Фільм «Людина-павук: Додому шляху нема» вийшов в український прокат 16 грудня. Редакція The Village Україна у складі Андрія Баштового та Ярослава Друзюка заздалегідь переглянула стрічку та ділиться враженнями (без спойлерів!).

А ще можна послухати спеціальний епізод подкасту «ВЧОМПРИКОЛ» – у першій частині ми ділимося враженнями від нового «Людини-павука» без спойлерів, а в другій (зі спойлерами і для людей, які вже переглянули стрічку) розбираємо його на деталі та пояснюємо, як він змінює кіновсесвіт Marvel Studios.

#7.1 Чому «Людина павук: Додому шляху нема» – головна прем‘єра року / «ВЧОМПРИКОЛ», Special.1

СЛУХАЙ, ДЕ ЗРУЧНІШЕ

слухай, де зручно

Ярослав Друзюк: Давай для початку проговоримо: це вже третій фільм третьої трилогії про Людину-павука.

Андрій Баштовий: Третій фільм. Третьої трилогії. Задумайтеся просто, як це звучить.

Друзюк: Перші кіноадаптації одного з найбільш популярних коміксів на початку 2000-х робив режисер Сем Реймі, в головній ролі там був Тобі Магвайр. Якщо ви виросли в 1990-ті чи раніше, найімовірніше, це для вас перший Людина-павук на великому екрані. І загалом це такий більш серйозний підхід до історії Павука: в Пітера Паркера тут виникали проблеми з фінансами, він працював фотографом у газеті, там були серйозні теми, які порушували якраз у стосунках з антигероями на зразок Зеленого Гобліна та Доктора Восьминога. І в агрегаторах оцінок [«Людина-павук 2»] досі один із найкращих фільмів про Павука та супергероїв узагалі.

Баштовий: Це стрічка, яка вийшла у 2004 році. Після цього була третя частина, яку критикували більше, а ще там Людина-павук став зленьким. [сміється]

Друзюк: Для мене «Людина-павук 3» – це перший фільм [серії], який я подивився в кінотеатрі. І найчастіше його згадують за дивним музичним номером у виконанні Тобі Магвайра. [сміється]

Баштовий: Нещодавно передивлявся це відео, воно дуже кріпово виглядає. [сміється]

Друзюк: А ще за тим, що там був Веном – уперше Венома ми побачили там.

Фрагмент фільму «Людина-павук 3»

Баштовий: І от закінчилася третя трилогія…

Друзюк: Там, до речі, була складна історія: на трилогії не мало закінчуватися, Сем Реймі мав знімати четверту частину, але, на жаль, цього не вийшло. І у 2012 зробили перший перезапуск франчайзу, а на головну роль узяли Ендрю Гарфілда.

Баштовий: Знімав його Марк Вебб, і на трилогію це врешті не перетворилося – вийшло лише дві частини.

Друзюк: Це була така спроба демократизувати й Людину-павука, і фільми про Людину-павука. Марк Вебб до цього знімав, наприклад, «500 днів літа», і «Павук» Гарфілда – це герой, у якого не було настільки серйозних побутових проблем, як у Магвайра. І мені здається, якщо зараз передивитися його перший фільм – не другий, тому що сиквел дивитися неможливо, – там можна щось знайти. Там є хороші моменти і є хімія між персонажем Гарфілда й Емми Стоун, яка грає його дівчину – Ґвент Стейсі.

Баштовий: А після цього вже з’являється нова трилогія, ці фільми я вже дивився в кіно. І це вже мій Спайдермен, тому що в моєму світі він з’явився як герой коміксів, це були комікси в тонких обкладинках у книжковому, а не журнальному форматі, які мені привезли з Німеччини.

Друзюк: Як буде німецькою «Людина-павук»? [сміється]

Баштовий: Чесно кажучи, не пам’ятаю. А, ні, стоп, він просто був Спайдермен.

Друзюк: Шпайдермен! [сміється]

Баштовий: Боже, це було жахливо. [сміється]

Друзюк: Вибач, я не втримався. [сміється] Тобто ти трушний фанат – ти починав із коміксів.

