Коворкінг Kooperativ почав роботу поблизу Львівської площі. Відкрили комплекс Андрій Федорів (Fedoriv Group), Василь Гроголь (Bursa Atelier Development) та Едвард Мейор, який має досвід керівництва коворкінгами в Парижі. Раніше The Village Україна показував, який вигляд коворкінг мав за два місяці до відкриття, а тепер розповідає про комплекс після запуску в бета-режимі.

 Підпишись на THE VILLAGE УКРАЇНА В TELEGRAM – усі головні тексти тут.

Kooperativ – це триповерховий коворкінг із руфтопом на близько 5 000 квадратних метрів, розташований у колишньому приміщенні книжкової фабрики «Жовтень» на вулиці Січових Стрільців, між Львівською площею та клубом Atlas. Проєкт запустили три співзасновники: власник Fedoriv Agency Андрій Федорів, виконавчий директор готельного комплексу Bursa Василь Гроголь і фахівець у сфері коворкінгів Едвард Мейор.

 Kooperativ

Адреса: вулиця Січових Стрільців, 23-А

Площа: 4 600 м²

Кількість поверхів: 3 + дах

Мінімальна вартість оренди: 290 доларів за місяць

Facebook

Едвард Мейор: Ринок коворкінгів у Києві перебуває на початку розвитку, але він швидко зростає. Адже й місто швидко розвивається. Як Берлін, Будапешт, Бухарест – Київ є динамічним європейським містом, де прогресують галузі ІТ, креативної економіки та ресторанної сфери.

Василь Гроголь: Я розумію, як працюють індустрія гостинності та операційні процеси. Едвард має експертизу в бізнесі коворкінгів, Андрій усе життя в бізнесі...

Андрій Федорів: І Андрій все життя працює в офісі! [сміється]

Гроголь: І хочеться думати, що ми своїми експертизами підсилюємо загальний проєкт.

Наразі в Kooperativ почав роботу один рівень – четвертий поверх у п’ятиповерховій будівлі. Початок роботи комплексу називають «бета-режимом». «Ми відкрили один поверх, це 162 робочих місця – і вони повністю заповнені», – розповідає Федорів. До кінця зими планують відкрити ще два поверхи, третій і п’ятий відповідно. Після цього запустять руфтоп із баскетбольним майданчиком, садом і простором для проведення заходів. «В альфа-режим ми перейдемо, коли проведемо вечірку на даху ближче до літа», – каже Гроголь.


Андрій Федорів

співзасновник Kooperativ

У лютому я відсвяткував 40-й ювілей. Вирішив, що це прекрасний рік для того, щоб взяти паузу – не брати нові проєкти, а насолодитися точкою, у якій я перебуваю.

У цей момент мені подзвонив власник кількох приміщень в «Арені» і запитав, чи не задовбали мене борделі по сусідству від офісу. Я кажу: «Чувак, ти не уявляєш наскільки». Він запропонував зняти 600 квадратних метрів на місці одного з борделів, ми про це домовилися. Тоді він запропонував купити ще один бордель – і взяти вже 1000 квадратів. Мрія була така: відкрити на місці борделю книжковий магазин і найняти стриптизерок як продавчинь. [сміється] Але насправді потреба була в розширенні офісу та відкритті коворкінгу.

В останній момент я вирішив порадитися з Васею. Виявилося, що він також хоче відкрити коворкінг, але з Едвардом і в іншому місці. Я досі люблю «Арену», але для нашого задуму краще підходить Львівська площа – це піший старий Київ.


«Ми хотіли створити місце, де класно створювати», – розповідають співзасновники. Федорів звертає увагу на кольорові рішення в інтер’єрі – біле тло, яке можна облаштувати на розсуд резидентів. Співвласник Гроголь додає, що референсами для інтер’єру були Bauhaus і швейцарський дизайн, а обговорення дизайн-проєкту з архітектором Іваном Протасовим зайняло не більше як 15 хвилин: «Значить так, усе фарбуємо в білий, багато скла, багато старих меблів. Погнали».

У Kooperativ кажуть, що позиціонують себе не як коворкінг для фрілансерів, а «офісний простір для незалежних компаній». «Ми орієнтуємося на креативний клас. Це люди, які щось створюють і змінюють місто», – каже Гроголь. «ІТ-компанії, творчі компанії і традиційні компанії, які хочуть змінити менталітет працівників», – перераховує Федорів три основні групи потенційних клієнтів Kooperativ. Як приклад наводить фармацевтичну компанію, яка веде перемовини з комплексом, тому що хоче перевезти працівників із типових офісів у більш вільний простір.

