The Village Україна розповідає про тих, хто отримав Пулітцерівську премію у 2018 році.


«За служіння суспільству»: The New York Times i The New Yorker за розслідування про харасмент

Багаторічна історія сексуальних домагань і спроб уникнути за це відповідальності – журналістські розслідування The New York Times i The New Yorker викрили непрофесійність деяких чоловіків у Голлівуді, включно із впливовим продюсером Гарві Вайнштейном. «Ці розслідування стали натхненням для глобального руху #MeToo, що відкрив можливості для нових розмов про гендер і розподіл влади на робочих місцях», – йдеться у повідомленні NYT.


«Висвітлення сенсаційної новини»: The Press Democrat за роботу під час пожеж

Журналісти та фотографи каліфорнійського видання The Press Democrat продовжували висвітлювати масштабні пожежі, паралельно евакуюючи родичів із районів, що опинилися під загрозою.


«Журналістське розслідування»: The Washington Post за розслідування про розбещення неповнолітніх

Розслідування The Washington Post звинувачень у розбещенні неповнолітніх коштувало кандидату від Республіканської партії Рою Муру перемоги на додаткових виборах до сенату у штаті Алабама.


«Пояснювальна журналістика»: USA Today та The Arizona Republic за інтерактивний проект про стіну Трампа

Спеціальний репортаж USA Today назвали «пошуком відповідей на запитання завдовжки у 2 тисячі миль». Це комплексне та інтерактивне розслідування про потенційний вплив побудови стіни на кордоні США та Мексики, запропонованої американським президентом Дональдом Трампом. «Проект зосередив увагу на проблемних моментах і небажаних наслідках виконання обіцянки президента Трампа», – описує його Пулітцерівський комітет. Інтерактивний проект об’єднав низку текстів, а також відео, подкастів та застосування можливостей віртуальної реальності.


«Висвітлення місцевих новин»: The Cincinnati Enquirer за висвітлення наркотичної епідемії

За сім днів у місті в американському штаті Огайо від передозування героїном загинули 18 людей, усього за цей відтинок часу зафіксували щонайменше вдесятеро більше передозувань. До висвітлення наркотичної епідемії долучилися 60 місцевих журналістів.


«Висвітлення теми державного значення»: The Washington Post і The New York Times за розслідування про зв’язки Трампа з Росією

Темою американського значення, за версією Пулітцерівського комітету, стали зв’язки передвиборчої кампанії та президентської адміністрації Дональда Трампа з Росією. Газету The Washington Post нагородили за підтвердження інформації про те, що висунений Дональдом Трампом на посаду генерального прокурора США Джефф Сешнс зустрічався з послом Росії Сергієм Кисляком – хоча сам Сешнс спростовував цю інформацію під час слухань у конгресі. Своєю чергою, The New York Times відзначили за висвітлення новини про те, що Трамп попросив директора ФБР Джеймса Комі припинити розслідування щодо його радника з питань національної безпеки Майкла Флінна.


«Міжнародний репортаж»: Reuters за репортаж про масові вбивства на Філіппінах

Тисячі вбивств, проведених без суду і слідства – наслідки кампанії проти наркотичної індустрії Філіппін від президента Родріго Дутерте. За словами репортерів Клер Болдвін, Ендрю Маршалла і Мануеля Могато, вони хотіли привернути увагу міжнародної спільноти до «брутальної кампанії вбивства» Дутерте.


«Нарис»: Рейчел Каадзі Ґанса (GQ) за нарис «Найбільш американський терорист»

Есеїстка Рейчел Каадзі Ґанса отримала першу Пулітцерівську премію для чоловічого журналу GQ за нарис «Найбільш американський терорист» про неонациста Ділана Руфа, який у 2015 році убив дев’ятьох афроамериканських парафіян методистської церкви у Чарлстоні. Публіцистка спершу хотіла зробити акцент на жертвах терориста, але врешті вирішила зосередитися на тому, як звичайний хлопець перетворився на брутального вбивцю.


«Коментар»: Джон Арчибальд (Alabama Media Group) за колонки про американський південь

Колумніст Джон Арчибальд отримав відзнаку за серію колонок про локальні теми штату Алабама, які отримали загальноамериканське значення. Зокрема, йдеться про звинувачення на адресу кандидата до сенату від Республіканської партії Роя Мура та питання пам’ятників Конфедерації у регіоні.


«Художня критика»: Джеррі Зольтц (New York, Vulture) за мистецьку критику

«У своїх працях я повинен бути настільки ж вразливим, як митці є у своїх», – стверджує критик журналу New York Джеррі Зольтц. За визначенням Пулітцерівського комітету, критика нагородили за «дотепні і сміливі погляди на американське візуальне мистецтво». Цей «Пулітцер» став першим для журналу New York.


