967 000 тонн потенційних викидів вуглекислого газу не потрапили в атмосферу 2019 року. Це завдяки тому, що люди по всьому світу купували та продавали вживані речі (одяг і техніку) на платформі OLX. Про це йдеться у звіті OLX Group, який оприлюднили до Всесвітнього дня циклічної економіки 7 лютого.

Українські користувачі OLX продали та купили понад 890 500 одиниць вживаної електроніки (а саме ноутбуки, планшети та смартфони) та майже 1,6 мільйона одиниць вживаного одягу й аксесуарів. Це допомогло заощадити 813 558 кілограмів сировини, 652 923 ГДж енергії, 1 236 752 м³ води та уникнути 41 742 тонни потенційних викидів вуглекислого газу. 

У жовтні 2019 року OLX також провів опитування серед українських споживачів про мотиви використання вживаних речей. 

Дослідження показало, половина опитаних користувачів OLX стверджує, що споживає розумно. З них 42% економно використовують природні ресурси, 41% – купує менше товарів. Також 28% – продають або здають в оренду непотрібні речі, 19% – купують та орендують вживані речі. 

Про купівлю вживаних речей. За результатами опитування, четверо з пяти користувачів купують вживані речі. 38% українців пояснюють це бажанням споживати розумно; 50% приваблює низька ціна, а ще 33% шукають брендові речі, яких немає на українському ринку.

Серед товарів найчастіше трапляється одяг (33%) і дрібна побутова техніка (26%). Проте 63% користувачів ніколи б не придбали постільну білизну, ковдри, взуття і товари для дітей.

Про продаж вживаних речей. 35% респондентів продають непотрібні речі на OLX, а 25% – віддають їх родичам або знайомим, яким вони можуть знадобитись. 12% зберігають такі речі «на чорний день», а кожен десятий викидає.

Найчастіше з-поміж товарів трапляється одяг і дрібна побутова техніка. Їх продають, щоб частково повернути гроші, витрачені на покупку (17%), чи споживати розумно й мати матеріальну вигоду (12%). Ті, хто віддають речі безкоштовно, хочуть звільнити місце у квартирі та дати їм друге життя.

Оренда речей. 60% респондентів зазначають, що ніколи не брали й не планують брати речі в оренду. З них 38% віддають перевагу власним речам, а 28% – вважають, що купити товар вигідніше, ніж постійно його брати напрокат. Також респонденти зізнаються, що бояться зламати чужу річ або ж просто не мають можливості для оренди.

Водночас 29% українців користуються орендою за потреби або ж безкоштовно позичають у друзів. Крім того, половина респондентів обмінюється речами. Найчастіше технікою для ремонту (26%) і товарами для подорожей і туризму (14%). На третьому місці одяг і побутова техніка (по 12%).


OLX один з найбільших торгових онлайн-майданчиків в Україні. База ресурсу налічує понад 13 мільйонів оголошень і щомісяця поповнюється більш ніж на чотири мільйони нових пропозицій. За даними Gemius, сервіс є найбільш відвідуваним у країні після Google, YouTube і Facebook. 

Сервіс входить до десятка найбільш відвідуваних торговельних майданчиків світу. На OLX за рік продається товарів на більш як мільярд доларів. Це половина річного обороту ринку e-commerce в країні.


Матеріал підготовлено за підтримки OLX