питання безпечності продукції.

Зваживши всі ризики, ми не можемо продати товар у тару гостя. Це обумовлено ризиком наявності бактерій у тарі. Своєю чергою, це може призвести до отруєнь. У випадку отруєння, для запобігання розповсюдження бактерій, у нас впроваджені такі заходи: зупинка виробництва, позапланове проведення санітарних інструктажів та обстеження працівників, перевірка всіх магазинів мережі на аналогічність проблеми, перевірка постачальника та всіх умов реалізації.

У випадку продажу товару у тару гостя у нас немає можливості провести цей процес до кінця. Тому що це унеможливлює визначення, на якому етапі відбувся збій.

Комфорт і задоволення наших гостей – найважливіший фокус для нашої компанії. Тож ми розглянемо можливість введення нової системи обслуговування, щоб уникнути використання пластику в майбутньому.