Попри повномасштабну війну з РФ, частка постів в українському сегменті соцмереж, написана державною мовою, поступається за кількістю російськомовним дописам. Водночас частота використання української мови у соцмережах істотно зросла, як порівняти із 2020 роком, свідчать результати дослідження Центру контент-аналізу.

Два роки тому у соціальних мережах державною мовою робили лише кожен шостий допис, тобто 16% від усього контенту. Зараз цей показник зріс до 37%, однак не на всіх платформах він зростає однаковою мірою.

Так, відчутно українізувалися Facebook, Twitter та Instagram. Якщо два роки тому частка дописів українською мовою коливалася у цих соцмережах у діапазоні 13-27%, то тепер сягнула двох третин.

Разом із тим, у Youtube та TikTok російська мова «тотально домінує», пишуть дослідники. Наприклад, у Youtube частка контенту українською мовою складає лише 5%. Аналітики вважають, що це пов’язано з алгоритмами монетизації, які спонукають користувачів працювати на ширшу російськомовну авдиторію. Кількість матеріалів українською в Youtube за два роки зросла лише в межах похибки – на 2%.

Аналогічну тенденцію спостерігають у TikTok. Частка контенту українською мовою тут залишилася на рівні до повномасштабної війни (приблизно третина від усіх матеріалів).

Той факт, що загалом частота використання української мови у соцмережах зросла, дослідники пов'язують, зокрема, із дією «мовного закону», який спонукав різноманітні компанії та надавачів послуг вести свої сторінки державною мовою.

Разом із тим, дослідження показало, що з-поміж приватних акаунтів частка дописів українською мовою (45%) зросла навіть більше, ніж серед спільнот та груп по інтересах. Із огляду на це, аналітики зробили висновок, що українізація соцмереж – це й наслідок самовизначення користувачів.

Найбільше російською мовою користуються у соцмережах жителі сходу та півдня України, а також мешканці Києва. Найбільш русифікований регіон (поряд з Донбасом і Кримом) – Одещина, де лише кожен четвертий допис у соціальних мережах пишуть українською мовою.

Жителі західних регіонів іще два роки тому кожен другий допис у соцмережах залишали російською мовою, тепер частка останньої впала до 10-25% від усього контенту.

Цей матеріал підготували за підтримки наших читачів


В Україні запрацювали нові норми «мовного закону», згідно з якими інтернет-ресурси повинні мати стартову сторінку українською мовою. Це стосується сайтів, сторінок та каналів у соцмережах, які належать представникам державної влади, компаніям та ЗМІ, зареєстрованим в Україні. Також, згідно з новими нормами, будь-які пристрої з програмним забезпеченням повинні мати українськомовний інтерфейс.

 Читайте «Нормальні новини» в телеграмі