У Києві протягом 2020 року евакуювали приблизно 50 тисяч неправильно припаркованих автомобілів. Бюджет міста на цьому заробив 25 мільйонів гривень, тобто по 500 гривень з авто. Але кожен, кому доводилося забирати машину зі штафмайданчика, знає, що коштує це більше, ніж пів тисячі. Куди ж дівається решта грошей, сплачених порушниками правил паркування? 

Скільки місто заробляє на штрафах за неправильне паркування

Департамент транспортної інфраструктури КМДА у відповідь на запит The Village повідомив, що до бюджету Києва за порушення правил паркування за 2020 рік надійшло майже 25 мільйонів гривень. Водночас за порушення правил зупинки, стоянки та паркування евакуювали майже 50 тисяч автомобілів.

Якщо підрахувати, то за кожне евакуйоване авто до міського бюджету надходило приблизно 500 гривень. Або навіть менше, якщо зважати, що не кожне неправильно припарковане авто забирають на штрафмайданчик (у якому разі авто мають право евакуювати, ми пояснювали тут).

Скільки платить порушник правил паркування й за що

Порушник правил паркування, чиє авто забрав евакуатор, має сплатити загалом 1700–2000 гривень, зокрема:

  • штраф за порушення правил зупинки або стоянки (ч.1 і ч.3 ст.122 КУпАП) від 255 до 510 гривень іде в бюджет міста Києва;
  • вартість евакуації автомобіля – 1270 гривень. Ці гроші сплачуються компаніям, що займаються евакуацією, «за надання послуг з доставлення» машини;
  • вартість зберігання авто на штрафмайданчику – 144 гривні до 7 діб + 24 гривні за кожну добу після тижня. Ці гроші йдуть Нацполіції, на чиєму балансі знаходяться штрафмайданчики.

Тобто, виходить, 15–25% від загальної суми, яку сплачує порушник правил паркування, іде до міського бюджету. Решта – евакуаторам або поліції.

Скільки коштує забрати евакуйоване авто
та кому йдуть ці гроші

Хто заробляє на евакуації авто

Один евакуатор коштує від 40 до 70 тисяч євро, тому Київ звернувся, зокрема, до приватних компаній, які займаються евакуацією та заробляють на цьому. З 2021 року в Києві працює вісім підприємств, із якими Департамент транспортної інфраструктури КМДА уклав договори. Два комунальні: КП «Київтранспарксервіс» і КП «Центр організації дорожнього руху». І шість приватних: ТОВ «Автосос-Сервіс», ТОВ «Евакуатор Сервіс», ТОВ «Паркінг Україна», ФОП «Лук’яненко Є. О.», ТОВ «Експедиція 777» і ТОВ «Укртрансконтракт».

Договори укладаються не через систему тендерів, а на підставі публічного оголошення. Тобто департамент висуває певні умови до компаній, що надають послуги з евакуації. Із тими компаніями, які відповідають критеріям, підписує договір. Щойно договір підписали – можна починати працювати.

Скільки евакуатори заробляють щодня

За даними Департаменту транспортної інфраструктури, щодня на дороги Києва виходить приблизно 50 евакуаторів. За перші 18 днів 2021 року вони встигли забрати на штрафмайданчики вже 2848 авто, тобто майже 160 машин на день.

«Послуги з доставлення» авто на штрафмайданчик, як ми писали вище, коштують 1270 гривень. Тобто компанії, що займаються евакуацією в Києві, разом отримують приблизно 200 000 гривень на день, а кожен евакуатор приносить його власникам у середньому 4000 на день. Але це не враховуючи витрат на оплату праці, паливо й обслуговування техніки.

Скільки в Києві є штрафмайданчиків і хто їх утримує

У Києві працює три штрафмайданчики, куди евакуюють автівки порушників:

  • вулиця Туполева, 19
  • вулиця Гната Хоткевича, 20–Б
  • вулиця Набережно-Лугова, 4

Спецмайданчики для евакуйованих авто знаходяться на балансі Національної поліції або її територіальних органів.