The Village розповідає про хороші звички та прості дії, які можуть зробити життя кращим.

Попри те, що ринки і фермерські продукти набирають усе більшої популярності, не завжди є можливість приділити купівлі продуктів потрібний час. У звичайному супермаркеті вибір значно більший. Зорієнтуватися не завжди легко, тим паче, чимала кількість упаковок іскрять своїми здоровими слоганами і приставками «біо-».

Звіряти терміни придатності

Банально, але ми часто хапаємо з полиці йогурти або молоко, не перевіривши ні дату виготовлення, ні термін придатності. Тож можна випадково купити продукт, який буде не першої свіжості вже завтра. На упаковках нерідко можна прочитати формулювання «термін придатності – п’ять діб», і тут уже потрібно буде порахувати. Також варто звернути увагу на те, скільки продукт може зберігатися в холодильнику після відкриття упаковки.

Склад за спаданням

Як правило, виробник вказує в складі інгредієнти, перераховуючи їх у порядку убування. Це означає, що якщо у вівсяному печиві в складі на першому місці йде пшеничне борошно, то його в продукті більше, ніж вівса, тобто в його користі можна сміливо сумніватися. Вибираючи між двома продуктами однієї категорії, звіряйте харчову цінність і віддавайте перевагу тим, де показники білка вищі, а вуглеводів і цукрів менше. Якщо ж на продукті написано «без цукру», але при цьому в складі є глюкоза, фруктоза або інші замінники, то теоретично, звичайно, виробник не обманює, але все ж це всього лише маркетинговий трюк.

Цінність порції

На етикетці обов’язково вказують харчову цінність продукту: калорійність, вміст білків, жирів і вуглеводів. Іноді виробник надає інформацію про цукри і клітковину. Важливо пам’ятати, що найчастіше харчова цінність вказується на вагу 100 грамів, тобто, якщо ваш йогурт важить 250 грамів, вам потрібно помножити показники на 2,5, щоб отримати загальну цінність продукту. Якщо ви стежите за вагою або просто не хочете переїдати, перевіряйте вагу продукту заздалегідь і звіряйте з даними.

Глютен, лактоза та ГМО

Виробники не скупляться будувати на здоровому способі життя маркетингові стратегії. Пам’ятайте, що продукти «органік» та «еко» повинні мати відповідні сертифіковані маркування, а не тільки прикрашати назву. «Без глютену» і «без лактози» – не означає корисніше або дієтично, ці продукти створені насамперед для тих, хто страждає від непереносимості цих компонентів. Якщо продукт має маркування «біо», це ще не свідчить про його користь, а тільки про те, що продукт містить пробіотичні мікроорганізми, проте ніяких норм і правил виробництва за ДСТУ не передбачено, тому наклеїти таку етикетку може будь-який виробник.

«Єшки»

Буква Е в складі вже повинна вас насторожити, однак не варто відразу лякатися і відкладати продукт. До добавки E можуть належати натуральні та хімічні барвники, ароматизатори, консерванти, антиоксиданти і так далі. Наприклад, Е100 – це нешкідливий куркумін, що надає продукту жовтий колір, а ось Е102 – небезпечний барвник тартразин, заборонений у багатьох країнах. Звичайно, чим менше добавок у продукті, тим краще, але пам’ятайте, що такі продукти псуються набагато швидше, тому будьте уважні щодо термінів придатності. Запам’ятати всі добавки неможливо, але є таблиці, які допоможуть визначити, наскільки може бути небезпечний той чи інший продукт.

Текст: Олена Кончаловська

Переклад: Кріс Ілларіонова

Фото: Sergey Ryzhov / stock.adobe.com