Маша Тимошенко та Наталка Фіщенко – засновниці бренда NCYZIP. Вони створюють одяг-конструктор, що має безліч різноманітних комбінацій. Згідно з філософією бренда, це дозволяє щодня виглядати по-різному, поєднуючи активний ритм із творчим мисленням.

Ця філософія близька бренду HENNESSY Very Special, що підтримує представників креативної індустрії та запускає глобальну компанію ALL I NEED про героїв-творців з України та світу. Разом із брендом ми створюємо серію інтерв’ю із представниками творчих професій про їхній шлях до успіху. Наша нова історія – про бренд одягу NCYZIP, який змінює філософію моди в бік розумного споживання.

Засновниці бренда NCYZIP

Маша Тимошенко, 23 роки

Наташа Фіщенко, 35 років

Чекати, поки прийде муза, марно. Натхнення потрібне щодня, ми створюємо його самі

Маша та Наталка – героїні глобального проєкту ALL I NEED про представників креативних професій від Hennessy Very Special. Адже вони вірять, що власною творчістю можна змінити правила у фешн-бізнесі та збудувати свідомий, екологічний і модний бренд. До проєкту долучилися колеги із фешн-індустрії з інших країни світу: говоримо про натхнення, креатив і складнощі професії.

Знайомство: зала очікування в Парижі

Наталка: Наша історія розпочалася з випадкової зустрічі в аеропорту Парижа. Я летіла з виставки тканин, Маша була у престурі. Ми трохи знали одна про одну, тому що чоловік Маші – мій друг дитинства. І от, в очікуванні рейсу ми розговорилися: Маша розповіла, що давно думає про власний бренд і хотіла б робити щось незвичайне. У мене тоді вже був бренд Natasha Fishchenko, ми робили класичний жіночний одяг – сукні, мереживо, волани. Та я хотіла створювати щось більш концептуальне. У мене вже була розробка пальто-конструктора, я навіть отримала на нього патент. Ми показували його за кордоном, їздили виставками, проте ринок не був готовий до такої ідеї, або нам не вдавалося її донести.

Коли я розповіла про це Маші, вона сказала: «Але ж це круто, це прорив!» і запропонувала зробити бренд разом. Ми домовилися зустрітися в Києві й ще раз усе обговорити. Так усе і склалося.

Маша: На момент нашої зустрічі Наталка була вже досвідченим дизайнером одягу, хоча за першою освітою вона юрист. Я ж багато співпрацювала з модними брендами як блогер, тому розуміла ринок, а особливо його перенасиченість новим одягом і необхідність це змінити. Я дуже вдячна долі за цю зустріч, адже тепер ми можемо разом упливати на ставлення людей до споживання, доносити цінність індивідуальності та творчого самовираження.


Коли я розповіла про це Маші, вона сказала: «Але ж це круто, це прорив!» і запропонувала зробити бренд разом

NCYZIP – тому що ми кажемо «ні» кнопкам і «так» – блискавкам

Зони відповідальності: як створювати бренд разом

Маша: Кожен із нас двох – професіонал у своїй галузі. Тому я відповідаю за брендинг, візуальний стиль, маркетинг і піар, а Наталка – за дизайн одягу та його виробництво.

Наталка: Назву, логотип і концепт ми вигадували втрьох: до нас приєднався мій чоловік, який відповідає за облік та організацію процесів. На запуску ми збиралися разом, пили вино, обговорювали варіанти назв, які готували заздалегідь. Перебрали, мабуть, понад сто варіантів і врешті зупинилися на «NCYZIP» – no clip yes zip (ця назва була ідеєю Марусі). Лого та фірмовий стиль ми теж намалювали самостійно.

Маша: NCYZIP – тому що ми кажемо «ні» кнопкам і «так» – блискавкам! Чому? Бо наш одяг сконструйований так, що деталі з’єднуються між собою саме з допомогою блискавок.

Ми не робимо колекцій у звичному розумінні, але випускаємо сезонні дропи. Тому що немає сенсу шити кожен сезон безліч схожих суконь або жакетів, світ уже перевантажений одягом і його виробництвом. А в нашому конструкторі можна кожен раз змінювати якісь деталі й отримувати новий образ. Якщо з’являється сезонний тренд – наприклад, штучне хутро або тваринний принт – можна придбати окремий елемент із його використанням і додати до образу, а не оновлювати весь гардероб.

На розробку конструктора ми витрачаємо три-чотири місяці. Відпрацьовуємо всі елементи, тестуємо, як вони носяться та виглядають на чоловіках і жінках різного зросту та комплекції, одночасно з цим обираємо та замовляємо тканини, фурнітуру. Після цього відправляємо партію на виробництво. Власного ательє в нас немає, ми віддаємо пошив на аутсорс, працюємо з кількома фабриками.

Наталка: Тому наша команда досить невелика. Є кілька спеціалістів, що працюють із SMM і комунікаціями, але більшість роботи робимо ми втрьох. Ми поважаємо думку одне одного, розуміємо, що кожен найкращий саме у своїй справі. Суперечливі питання вирішуємо, обговорюючи разом усі деталі. Це основні правила роботи. Ми продаємо наші речі онлайн на офіційному сайті, а також через мережу шоурумів Києва, Львова та Москви.