Найбільший резидент Kooperativ – Fedoriv Agency, маркетингова агенція Федоріва, яка після переїзду в новий комплекс відділилася від простору Fedoriv Hub в Arena City. Офіс агентства займає 600 квадратних метрів – близько половини всього поверху. Також у нього є окремий вхід через ліфт. «У нас був прекрасний офіс в «Арені», він усім подобався. Але в тому офісі ми не могли рости», – пояснює Федорів. Наприклад, Fedoriv Group запускає консалтингову компанію Verter Digital Transformation, яка допомагатиме великому бізнесу адаптуватися до цифрової революції. Мейор додає, що однією з переваг Kooperativ є гнучкий підхід: «Якщо, приміром, ви зайшли до нас як невелика компанія з чотирьох людей, за потреби ми завжди знайдемо простір для розширення», – каже співзасновник Kooperativ.

«Наш передостанній офіс був у закритому особняку на Звіринецькій, потім ми зробили крок до відкритості з переїздом в «Арену» і відкриттям Fedoriv Hub. Kooperativ – це ще один крок до відкритості», – починає екскурсію офісом Fedoriv Agency Федорів. «У нас працює близько сотні людей, у цьому офісі вже є робочі місця для 80», – продовжує показувати простір Федорів. Офісну площу розділили на кілька опенспейсів, а також спільну зону з кухнею, лаунжем і кімнатою з ігровими консолями на другому рівні. «Це як маленьке село: можна сховатися у себе в будиночку, можна вийти у внутрішній лаунж чи в спільний простір на поверсі», – розповідає засновник Fedoriv Agency.

Федорів каже, що не має власного кабінету. «Якщо мені треба подумати чи підписати документи, я це роблю вдома о шостій ранку, поки сплять діти», – пояснює співзасновник Kooperativ. Замість кабінету власника в офісі є зала, яку називають бібліотекою – з великим столом для перемовин і книжковими полицями, які продовжують заповнювати. Окрема кімната поряд – робоча зона Fedoriv Vlog, який Федорів веде на YouTube.

Також в офісі є п’ять великих мітинг-румів і два скайп-руми. Один із них має назву Cinema Room. Тут влаштовують презентації та командні зустрічі. Окрім того, згодом відкриють спеціальну кімнату, яку називають майстернею. «Ідею цього офісу ми розробили спільно з командою. Раз на рік ми збираємося на Fedoriv Day, коли всі зупиняють роботу над проєктами і працюють над чимось спільним. Виявилося, що для багатьох було важливо мати місце в офісі, де можна було б щось попиляти чи посвердлити», – розповідає Федорів.

Окрім Fedoriv Agency, до Kooperativ уже переїхав офіс Bursa Atelier Development, компанії Гроголя, яка відповідає за готельний комплекс Bursa та нові проєкти команди. У спільному просторі поряд із ресепшеном облаштували амфітеатр – дерев’яну платформу, яку можна використовувати для зустрічей і переглядів фільмів на проєкторі напроти. Поряд також встановили блок із кухнею. Як визначальний декоративний елемент обрали скляну плитку – це рішення римується з інтер’єром Bursa та склоблоками в колишньому офісі Bursa.

Окрім того, Kooperativ позиціонують як інклюзивний простір. Для цього на основний четвертий поверх облаштують підйомник для людей з інвалідністю, а на п’ятому поверсі буде Baby Room зі сповивальним столиком і необхідним функціоналом для батьків. «Ми будемо baby-friendly, адже знаємо, що дедалі більше мам хочуть працювати, але не завжди мають для цього можливості», – каже Гроголь.

З даху коворкінгу відкривається краєвид на центр Києва, Північний міст і лівий берег. Простір на руфтопі розділять на три зони. «Буде спортивна зона, івент-зона, де можна буде проводити конференції та вечірки просто неба, а також зона з садом, яким зможуть користуватися резиденти», – кажуть в Kooperativ. За зелені насадження відповідає французька компанія, яка займається руфтоп-садами. «Головне, що це community garden. Тобто кожен коворкер зможе садити тут, приміром, моркву, а потім обідати нею внизу», – додає Гроголь.

Мінімальна вартість оренди робочого місця за місяць в Kooperativ – 290 доларів. Найменший термін оренди – місяць. Запитуємо в Гроголя і Федоріва, чому умовна команда з чотирьох айтішників повинна залишити коворкінг чи кав’ярні заради Kooperativ. «Після «Арени» я зрозумів, що не хочу будувати ще один офіс. Це означало б, що мені треба було витратити рік на пошук приміщення і перемовини з орендодавцем, тоді вкласти ще сотні тисяч доларів у будівництво. Але навіщо це робити, якщо можна просто заїхати в готовий офіс?» – відповідає Федорів. «Подивись, як тут красиво! Навіщо вам ті кав’ярні?» – каже Гроголь. Додає, що в Kooperativ працюватиме кав’ярня мережі Idealist, яка вже почала роботу в аеропортах «Жуляни» та «Бориспіль», а також в бізнес-центрі IQ на Печерську.

У Kooperativ розповідають, що вже отримали близько десяти пропозицій щодо масштабування проєкту на інших локаціях. «Поки ми відмовляємо всім, бо хочемо зосередитися на цьому комплексі й сказати, що ми повністю реалізували його потенціал», – зауважує Федорів.

Фото: Євген Карєв