The Village Україна розповідає про плани адміністрації ВДНГ на наступні 40 років та показує, як виглядатиме комплекс.


Євген Мушкін

виконавець обов’язків генерального директора ВДНГ

За останній рік на ВДНГ на 86 % збільшилася кількість заходів. У грошовому еквіваленті приріст комплексу склав 44 % – і це без урахування цифр, отриманих від залучення виставки «Агро». У порівнянні з відповідними показниками минулого року, цього кварталу кількість відвідувачів Експоцентру зросла на 50 %.

Останні три-чотири роки триває судова тяганина щодо захисту території ВДНГ. Ми вже виграли п'ять судів, залишається ще одна інстанція – Вищий господарчий суд. Сподіваємося, що вдасться здобути перемогу і поставити крапку в цьому питанні.

Більш практичні здобутки – освітлення пішохідної артерії ВДНГ, Липової алеї, що з'єднує південну та північні частини комплексу. До того ж ми перекрили цей маршрут, а також центр комплексу для транспорту. Це важливо, оскільки територія є місцем сімейного відпочинку.

Окрім цього ми продовжуємо впровадження оновленої навігації.

44%

грошовий приріст за рік роботи

У приміщенні колишнього адміністративного центру ВДНГ ми плануємо відкрити коворкінг і публічний простір. Він матиме назву Omni Campus. Одним із його резидентів буде Kyiv Smart City Hub.

До того ж ми покращили роботу безкоштовного Wi-Fi на території і оновили офіційний сайт ВДНГ.

Організовано роботу й кількох майданчиків для молоді. Важливим аспектом розвитку підприємства є залучення кафе і ресторанів. Кілька тижнів тому на території ВДНГ відкрився ресторан «Точка ВДНГ» для сімейної і молодіжної аудиторії. Восени планується відкриття ще одного закладу харчування від досвідчених рестораторів із українською кухнею.

Учора ми підписали меморандум із Ощадбанком і MasterCard про поступове перетворення ВДНГ на територію безготівкових платежів. Це сигнал суспільству про те, що не платити податки неможливо.

Паралельно ми відкриємо відділення Ощадбанку біля входу до Експоцентру. Воно буде автоматизованим. У цій же будівлі ми розмістимо інформаційний центр ВДНГ. Його розробили за методикою роботи туристичних центрів за кордоном.

Окремо варто сказати про проект «Зимова країна». Попередні два заходи під цим брендом організовували приватні компанії. До того ж відбувалося це буквально за два місяці до початку роботи проекту. Цьогоріч ми вирішили готувати сани з літа. Понад те, ВДНГ власними силами організовуватиме цей проект. Це буде перший за тривалий час проект, який Експоцентр зробить самостійно.

Концепція розвитку ВДНГ

Розробка концепції тривала понад рік. Її готували дві сильні консалтингові компанії, які працюють не лише на пострадянському просторі, а й у Європі.

Концепція повинна була забезпечити врахувати побажання із трьох сфер: місії ВДНГ, економічної спроможності підприємства та запиту аудиторії. Певна річ, цю територію можна було б забудувати, і з економічної точки зору це б могло бути виправданим. Та це не відповідало б місії ВДНГ та інтересам відвідувачів комплексу.

У процесі підготовки концепції ми поставили перед собою і нашими консультантами три мети. Це залучення відвідувачів не лише влітку, а у 365 днів на рік, сім днів на тиждень; правильне наповнення території контентом; розвиток проекту без залучення бюджетних коштів.

Основні переваги: містка територія (286 гектарів землі з лісовими угіддями, парковою зоною та архітектурою); розташування комплексу, архітектура та інфраструктура комплексу (іконічні споруди, транспортна і комунальна інфраструктура); державна власність (можливість розвивати в межах однієї концепції).

Основною визначених проблем виявився низький рівень соціального капіталу.

Змінити цінності суспільства ми не в змозі. Та ми можемо продемонструвати приклад позитивних цінностей. І за певних умов ці цінності зможуть поширюватися в суспільстві. Людина заходить на територію ВДНГ, бачить ці цінності і виходить звідси з сумнівом – виявляється, це може працювати й так.

Місія ВДНГ – стати національним інноваційним і культурним центром, який є моделлю кращого майбутнього України.

Інноваційний аспект передбачає відкриття на території комплексу бізнес-кампусу, освітнього закладу, готелю і конференц-центрів.

Кластер розваг передбачає проведення на ВДНГ фестивалів, місцевих і національних свят, мистецьких і спортивних заходів.

Вхід на територію ВДНГ (від ресторану «Прага» до Саду бажань) повинен стати красивою візитівкою комплексу. Адже перше враження від Виставкового центру є надзвичайно важливим. Це дозволить залучати на територію відвідувачів.

Наступна умовна зона – зона освіти. Дитячі центри, школи, університети, лабораторії, хаби – все, що потрібно для розвитку дітей.

Центральну зону ми називаємо експозиційним або арт-кластером. Архітектурний ансамбль центральних павільйонів необхідно перетворити на відкриті майданчики для митців.

Лісопаркова зона – це красивий парк із освітленням і доріжками. Кластер спорту і активного відпочинку – зона для гучних заходів, тому вона сусідить із лісом.

Окрема територія зарезервована для відновлення виставкової функції ВДНГ. Адже всім резидентам комплексу буде необхідний офісний простір. Логічно його буде розташувати біля окружної дороги. Ще одну зону ми резервуємо для зони якісного дозвілля.


Перша фаза

2017-2018 роки

«У перші два роки немає сенсу будувати щось нове. Натомість варто активізувати наявні ресурси. Наприклад, у павільйоні №10 вже зараз працює компанія Front Pictures. Це хлопці, які робили графіку для шоу Джамали на Євробаченні».

Друга фаза

2018-2021 роки

– можуть з'являтися нові споруди;

– побудова спортивної зони;

– відновлення виставкової функції ВДНГ – побудова виставкового центру, який відповідає сучасним вимогам.

Третя фаза

2022-2026 роки

– відкриття ще одного входу поблизу станції метро Іподром;

– відкриття конференц-центру на 5 тисяч людей;

– розвиток кампусу;

– часткове оновлення концерт-холу;

– відкриття бібліотеки.

Четверта фаза

2026-2036 роки

– збільшення пішоходопотоку центральною алеєю;

– відкриття нових об'єктів уздовж алеї;

– відкриття мультифункціональної арени для концертів і спортивних заходів;

– відкриття музею науки в приміщенні павільйону №1.

Опція на майбутнє

2036 – 2056 роки

– нова мультифункціональна арена на 20 000 відвідувачів.


Тадас Йонаускис

один із співавторів концепції розвитку ВДНГ (міжнародна група урбаністів Public Urbanism Personal Architecture)

Після знайомства з проектом ми виділили три головні переваги ВДНГ. По-перше, це природні ресурси території. По-друге, це спадок, який має комплекс. І найголовніша перевага – можливість проводити якісно нові зміни.

Ми ставимо в основу концепції людину. Хочемо, щоб будівлі на території ВДНГ були низькими і відкритими для усіх. Перші поверхи будівель повинні бути прозорими. Адже прозорість – це основа безпеки.

Найкращий спосіб зберегти будівлю – використовувати її. Та важливо не лише зберегти споруди, а й наповнити їх новим сенсом.

Архітектура на ВДНГ переслідувала єдину мету – бути зручною для експозицій. Та ми хочемо перетворити павільйони на місця, в яких можна буде не лише відвідувати виставки, а й сидіти, обідати чи чекати на когось.