Компанії PepsiCo, Coca-Cola та Roshen – у трійці найбільших забруднювачів пластиком в Україні. Це показали результати українського бренд-аудиту Break Free From Plastic, під час якого активісти збирати сміття на вулицях різних міст і визначали, якому бренду воно належить.

Український бренд-аудит координували ГО Zero Waste Society та Zero Waste Alliance Ukraine. Усього активісти зібрали та проаналізували 6 594 одиниці відходів із 14 міст України. Близько 20% сміття здали в пункти приймання вторсировини.

ТОП-10 компаній, чийого сміття найбільше на вулицях

  1. The Coca-Cola Company (Coca-Cola, Fanta, Sprite, Fuze Tea)
  2. АТБ («Своя лінія», «Розумний вибір»)
  3. PepsiCo (Pepsi, Lipton, Sandora, Lays)
  4. Carlsberg («Львівське», «Квас Тарас», Somersby)
  5. IDS Borjomi Group («Моршинська», «Миргородська», Borjomi)
  6. ROSHEN (паковання від солодощів)
  7. Phillip Morris (Parliament, Marlboro, L&M)
  8. «Оболонь» («Оболонь», «Живчик», «Жигулівське»)
  9. Anheuser-Busch InBev («Старий Мельник», «Чернігівське», Bud)
  10. Nestle («Торчин», «Артек», «Мівіна”, Lion)

Мета бренд-аудиту – звернути увагу на відповідальність великих корпорацій за забруднення пластиком і закликати їх зменшити використання одноразового пластику.

«Нас уже багато десятиріч запевняють у тому, що у проблемі засмічення винен споживач, який несвідомо купує та викидає, або держава, що не налаштувала систему збирання та перероблення відходів. Проте є виробники, які, скориставшись недосконалістю законодавства, виготовляють продукцію та паковання, які не можуть бути переробленими, або які економічно невигідно переробляти. Жодна держава світу, на жаль, не здатна регулювати всі проблеми, а в нас їх достатньо – від прав жінок до змін клімату. Тому бізнеси мають вирішувати проблеми, які самі створюють, а споживачам слід обирати більш відповідальних виробників і закликати їх до змін», – розповіла The Village Україна організаторка акції Анастасія Мартиненко.

Активісти вимагають від компаній розкрити, скільки одноразового пластику вони використовують, встановити чіткі цілі щодо зменшення кількості виробів з одноразового пластику, які вони виробляють, і змінити свої системи доставляння продуктів, щоб вийти із залежності від одноразового пластику.

В Україні бренд-аудит відбувся вдруге. Минулого року перші три сходинки зайняли IDS Group, AB InBev Efes та PepsiCo.

Бренд-аудити започаткував міжнародний рух Break Free from Plastic. Цього року активісти зібрали 346 494 одиниць пластику у 55 країнах. Світовими лідерами із забруднення пластиком уже третій рік поспіль залишаються такі бренди, як The Coca-Cola Company, PepsiCo, Nestlé, Unilever, Mondelez International, Mars, Inc., Procter & Gamble, Philip Morris International, Colgate-Palmolive та Perfetti Van Melle.

Дисклеймер: Після змін, внесених організаторами дослідження, редакція відредагувала список брендів, які потрапили до топ-10.

Фото зі збору сміття для українського бренд-аудиту Break Free From Plastic: Alexandra Lozowick