На станції метро «Лівобережна» проводять капітальний ремонт до пісенного конкурсу Євробачення-2017. Вже відкрили один вихід з метро – східний вестибюль. Повністю відремонтована станція буде відкрита 1 травня, заявив міський голова.

Фотографії

Діани Андруник

З відкриттям східного вестибюлю в Facebook почали поширювати фото з детальним розбором неякісного ремонту.

За даними тендеру капітальний ремонт проводило ТОВ «ЕНЕРГОДАРБУДМЕХАНІЗАЦІЯ».

The Village Україна публікує позицію учасників дискусії та з’ясовує, що робити з ремонтом на станції метро «Лівобережна».

 Математика

Очікувана вартість: 24 838 230 грн

Переможець: пропозиція у 24 736 521 грн


Економія: 101 709 грн

Позиція 1

КП «Київський метрополітен». Замовник ремонту

Вестибюль відкрили після закінчення комплексу робіт, необхідного для безпечного перевезення пасажирів. Частина робіт ще виконується в нічні зміни, а коли це не впливає на безпеку перевезень – й у денні.

Серед робіт, які ще ведуться: «облицювання зовнішньої стіни до міської електрички, і дверна група, і навігація, і декоративні елементи, і навіть назва станції».

Наталя Макогон

радниця начальника КП «Київський метрополітен»

Роботи будуть приймати різні служби, кожна по своєму напрямку. У разі невідповідності виконавець переробляє роботу за свій рахунок. Оплата – після здачі проекту та підписання актів прийому-передачі. Робіт ведеться зараз багато і фактично цілодобово.

Позиція 2

ДП «Прозорро». Відповідальні за проведення тендеру

Лариса Лузінська

PR -менеджерка ДП «Прозорро»

Після завершення тендера і підвантаження договору в систему, відносини між замовником і постачальником відбуваються згідно договору. Якщо у замовника є претензії щодо виконання робіт, то він просто не підписує Акти виконаних робіт, подає в суд, тобто діє в межах господарського права.

Позиція 3

Міська влада

Віталій Кличко
міський голова Києва

...Доручив перевірити відповідність виконаних робіт проекту, завершити виконання оздоблювальних робіт на станції і перевірити можливість (згідно з проектом) облаштування безбар’єрного доступу до виходу з метро «Лівобережна».

Позиція 4

«Агенти Змін». Розробляли елементи навігації на станції

Заява: ...Те, що ви можете бачити на цій станції, навіть близько не відповідає нашим стандартам якості: замість вказівників із підсвіткою — наклейки на стінах, місця розташування не відтестовані. Нам обіцяють, що це тимчасово, і після «Євробачення» ми зможемо реалізувати проект навігації належним чином: на спеціальних конструкціях та із внутрішньою підсвіткою.

Рішення віддати в таких умовах наші макети на друк було для нас складним. Піти на принцип та вийти з проекту оновлення станції — це поставити під загрозу всі наші напрацювання за останні два роки. Також ми вирішили, що краще якісний контент вказівників у поганому виконанні, ніж погані старі вказівники у поганому виконанні.

Ігор Скляревський
керівник «Агентів Змін»

Практика підготовки проектів до якихось визначних дат призводить до поганих результатів. Наша дизайнерська робота по навігації була виконана добре. Для того аби вказівники були з підсвіткою, треба було аби метрополітен закупив лайтбокси через тендер. А все це, звісно, зайняло б час. Тяжко спрогнозувати, скільки б це зайняло, адже це не в нашій компетенції.

Позиція 5

Архітектор

Роман Сах

архітектор, Formographia design studio

Проблеми були не тільки з реалізацією, а й з проектуванням. В умовах обмеженого часу і обмеженого ресурсу, проект треба було розробити так, аби його можна було якісно реалізувати.

Серед витрачених коштів багато пішло на лазерну вирізку металевих панелей, на це кошти були. А, наприклад, замінити алюмінієві решітки, які можна побачити на фото – на це коштів не було. Тому це комплексна проблема, яка залежить і від проектування, і від реалізації.

Також були дуже стиснуті терміни. Дуже тяжко зробити хороший проект за такий невеликий час. Неможливо зробити швидко, якісно і дешево. Якщо швидко і якісно – це дуже дорого. Якщо якісно і дешево – це займе більше часу. У ЦІЙ ситуації треба був простіший проект, але його якісне виконання.