Баштовий: Я не трушний фанат, просто які комікси в мене були, такі я і читав. Це були комікси, які для мене є першим враженням про Людину-павука. І там [Пітер Паркер] був якраз найбільше схожим на Тобі Магвайра: він працює журналістом і фоткає Спайдермена, розглядає місто, сидячи на трубах і балконах Нью-Йорка. Але потім з’являється третій Людина-павук, який став для мене найприкольнішим і найцікавішим. Тому що там Спайдермен стає підлітком, він стає школярем і спускається ще на більш побутовий рівень. Як на мене, фішка Спайдермена якраз у цьому: він гіперлокальний, інфантильний, тому менш передбачуваний і більш іронічний супергерой. На відміну від серйозніших чуваків, у яких в останніх частинах уже й черевце з’являється, як у Тора.

Друзюк: «Дружній сусідський Людина-павук», як вони це називають.

Баштовий: Спайдермен був таким найближчим до людей, такий кандидат для людей. Слуга народу, я б навіть сказав! [сміється]

Друзюк: Я згоден із цим, тому що я дуже ревнував, коли ввели Тома Холланда як нового Павука, бо в моєму віці не було такого героя, з яким я міг би себе асоціювати. За всієї любові до Тобі Магвайра й Ендрю Гарфілда – це все-таки 30-річні мужики.

Баштовий: Які, на хвилиночку, працюють фотографами в Нью-Йорку.

Друзюк: І просто дивно дивитися на те, як 30-річні актори грають підлітків. Том Холланд же, який уперше зіграв Людину-павука в фільмі «Капітан Америка: Велике протистояння», це якраз підліток. І зрозуміло, що, коли підліток починає грати на екрані підлітка, це виглядає більш органічно. І плюс, як на мене, вони дуже правильно його ввели, тому що після п’яти перших фільмів, де ми це вже бачили двічі, було б дивно знову знайомити нас із ним як персонажем. Ми вже бачили, як Пітер Паркер стає Павуком, бачили, як помирає його дядько Бен, чули: «З великою силою приходить велика відповідальність». У «Великому протистоянні» він з’являється вже як Людина-павук, після цього його під опіку бере Тоні Старк, і перший фільм Холланда – це передусім фільм про стосунки Залізної людини та Людини-павука.

Баштовий: І цікаво, що через взаємодію з цим персонажем олюднюються всі інші персонажі: вони починають проявляти слабкість, приязність, у них з’являється більше моральних конфліктів. Це додає такої сімейності стрічці.

Друзюк: І тітка Мей навіть стає молодшою! Я завжди радий бачити Марісу Томей, але тут ще й вона виконує роль, яку раніше грали старші акторки на кшталт Саллі Філд. І це вже інша динаміка стосунків із Пітером.

Баштовий: Це такі партнерські вже, кльові стосунки, вона більше розуміє його контекст. І загалом цей персонаж один із моїх улюблених.

Друзюк: Давай ще проговоримо, що Людина-павук зміг знову з’явитися на екрані в «Капітан Америка: Велике протистояння», тому що дві великі студії Sony та Disney змогли підписати безпрецедентну угоду, погодившись ділити між собою Павука. Sony зберігають права на франчайз і відповідають за дистрибуцію, але діляться заробленим із Disney, бо Marvel Studios впускають Павука у свій кінематографічний всесвіт, де вже вийшло кілька фільмів про «Месників». Тобто попри те, що їх випускає Sony, остання трилогія про Спайдермена є частиною всесвіту, де живуть Капітан Америка, Тор і Залізна людина. І до чого ми підходимо врешті…

Баштовий: До величезної купи грошей, які отримають автори фільму «Людина-павук: Додому шляху немає»! [сміється] А тепер скажи – це головний реліз передріздвяних вікендів?

Друзюк: Та це головний реліз року!

Баштовий: Ми з тобою минулого тижня обговорювали «Вестсайдську історію» Стівена, на хвилиночку, Спілберга, а наступного будемо говорити про нову «Матрицю»

Друзюк: Але є просто цифри. Востаннє такі показники попереднього продажу квитків [у США], як зараз на «Додому шляху немає», фіксували, коли виходив фільм «Месники: Завершення», який підірвав світовий бокс-офіс і зібрав понад 2,7 мільярда.

