Редакція The Village Україна продовжує серію матеріалів про подорожі за кордон на поїзді. Чи це зручно, скільки коштує та лайфхаки – розповідає мандрівник Олексій Мандзій. Він відвідав понад 20 європейських країн, зокрема об’їздив Ісландію автостопом.

Фото: Олексій Мандзій, обкладинка -  Jayakumar Ananthan / Unsplash

 Підпишись на THE VILLAGE УКРАЇНА В TELEGRAM – лонгріди без новин.

Олексій Мандзій

редактор Inspired, мандрівник


Я відкрив для себе мандрівки поїздами на маршруті Марсель – Париж. Я вперше їхав на поїзді такого типу. Він був двоповерховий і розганявся на 300-340 км/год. Відстань між Марселем та Парижем у близько 800 кілометрів ми здолали за три години. Я був вражений. І це замість того, щоб їхати з Парижа в аеропорт, летіти кілька годин, а потім доїхати з аеропорту в Марсель. Це був досить дорогий квиток – 45 євро, але він був того вартий. Я і до того любив поїзди, але тоді зрозумів, що в Європі – це зовсім інший тип пересування, ніж в Україні.

Переваги

 У поїзді більше простору, ніж, наприклад, в автобусі.

 Ти менше залежиш від ситуацій на дорозі – заторів, черг на кордоні.

 Регулярність швидкісних потягів – раз на годину чи 30 хвилин.

 Валізу можна брати, яку захочеш – ніхто не визначатиме розмір твого наплічника, як у WizzAir.

Колії головного вокзалу в Празі

Подорожі

Я об’їздив потягами Францію, Чехію, Австрію, північ Італії. У Чехії була можливість купити тижневий єдиний квиток, який коштував якісь смішні гроші – 400 крон (близько 500 гривень – ред.). Там немає нічних поїздів, більшість – це сидячі електрички, без фіксованого місця. Можна вийти на наступній зупинці, можна на кінцевій – ти обираєш сам. Однак, вони там ходять не дуже регулярно. Це нормально, коли в Чехії потяг затримується на 30-40 хвилин. Зазвичай з початкової станції він вирушає нормально, а далі починаються якісь «коломийки».

Також ми об’їздили на потягах північ Італії. Саме північчю було зручно пересуватися, бо на півдні не така розвинена транспортна система потягів. З цікавого: в Італії ти купуєш не квиток на конкретний напрямок, а просто квиток, який дійсний 12 годин. Його треба компостувати на пероні. Якщо контроль буде – перевірять, чи закомпостували ви квиток. Але я знаю туристів, які цього не робили і каталися півдня, не натрапляючи на перевірку.

Міланський вокзал
Вокзал у Тулузі: у Франції всі вокзали закривають на ніч

Лайфхаки

Квитки на потяг краще купувати завчасно, бо інколи каси закриваються рано – о 17-18 годині. Якщо сідаєш на потяг без квитка і тебе зупиняє перевірка – штраф приблизно 40 євро. У деяких потягах є можливість придбати квиток уже в самому вагоні, але це радше виняток із правила.

Для пошуку квитків на потяги, автобуси і літак є сайт GoEuro – це допоможе зорієнтуватися в темі, але не детально розібратися. Доводиться все одно заходити на сайт залізниці країни, у якій подорожуєш. Там можна переглядати маршрути з пересадками. До того ж квиток з пересадками схожий на авіаквиток – враховують час на пересадку чи очікування, колію, на яку треба перейти.

Люди очікують на вокзалі в Празі, коли потяги затримуються