Як замовити саме той коктейль, який ви хочете? Спростити завдання бармену (і підвищити ймовірність, що ви залишитеся задоволеними результатом) можна, правильно побудувавши комунікацію. The Village Україна запитує у провідних барменів країни, що вони хотіли б чути від гостей.


Людмила Скіценко

шеф-бармен мережі ресторанів Дмитра Заходякіна

Прохання порекомендувати коктейль барменів, як правило, не втомлюють. Це краще, ніж коли гість приходить і мовчки 20 хвилин читає меню. У діалозі з барменом простіше визначитися із напоєм. До того ж фахівець може порекомендувати щось нове: можливо, навіть напій, якого ще немає в меню.

Безпрограшний варіант – це коли ви точно знаєте, чого хочете, включно з назвою напою. У такому разі бармену буде легко вас зрозуміти, і ви, найімовірніше, отримаєте саме те, на що чекали.

Але, якщо ви хочете спробувати щось нове (або те, що готують тільки в певному закладі), вам варто надати бармену певні ввідні дані. Для початку треба визначитися, наскільки міцний ви хочете напій. Тоді додати ще кілька визначень, які допоможуть зорієнтуватися бармену: пряний, фруктовий, кислий, гіркий тощо.

Також можете розповісти, що ви любите в коктейлях, а що ні. Базилік, маракуя, кориця – усі ці орієнтовні позначки допоможуть барменові обрати правильну рецептуру. Описуючи бажаний напій, не варто називати його «смачненьким», «красивеньким» чи «червоненьким». Із цього абсолютно нічого не зрозуміло і невідомо, як вам догодити.

Але насправді це лише рекомендації. Навіть якщо ви будете дотримуватися всіх цих порад, завжди є мінімальна можливість, що вам не сподобається отриманий коктейль. Зі свого досвіду можу сказати, що гості далеко не завжди знають, чого хочуть – навіть коли намагаються детально описати свої очікування. Дуже часто мені кажуть: усе, що завгодно, але тільки не з віскі. А потім куштують банальний віскі-сауер – і він урешті стає їхнім улюбленим коктейлем.

Артем Скапенко

найкращий молодий бармен світу за версією International Bartenders Association World Cocktails Championship (2015)

Бармен повинен передусім поцікавитися у гостя, яким смакам він надає перевагу. Якщо людина не перший день у барі, вона знає свої вподобання. Якщо ж це новачок, то бармен повинен поцікавитися, хоче він отримати, скажімо, солодкий смак, кислинку чи міцність. Спростити це завдання гість може, вказавши, яким напоям він надає перевагу як основам коктейлів.

Є люди, які кажуть: «Зробіть мені щось солоденьке, щоб не було відчутно алкоголю». Виправдати всі очікування таких гостей непросто. Якщо напій не відповідатиме уявленню гостя хоча б за одним виставленим критерієм, він залишиться незадоволеним. Незадоволений гість, своєю чергою, це негативний фідбек і погана репутація для закладу.

Бармену важливо відчувати гостя. Якщо гість озвучив свої вподобання і більше нічого не каже, не тримає контакт, то краще його не чіпати. Якщо ж гість контактний, ставить багато запитань, навпаки, треба завести з ним розмову – для цього він і прийшов до закладу.

Немає коктейлю, який підходив би усім – скільки людей, стільки й смаків. Але є класичні напої, які мають велику популярність: джин із тоніком, віскі-сауер, «Бульвардьє», «Манхеттен» тощо.

Олексій Костенюк

бар-менеджер S34

Якщо хочете випити «щось гірке, солодке з ароматом ранкової роси та обліпихи і післясмаком смаженого каштану» – то так і кажіть бармену, перевіряйте його кваліфікацію та фантазію. Якщо вам приготували те, що ви хотіли, знайте – ви у гарному місці.

У барах високого рівня можна спілкуватися абсолютно на будь-яку тему, оскільки професіонал за баром підтримає більшість тем діалогу. Утім, треба пам’ятати, що в бармена є правило про теми які не варто порушувати у барі. Бармени не говорять про релігію, політику та расові питання. Ніхто нікого розстрілювати із рушниці не буде, швидше за все, бармен обережно змінить тему.

Що ж до манер, то бармени їх полюбляють, тому коли хтось починає свистіти чи голосно кликати бармена – не варто розраховувати, що це пришвидшить процес. Навпаки – ваше замовлення можуть прийняти в останню чергу. Дуже добре, якщо ви вже знайомі з барменом і раніше залишали непогані чайові, а також звертаєтеся до людини за баром на ім’я. У певних закладах для цього персонал має бейджики з іменами як підказки.

Олександр Стаховський

бар-менеджер ресторану Tin Tin

Чи нормально бармени сприймають прохання порадити напій? У моєму розумінні такі питання є абсолютно нормальними, адже гість часто не володіє таким обсягом інформації про коктейлі, як той хто їх готує щодня.

Бар, передусім, є місцем, куди приходять за живим спілкуванням. Тож саме спілкування і є найкращим інструментом для того, щоб отримати бажаний результат від бармена. Ви завжди можете розпитати про певний інгредієнт, напій чи його смакові властивості. Оскільки спілкування і є взаємодією, то таким чином ви допоможете барменові. Тож найкраща порада – просто спілкуйтеся з ним.

Найкраще, що може зробити гість, це конкретніше вказати на смакову палітру, яка йому до вподоби. Також доречно зауважити про міцність. Інколи трапляється, що гість не «товаришує» з певним інгредієнтом або смаком, тож така підказка буде доречною.


Фото: 1 – Tomas Jasovsky / Unsplash; 2 – Adam Jaime / Unsplash; 3 – Krys Alex / Unsplash; обкладинка – Анна Бобирєва для The Village Україна