The Village розповідає про прості дії, які роблять життя кращим. Сьогодні поговоримо про зберігання речей за категоріями (а не за зонами, як багато хто звик), у чому плюси та як його організувати.

Ірина Циплєнкова

консультантка з наведення ладу, організаторка простору


У чому плюси зберігання за категоріями?

У зберіганні речей за категоріями є кілька переваг: ви завжди знаєте, що ті чи інші предмети лежать у конкретному місці, їх легко знайти, та ви точно не придбаєте дублікати. Навпаки, якщо зберігати речі за зонами (тобто там, де вони можуть знадобитися), велика ймовірність, що вони розподіляться тонким шаром по всьому дому. Наприклад, мило можна знайти у ванній, на кухні та за дверцятами у вбиральні. Ліки розкладені на кухні, у вітальні та (або) у кімнатах членів сім’ї. Тож при зберіганні за зонами одні і ті самі речі накопичуються в різних місцях, ви не бачите загального об’єму, не знаєте, які предмети у вас вже є. До того ж виникає відчуття розрізненості, несфокусованості, що, своєю чергою, впливає на психологічний стан.

Ще один бонус зберігання речей за категоріями полягає у тому, що, коли ви приносите покупки додому та розбираєте їх, вам значно простіше зрозуміти, що робити з цією річчю, куди її покласти. Якщо вони лежать за зонами, то більше шансів, що ви розіпхнете предмети по різних кутках, а це призводить до безладу.

Як сортувати речі за категоріями?

1. За типом. Категорії у цьому випадку можуть бути такими: верхній одяг, футболки, постільна білизна, столовий посуд, косметика для догляду і так далі. Наприклад, електрика – це зарядні пристрої, перехідники, дроти, ноутбуки та телефони, інші гаджети тощо.

2. За функціоналом. У деяких людей, наприклад, є чіткий поділ між домашнім та вихідним одягом чи комплектом посуду, який використовується щоденно (якщо людина живе сама), і сервізом для великої компанії. Те саме з постільною білизною: є щоденний комплект, а є гостьовий, який рідко дістають.

Фішка категоризації за функціоналом у тому, що речі не повинні перетинатися за кейсами використання: якщо у вас є одяг, який паралельно і домашній, і вихідний, то вам буде складно підтримувати категоризацію за цим типом. Але якщо кейси використання дуже різні й там немає речей, які перетинаються, то категоризація за функціоналом підходить найкраще. Наприклад, з гостьовою постільною білизною можна одночасно зберігати ще й одноразові зубні щітки, маски для сну, рушники, тобто це буде не полиця з постільною білизною, але полиця «всього для гостей».

Цей варіант зручний і тоді, коли речі потрібні з різною регулярністю. Гості у великій кількості приходять не щодня, тому логічно зберігати сервіз, наприклад, трохи далі. Наскільки часто до вас приходять гості і чи потрібний вам цей сервіз, взагалі окреме питання.

Що робити, якщо речей занадто багато?

Якщо речей багато і ви не можете всі предмети з цієї категорії охопити увагою, то категорію варто поглибити, ввести підкатегорії. Якщо, наприклад, виникає ситуація, коли у вас є чітке, зрозуміле місце (ящик, папка, лоток для паперів) для документів, але ви раптом помічаєте, що паперів стало занадто багато і конкретну медичну довідку важко знайти, тоді варто виділити підкатегорії. Заведіть папку з медичними документами, ящик з робочими договорами, лоток для банківських рахунків та документів.

Чи є винятки?

Через регулярність використання є одне «але»: сама собою регулярність у жодному разі не повинна ставати категорією. Якщо у вас, наприклад, виникає спокуса розділити весь одяг на той, який ви носите постійно, і той, що рідко, і останній забрати кудись геть – це не категоризація, а спроба, не викидаючи речі, спростити собі життя. Тоді краще все-таки провести ревізію.

Є і випадки, коли категоризація за типом не працює категорично. Наприклад, ножиці. Зберігати всі ножиці в канцтоварах дуже незручно: вони потрібні і на кухні, і на робочому столі, і в майстерні, якщо така є як окремий простір, і навіть у ванній кімнаті.

ТЕКСТ: Маша Шаталіна