The Village Україна дізнається, скільки коштує подорож у Нідерланди на 10 днів. Ольга Ревука на наше прохання розповідає, якою була її подорож, що варто побачити в Роттердамі, Алкмарі та східних провінціях країни.

Скільки днів: 10

Загальні витрати на двох  €1755

Чому Нідерланди

Я вже їздила в Нідерланди у вересні цього року, але вирішила повернутися туди знову в листопаді тому, що там живе мій хлопець. Цього разу поїхала в подорож, щоби відвідати одразу декілька міст, зокрема Алкмар і Роттердам. Наші друзі святкували весілля поблизу Алкмара, тому ми з хлопцем вирішили почати нашу десятиденну подорож звідти.

Карантинні обмеження

Я прилетіла в Нідерланди 11 листопада, коли там діяли старі правила карантину, й для в’їзду треба було показати лише сертифікат вакцинації. Наступного дня влада вирішила посилити карантинні вимоги, і вже з 13 листопада для в’їзду потрібен не тільки COVID-сертифікат, а й негативний ПЛР-тест. Крім цього, через посилення карантину заклади в Нідерландах почали працювати до 20:00. Наскільки мені відомо, зараз обмеження стали ще жорсткішими – і заклади зачиняють о 17:00.

У Нідерландах так само, як і в Україні, щоби відвідати кафе чи ресторан, необхідно показати QR-код сертифіката вакцинації, але там його перевіряють значно уважніше. Можуть навіть попросити показати паспорт, щоби підтвердити, що це дійсно ви.

Дорога

Я летіла прямим рейсом із Києва до Амстердама, оскільки там розташований один із двох міжнародних аеропортів Нідерландів. Квитки на літак купувала на сайті авіакомпанії МАУ за півтора місяця до подорожі. Якщо брати квитки завчасно, вони коштують значно дешевше. За переліт у два боки я заплатила 5986 гривень.

З аеропорта мій молодий чоловік забрав мене на машині. Усі 10 днів ми подорожували автівкою. Бензин у Нідерландах коштує дорого, тому місцеві, які живуть біля кордону, часто їздять заправлятися в Німеччину, Люксембург і Бельгію. Ціни на пальне там значно нижчі. За всю подорож ми витратили на бензин близько ​​€110. Вартість залежить від витрати палива машини – у нас вийшло досить економно.

усього – €305

Проживання

Перша зупинка – місто Алкмар. Там ми зупинилися в хостелі Kings Inn City Hostel. Житло бронювала за місяць до подорожі на сайті Booking. Двомісний номер на дві ночі обійшовся нам у €111 + €9,80 як міський податок.

Підказка: не забувайте дивитися на сайті пункт із податком, бо зазвичай на Booking вказана ціна за ніч і дрібним шрифтом написано, що це ціна без податку. Іноді податок може бути €2, а іноді – навіть €70. Тому варто це врахувати.

Мені сподобався цей хостел тому, що він дуже затишний і розташований у самому центрі міста. Сніданок не входив у вартість проживання, тому ми платили за нього окремо (€10).

Друга зупинка – Роттердам. Ми приїхали туди також на два дні й ночували в готелі H2OTEL. Це готель на воді у вигляді корабля, пришвартованого біля берега каналу. Готель має гарний і цікавий вигляд, всередині нашого номера було кругле віконечко-ілюмінатор, як у справжній каюті корабля. Поруч із кораблем є плавучі буйки, у центрі яких розташований стіл, там можна поснідати. Єдине, що мені не сподобалося в цьому готелі, – дуже чутливі датчики диму, які реагують навіть на пар після душу. Була ситуація, коли вранці в сусідів спрацювала пожежна сигналізація, усі люди вибігли з номерів, потім виявилося, що це через пар із душу.

Більшість номерів у цьому готелі коштують дорого, як і все житло в Нідерландах, але ми обрали номер подешевше. До того ж у мене була знижка на Booking, тому за дві ночі ми заплатили €157,59 (податок входив у вартість).

Фінальною зупинкою став котедж на базі відпочинку Center Parcs, що в провінції Східний Брабант. Це велика територія посеред лісу з багатьма будиночками, кафе, там навіть є супермаркет та аквапарк, відвідування якого входить у вартість проживання в котеджі. За пять ночей ми заплатили €328,20. Це дуже хороша ціна, особливо зважаючи на місцерозташування, атмосферу та зручності, що є в будинку.