Баштовий: Бабла буде просто дуже багацько! І на користь цього свідчать також рекордні перегляди трейлерів.

Друзюк: Бабла буде багацько, але зі знижкою на умови пандемії. Все одно буде обмежений прокат, і цифри «Месників» повторити буде нереально. Але є прогноз чи скоріше надія, що це буде перший мільярдний блокбастер пандемійного світу.

Баштовий: Мені подобається, що фільм і подають як атракціон. У тебе немає ілюзій, що ти йдеш не на атракціон. І ти вже знаєш, якщо дивився хоча б трейлер, що в цьому фільмі повернуть одразу кількох класичних поганців – насамперед Доктора Восьминога.

Що це означає для кіновсесвіту Marvel Studios

Друзюк: Давай просто ще на крок назад відійдемо, бо це важливо для контексту. У фіналі попереднього фільму «Людина-павук: Далеко від дому» всі дізнаються особистість Людини-павука, яку він раніше приховував

Баштовий: Усі дізнаються, що Людина-павук – це Пітер Паркер.

Друзюк: І оголошує це актор Джей Кей Сіммонс, який грав персонажа Джея Джона Джеймсона в оригінальній трилогії про Павука. У стрічках Реймі він грав головного редактора газети The Daily Bugle, де працював Паркер, а тут з’явився вже в ролі ведучого відеоблогу в стилі Алекса Джонса. Й інтрига на початку нового фільму не лише в тому, що всі знають Людину-павука, а ще й у тому, як персонаж Джеймсона опинився у світі, де Павук тепер Том Холланд.

Баштовий: І так само з Доктором Восьминогом, якого нам показали в трейлері.

Друзюк: Оскільки це було в трейлері, то не вважаймо це спойлером. Не думаю, що буде спойлером, якщо сказати й про те, що історію з паралельними всесвітами Marvel Studios почали вже давно, ще з «Месники: Завершення», цьогоріч вони випустили серіал «Локі», в якому її розширили ще більше, а наступний фільм MCU буквально має назву «Доктор Стрендж у Мультивсесвіті божевілля».

Баштовий: Не могло такого бути, щоб хоча б в одному записі ми не згадали з тобою про Бенедикта Камбербетча. [сміється]

Друзюк: Знову ж таки – в трейлерах нового фільму про «Людину-павука» його не те що показували, а робили на ньому великий акцент, тому ми можемо про це говорити. Я просто радий, що Стрендж у виконанні Камбербетча тут фактично стає новим ментором Паркера після Тоні Старка. І загалом зараз є відчуття, що саме він стане новим лідером «Месників» замість Залізної людини.

Баштовий: «Чи стане Доктор Стрендж новим лідером «Месників»? Дивіться в новому фільмі!»

Трейлер фільму «Людина-павук: Додому шляху нема»

Друзюк: У фільмі «Доктор Стрендж у Мультивсесвіті божевілля», який вийде в український прокат у травні! Давай ще загалом поділимося враженнями від нового «Людини-павука», без спойлерів, бо ми захайпили хайп навколо фільму. А тепер запитання, чи виправдав, на твою думку, фільм цей хайп?

Баштовий: По-перше, пристебніться! Це американські гірки. Й автори взагалі не приховують, що це передусім фан-сервіс. Але це фан-сервіс у хорошому сенсі: автори зібрали все хороше навколо Спайдермена, приготували, ідеально розклали за таймлайном, і ви можете просто кайфонути в кінотеатрі. Це такий ідеальний полігон для розваг, на відміну від тих самих «Вічних», де Marvel замахнулися на пафосно-релігійний рівень дискусії про всесвіт. Тому це головна прем’єра року, сперечатися з цим буде складно що за фінансовими показниками, що за відгуками. Вони дали панк-рок, і це зайшло.

Друзюк: Думаю, є частина людей, які постійно кажуть: супергеройські фільми набридли, там немає нічого нового, мене вже нічим не здивують. Але цей фільм робить те, чого ще не було раніше. Це зовсім інший підхід, просто тому, що в них є можливість використати ось ці 20 років Людини-павука на екрані.

Обкладинка та ілюстрації: B&H Film Distribution