«Редакційний коментар»: Енді Домінік (The Des Moines Register) за розслідування про американську медичну систему

Наслідки приватизації одного з елементів американської медичної системи – у розслідуванні журналістки Енді Домінік The Des Moines Register. «Голос пані Домінік – це голос обурення, але вільний від кліше чи сентиментальності», – підсумовує Пулітцерівський комітет.


«Редакційна карикатура»: Джейк Голперн і Майкл Слоун (The New York Times) за історію про сирійських біженців

«Ласкаво просимо до Нового світу» – серія з 20 карикатур від The New York Times про двох сирійських біженців, які прилетіли до Сполучених Штатів у день перемоги Дональда Трампа на президентських виборах. Малюнки побудували на низці інтерв’ю зі справжніми людьми.

«Welcome to the New World» / Джейк Голперн, Майкл Слоун для The New York Times


«Висвітлення сенсаційної новини у фотографії»: Раян Келлі (The Daily Progress) за фото із заворушень у Шарлоттсвілі

Відзначену нагородою світлину фотограф Раян Келлі зняв як останнє доручення на посаді фотографа видання The Daily Progress – на зібранні білих супремасистів в американському місті Шарлоттсвіль. На фото – момент, коли у натовп врізалося авто. Унаслідок сутичок у 2017 році загинула одна людина, ще 16 людей постраждали.

Трагедія у Шарлотсвілі, Вірджинія, 12 серпня 2017 року / Раян Келлі, The Daily Progress


«Художня фотографія»: Reuters за репортажі з кризи біженців рохінджа

Кризу біженців народу рохінджа у М’янмі називають однією з найбільших гуманітарних проблем світу. Фотографи інформаційної агенції Reuters висвітлювали міграцію сотень тисяч людей із М’янми до Бангладеш у повному складі.


«Фікшн»: Ендрю Шон Ґрір за роман «Лесс»

«Найбільш кумедний, розумний і людяний роман, який я читав за останні кілька років», – описує роботу Ендрю Шона Ґріра рецензент The New York Times Book Review. Це напівавтобіографічна розповідь про письменника, який переживає кризу середнього віку.


«Драма»: Мартина Майок за п’єсу «Вартість життя»

П’єса польської емігрантки Мартини Майок порушує низку проблемних питань на кшталт життя з фізичними вадами. «Історія не так про двох людей з інвалідністю, як про те, що для виживання людям треба інші люди», – пишуть рецензенти.


«Історична книга»: Джек І. Девіс за книгу «Затока: Як створювали американське море»

Від палеоліту до сучасності – праця професора Університету штату Флорида Джека Девіса простежує історію Мексиканської затоки. За визначенням Пулітцерівського комітету, досі ця затока не мала настільки детальної історії.


«Біографія»: Керолайн Фрейзер за біографію «Пожежі у преріях: Американські мрії Лори Інґолс Вайлдер»

«Авторка перетворила свою історію бідності, невдач та боротьби на розповідь про необхідність покладатися тільки на себе, любов до родичів та стійкість», – пояснює рішення Пулітцерівський комітет. Водночас у біографічній праці розкривається американська експансія на Дикий Захід.


«Поезія»: Френк Бідарт за книгу поезій «Напівтемрява: Зібрання поезій з 1965 по 2016 роки»

Праця всього життя американського поета Френка Бідарта – номінанта на Пулітцерівську премію та друга актора Джеймса Франко.


«Нон-фікшн»: Джеймс Форман-молодший за книгу «Закриваємо своїх: Злочин і кара у чорній Америці»

Питання масового ув’язнення американських громадян, що диспропорційно стосується афроамериканців – у дослідженні професора Єльського університету Джеймса Формана-молодшого. Автор досліджує тему від кінця 60-х до сьогодення. Написання книги зайняло чотири роки.


«Музика»: Кендрік Ламар за альбом DAMN.

Перший хіп-хоп виконавець (і перший музикант не з джазу чи класичної музики), який отримав Пулітцерівську премію. Кендріка Ламара відзначили за його четвертий альбом DAMN., який вийшов у квітні 2017 року. Пулітцерівський комітет назвав альбом «віртуозним підбором пісень, об’єднаним завдяки простій автентичності та ритмічному динамізму». Окрім того, лонґплей уже отримав «Греммі» за найкращий реп-альбом.

Kendrick Lamar - HUMBLE.

Обкладинка: Batiste Safont