усього – €606

Міста та культурна програма

Алкмар

Я давно хотіла побачити Алкмар тому, що це дуже гарне місто. Там добре збереглася архітектура 17 століття. До того ж Алкмар має цікаву історію. Це єдине нідерландське місто, яке вистояло у війні з Іспанією. У Нідерландах навіть існує вислів «Перемога починається з Алкмара».

Мені дуже сподобалося там. Хоч у нас було мало часу через те, що їздили на весілля друзів, ми все-таки встигли погуляти містом. Мені запам’яталися старі будинки та затишні вузькі вулиці, канали. Раджу відвідати міську ратушу (Alkmaar City Hall), вона дуже гарна. Також в Алкмарі щороку проходить фестиваль сиру, це масштабна подія, на яку приїжджають туристи з різних країн. Ми, на жаль, були не в сезон, тому не потрапили, але кажуть, що це дуже цікавий захід.

Біля готелю, у якому ми зупинилися, є Музей пивоваріння, де показують усі процеси створення пива. У музею є власна пивна, де можна скуштувати смачне пиво. Один келих коштує €3–4. Нам сподобалося.

Замок Мюйдерслот

З Алкмара ми вирушили в місто Мюйден, щоби подивитися на замок Мюйдерслот. Він знаходиться в годині їзди від Алкмара й Амстердама. Є два види екскурсій замком: стінами замку та його серединою. На кожну з цих екскурсій є аудіогід, зокрема англійською мовою.

Мене дуже вразила екскурсія, тому що було цікаво подивитися, як влаштовували побут кілька століть тому. Мене шокували розміри ліжка в замку, воно дуже маленьке. Виявляється, у ті часи люди не спали лежачи, оскільки думали, що можна зійти з глузду через те, що кров приливає в мозок. Тому люди спали сидячи.

Бачила, як влаштована вітальня, кухня в замку. У підлозі є люк, що веде в погреб, де люди зберігали продукти. Також помітила, що на ручках пивних келихів зроблені рифлені скляні кружечки. Виявляється, це зробили, щоби келих не вислизав із жирних рук. Мене вразило, як усе було продумано в ті часи.

Роттердам

Потім ми провели два дні в Роттердамі. Ми жили поруч із суднобудівним музеєм. Роттердам – найбільше портове місто в Європі, там можна побачити багато кораблів, пароплавів, катерів. Також помітили, що в місті багато птахів: лелеки, журавлі, качури, гуси. Місцеві навіть не звертають увагу на них, а я, коли побачили диких гусей серед міста, була в шоці й одразу почала фотографувати. [сміється]

Роттердам цікавий тим, що він не типовий для нідерландів завдяки сучасній архітектурі. Усе тому, що під час Другої світової війни місто майже повністю зруйнували, і влада вирішила не відтворювати стару архітектуру, а будувати щось нове. Сьогодні Роттердам – експериментальне місто, у якому будують дуже нетипові будівлі.

Наприклад, кубічні будинки. Ми бачили їх, коли гуляли містом. Вони виглядають дивовижно. Це житлові будинки, які стоять на ребрі. На перший погляд не зрозуміло, як усе влаштовано всередині, але на це можна подивитися в музеї, що створили в одній із таких будівель. Вхід – €3.

Також в Роттердамі мене дуже вразив Ремастеринг – простір, у якому можна подивитися відомі витвори нідерландського мистецтва в аудіовізуальному форматі. Я працюю та спілкуюся з нідерландцями, й багато-хто навіть не знав, що в Роттердамі є таке місце. Дуже раджу туди піти, вхідний квиток коштує €25.

Поруч знаходиться ще одна цікава будівля з величезними жовтими трубами. Виявилося, що це найбільша бібліотека Нідерландів.

Крім цього, ми ходили в Маркетхол – це відома будівля в Роттердамі. Усередині приміщення фудкорти та супермаркет, а із зовнішнього боку житлові квартири. Будівля має форму півкола, усередині висока стеля розписана величезною артроботою, яка називається «Ріг достатку». Деякі називають його «Найбільшим твором мистецтва у світі» або «Сікстинською капелою Роттердама».

