Протягом лютого на роботу в тестовому режимі вийдуть перші 10 інспекторів з паркування. Поки що інспектори лише «стежитимуть за правилами парковки» – це перший етап впровадження нових правил паркування.

Виписувати штрафи та евакуювати авто в Києві будуть пізніше. Коли інспектори запрацюють на повну, на яких вулицях чергуватимуть і як кияни можуть повідомити про порушення парковки – розповів заступник директора департаменту транспортної інфраструктури КМДА, керівник інспекції з паркування Дмитро Рахматуллін.

Дмитро Рахматуллін

заступник директора департаменту транспортної інфраструктури КМДА, керівник інспекції з паркування

Коли запрацює інспекція з паркування та в якій послідовності?


Перша фаза починається з лютого: впродовж місяця інспектори вийдуть працювати і проводитимуть інформаційну роботу. Перші кілька місяців ми плануємо лише спілкуватися з водіями, які порушили правила паркування. Інспектори роздаватимуть їм спеціальні пам’ятки, що пояснюють основні порушення і те, як їх можна уникати.

Під час другої фази, яка орієнтовно почнеться у квітні, будемо вводити систему фото- та відеофіксації порушень. Інспектори отримають сертифіковані планшети і відеореєстратори. Пристрої мають бути сертифіковані згідно з КСЗІ (комплексною системою захисту інформації – ред.). Щойно виробник пройде необхідну сертифікацію, ми придбаємо техніку через систему ProZorro.

На третьому етапі роботи, який плануємо розпочати у червні-липні, інспектори не лише фіксуватимуть, а й оформлятимуть порушення за несплату та неправильне паркування. Працівник інспекції має визначити, що саме порушив водій і за якою статтею. Далі відбуватиметься фіксація на камеру. Інспектори не працюватимуть з грошима. Таким чином ми унеможливлюємо корупційну складову їхньої роботи.

Після цього водій отримуватиме поштою замовний лист, в якому будуть вказані порушення з відповідними фото та сума штрафу. Якщо людина не згодна, зможе це оскаржити в суді.

Які пріоритети в роботі інспекторів з паркування: види порушення, райони міста?

Почнемо роботу з центру міста, з так званої першої зони – це вулиці Пушкінська, Хрещатик, Богдана Хмельницького, Софійська та Михайлівська площі, бульвар Шевченка, Бессарабська площа. Це ті проблематичні місця Києва, де відбувається звуження транспортних потоків. Коли кількість інспекторів збільшиться, ми розширимо зону роботи. Наразі ми розробили 20 маршрутів, які охоплюють близько 30-40 вулиць, якими рухатимуться інспектори.

Наше завдання – максимально звільнити тротуари, пішохідні переходи та смуги громадського транспорту від запаркованих авто. Водії мають бачити, що смуги вільні від приватних авто і що скористатись громадським транспортом вигідніше та швидше, ніж доїхати машиною. Тоді вони пересідатимуть на автобуси і тролейбуси.

Також ми маємо повернути до бюджету гроші, які місто не отримало через водіїв, що не сплачують за паркування. У центрі Києва близько 7 тисяч паркомісць, частина з них не оплачується.

Скільки інспекторів працюватимуть?

Ми плануємо набрати в інспекцію 113 людей, з них 90 – інспектори. Нині пройшли співбесіду і тестування 10 кандидатів. Наша вимога – всі працівники зобов’язані мати вищу освіту.

Зарплата інспектора стартує від 10 тисяч гривень. Надалі будемо стимулювати працівників різними коефіцієнтами, від яких залежатиме зарплата. Щоправда, поки ми не визначили, від чого залежатимуть надбавки до неї.

Охочі кияни, наприклад активісти або студенти, зможуть приєднатися до інспекції на гнучких умовах і працювати лише кілька годин на день.
У кінці 2019 року ми будемо аналізувати роботу інспекторів. Можливо, після цього ще набиратимемо людей.

Чи співпрацюватимуть інспектори з МВС, адже їхня робота може бути небезпечною?

В інспекторів не буде жодних засобів спецзахисту, лише уніформа та посвідчення. Крім того, з квітня вони отримають відеореєстратори, на які зможуть фіксувати конфлікти з порушниками.

Ми хочемо створити позитивний ефект від інспекції, тому шукаємо людей, які вміють виходити із конфліктних ситуацій та можуть пояснити водіям, яке порушення сталося і як його уникнути в майбутньому.

Протистояти роботі інспекторів значно складніше, ніж, наприклад, активістам із «Зупини Лося», адже вони захищені законом. Якщо виникатимуть конфлікти, будемо викликати Нацполіцію.

Чи зможуть кияни передавати інформацію про порушення паркування інспекторам?

Кияни зможуть залишати інформацію про порушення паркування через контакт-центр за номером 15-51. Також розглядаємо варіант із мобільним додатком, через який можна надсилати повідомлення в інспекцію.

Обкладинка: Анна Бобирєва