Ми поважаємо думку одне одного, розуміємо, що кожен найкращий саме у своїй справі

Філософія бренда без колекцій

Наталка: Наш перший дроп був із деніму. Ми дуже багато вивчали процес його перероблення, адже прагнули зробити все максимально екологічно. На жаль, ми витратили багато часу й отримали дуже складний продукт, який не всі зрозуміли. Тому влітку ми зробили його версію в переробленій бязі – легшій бавовняній тканині. Це наша модель під назвою «Конструктор №1», що може бути комбінезоном, курткою, сукнею, штанами, спідницею, плащем – чим завгодно, все залежить від комбінації елементів. Потім ми розробили «Конструктор №2» – це наше демісезонне пальто-трансформер, у якого є зимова версія з екологічним утеплювачем. Ну а безперечним хітом цього літа став наш жакет-конструктор. Його вже носять майже у 100 країнах на планеті, а літо тільки почалось!

Маша: Ми створюємо одяг, який підійде та сподобається всім – незалежно від віку, гендеру та стилю. Наші речі унісекс: їх носимо як ми, так і наші чоловіки. Універсальність й агендерність – це частина філософії бренда, так само як екологічність і розумне споживання. Головні риси нашої аудиторії – прогресивність, сміливість і відкритість до нового.

Універсальність й агендерність – це частина філософії бренда, так само як екологічність і розумне споживання

Ми проти fast fashion і за slow living.

ми прагнемо змусити людей купувати не більше, а менше та відповідальніше

Наталка: До речі, такий підхід допомагає не тільки не купувати зайвого, а й зберігати воду й електроенергію. Частини конструктора можна прати окремо. Наприклад, узимку в мене швидко забруднюється саме низ пальто, і я можу зняти й випрати тільки його.

Маша: Наша мета – не просто створити нову річ або вигадати тренд, ми хочемо докорінно змінити ставлення до одягу та формування гардероба. Зробити його більш функціональним, утилітарним і, звісно, екологічним. У складні моменти, коли хочеш усе покинути та впадаєш у відчай – я згадую про цю місію та її глобальну важливість.

Наталка: Сьогодні кожен другий бренд говорить про екологічність, використовує перероблені тканини. Та разом із тим бренди нарощують обсяги виробництва й кожен сезон продукують тонни нового одягу. Це сумнівна екологічність, ми ж прагнемо змусити людей купувати не більше, а менше та відповідальніше.

Про плани розвитку та поради молодим дизайнерам

Наталка: Аби створити успішний бренд одягу, звісно треба горіти своєю справою, але тільки цього недостатньо. Ринок настільки перенасичений, що важливо мати унікальну концепцію та продукт, які виділять тебе із сірої маси. Окрім бажання, необхідні практичні знання, тому єдиний шлях – постійно вчитися та вдосконалюватися. Це стосується як профільних знань, так і знання іноземних мов для міжнародної комунікації, навчання й обміну досвідом. Сьогодні є безліч можливостей навчання онлайн – користуйтеся ними!

Маша: Я бачу розвиток у розширенні географії ринку, в колаборації між брендами, інфлюенсерами та всіма учасниками індустрії. Вважаю, що це всім тільки на користь. Щодо дизайнерів, головне – це знати, для кого ви створюєте свій одяг і які потреби аудиторії він вирішує.

Аби створити успішний бренд одягу, треба дійсно горіти своєю справою

Наталка: З наших найближчих планів – запуск нового сайту з віртуальною приміряльною. Ми наразі тестуємо модуль, який дозволить поєднувати частини одягу та створювати образи з наших конструкторів онлайн. На жаль, коронавірус додав змін у плани з офлайн-відкриттям за кордоном. Через закриті кордони та складності на митницях ми фізично не можемо доставити товар вчасно. Та й сама логістика стала відчутно дорожчою, а ми прагнемо залишити ціни без змін. Тому плани відкритися, наприклад, в Італії та Дубаї довелося відкласти та зосередитись на онлайн-продажах.

Маша: А найголовнішим досягненням я вважаю зацікавленість наших клієнтів. Адже вони не лише купують одяг, а й підхоплюють наші ідеї та місію, розповідають про них усім навколо. Нам вдалося створити навколо NCYZIP справжнє ком’юніті однодумців. Ми проти fast fashion і за slow living. Але не за нудний slow living, а за яскравість і творчість у вираженні себе та свого стилю. Які разом із тим передбачають відповідальне ставлення до природи та її ресурсів.

УСЕ, ЩО ТОБІ ПОТРІБНО ДЛЯ ТВОРЧОЇ РЕАЛІЗАЦІЇ – ЦЕ ТИ САМ

Адже що таке творчість, як не транслювання власних поглядів і думок? Рефлексія на глобальний світ і власний, локальний контекст. Наприклад, одяг NCYZIP є актуальним і зрозумілим для України та світу. Усе тому, що засновниці бренда не зупиняються: постійно експериментують, досліджує свої можливості та вдосконалюють виробництво.

Куди рухатися далі?

Hennessy Very Special – це напій, який не виходить із моди вже 250 років. Смак коньяку залишається незмінним, але його дух продовжує розвиватися. А ще – це напій про креативність і сміливість. Саме тому бренд підтримує художників і щорічно створює з ними лімітовані колаборації.

Тому HENNESSY VERY SPECIAL пішли далі та запустили глобальну кампанію ALL I NEED про представників креативних індустрій з усього світу. Її мета об’єднати творців, надихнути та створити спільноту однодумців, які вірять – ніколи не варто зупинятися у креативній реалізації.

The Village Україна разом із Hennessy Very Special в серії матеріалів вирішили розвінчати головні міфи про споживання міцного алкоголю.

Матеріал підготовлено за підтримки