Бібліотека
Маркетхол

Сафарі-парк Beekse Bergen

Після Роттердама ми поїхали в Сафарі-парк Beekse Bergen. Він розташований у провінції Східний Брабант. Парк пропонує чотири види сафарі: на своїй машині, на автобусі, водне та піше сафарі. Квиток коштує €24,50 + €9,50 паркінг. Територія парку величезна, там також можна зупинитися в котеджах або в глемпінгу.

Ми обрали піше сафарі, тому що сафарі на власній машині передбачає перебування у відкритому просторі з тваринами. Ми бачили, як машину одного чоловіка оточили верблюди й він не міг проїхати, тому вирішили не ризикувати. Тим паче мій хлопець дуже любить свою машину й переживає за неї. [сміється]

Ми гуляли в сафарі-парку з 10:00 до 16:00. Побачили дуже багато тварин: носорогів, бізонів, слонів, жирафів, мавп, альпак, тигрів і леопардів. Ми помітили, як жирафи гуляли поруч із котеджами, тобто люди, які там зупиняються, можуть спостерігати за тваринами з вікна.

Також годували лемурів. У них є окрема територія, але вона ніяк не огороджена, тому там висить попередження, щоби люди ховали дрібні та яскраві предмети (лемури можуть їх вхопити). Мені дуже сподобалося в цьому парку, особливо було цікаво побачити як нідерландці організовують такі місця. Вони дуже орієнтовані на дітей. Скрізь можна було побачити дитячий майданчик, драбинку, бокову стежку зроблену з колоди або канатну дорогу.

Багато друзів питали в мене, як так багато тварин – там тільки жирафів близько двох десятків – переносять нідерландську погоду восени та взимку. Впевнено можу сказати, що добре. Усі мають великі просторі приміщення, де вони зимують. Ніхто не мерзне.

Center Parcs

У Нідерландах популярні бази відпочинку на природі. Одна з таких мережа – Center Parcs, яка є не тільки в Нідерландах, а ще в Бельгії, Німеччині та Франції.

Це величезна територія посеред лісу, де можна орендувати будиночок. Ми зупинилися там на п’ять днів. Спочатку відпочивали на природі, ходили в аквапарк.

Наступного дня поїхали в тематичний парк розваг Ефтелінг. Один квиток коштує €50. Це один із найстаріших парків розваг у Європі. Його відкрили за 20 років до Disney World.

Парк поділений на дві зони: перша це різні тематичні поїздки й американські гірки, а друга – Ліс казок, у якому «оживають» майже всі популярні казки світового фольклору. Кожен атракціон парку присвячений певній темі: наприклад, один з атракціонів американських гірок побудований у вигляді старого нідерландського портового міста.

Поїздка почалася з човна, що був пришвартований. Він почав рух по воді, потім перетворився на машину й піднявся рельсами вгору, потім спустився вниз, зробив кілька петель і пірнув з висоти у воду, продовжуючи рух знову у вигляді човна, на якому ми повернулися в гавань. У кожного такого дійства була окрема передісторія.

Потім ми поїхали на день в Бельгію та знову повернулися на базу відпочинку. В останні дні каталися на велосипедах у сусідні села, навіть заїхали ще раз у Бельгію. Перетнули кордон на велосипедах, подивилися, поїхали назад. Це було круто хоча б тому, що ми ще ніколи так не робили.

усього – €262

Їжа

У Нідерландах величезні порції. Часто я навіть не могла доїсти страву до кінця.

В Алкмарі ми вечеряли в закладі Mojo's Eatertainment. Було дуже смачно. Чек на двох становив €45.

Також куштувала традиційну нідерландську кухню. У Нідерландах популярні м’ясні кульки (битербаллен), а також крокети. Візуально крокети схожі на рибні палички, але насправді це картопляне пюре з м’ясом, обсмажене в крихтах у фритюрі. Нідерландці чомусь кладуть крокети між двома шматками хліба й завжди їдять так. У місцевих закладах така страва коштує приблизно €6–8. Чашка кави коштує в середньому €3–4.

Крокети

Також у Нідерландах мені дуже подобається мережа ресторанів Loetje: там готують смачні поке-боули по €16.

Коли ми відпочивали в котеджі на природі, купували їжу в супермаркетах і готували вдома.