The Village Україна зібрала 18 найкращих текстів про місто, які вийшли протягом 2021 року.

Я бачу, що в Києві руйнують історичну будівлю. Як цьому завадити

«У Києві знову руйнують історичну будівлю», – такими словами починається не одне повідомлення ЗМІ та багато постів користувачів Facebook. Чому так відбувається? Чи це законно? Як забудовники обходять правила та закони? Як завадити знищенню архітектурних пам’яток і врятувати історичну забудову столиці? Детально пояснюємо разом із громадською організацією «Мапа Реновації».

 Читати

Штучні затори, світлофори, газон. Як площу Перемоги перетворити на ефективний міський простір

У Києві планують реконструювати площу Перемоги. Під час ремонту хочуть облаштувати інфраструктуру для пішоходів, велосипедистів і громадського транспорту. Ми поговорили з урбаністами, краєзнавцями, транспортними експертами та міськими активістами про основні проблеми площі та ідеї, як перетворити асфальтну пустелю площі Перемоги на ефективний міський простір.

 Читати

Міст Патона четвертий рік в аварійному стані. Що робити? І чи потрібен на ньому трамвай?

До 2025 року в Києві планують провести реставрацію з пристосуванням мосту Патона. Мають відремонтувати проїжджу частину, додати восьму смугу руху для транспорту та велосипедні доріжки, розширити тротуари. Ми згадали історію будівництва мосту Патона та дізналися думку фахівців та урбаністів щодо того, як його треба реконструювати й чи варто повертати на нього трамвай.

 Читати

Музей, концертний майданчик чи спортивний кластер. Що могло би бути в Автопарку №7

Автобусний парк №7 в Києві – модерністська споруда у формі величезного шатра, – зараз перебуває в аварійному стані. Його використовують як склад для міського транспорту, що вийшов із ладу. Свого часу інноваційна будівля потребує відновлення, на яке місто не виділяє гроші. Автопарком, було, зацікавився іноземний інвестор, але проєкту не дали «зелене світло». Ми звернулися до урбаністів, архітекторів і дизайнерів із проханням запропонувати свою візію розвитку об’єкта.

 Читати

Два роки тому закрили кінотеатр «Київ». Чому культурний центр досі не працює?

Два роки тому кінотеатр «Київ» припинив роботу. На фасаді культурного центру досі висять афіші з «Тижнем швейцарського кіно-2019» і з художнім фільмом «Люди в чорному: Інтернешнл». The Village Україна відновлює хронологію подій і розповідає, чому культурний центр та один з останніх історичних кінотеатрів у центрі міста не працює.

 Читати

Бессарабський проїзд зробили пішохідним: закрили для машин чи відкрили для всіх?

Бессарабський проїзд зробили пішохідним, перекривши рух автомобілів на ділянці між вулицями Великою Васильківською та Басейною. The Village Україна розпитує ініціатора ідеї, фахівця з транспорту та місцеві бізнеси, що з цим робити.

 Читати

На території Пивзаводу на Подолі планують будувати ЖК. Ми запитали, хто це робить і навіщо

Українська девелоперська компанія A Development, яка вже оновила простір поблизу станції метро «Арсенальна», пропонує побудувати на місці промзони на Подолі власний житловий і громадський простір. Відповідає за проєкт і концепцію «Творча архітектурна майстерня Андрія Пашенька». The Village Україна розповідає про історію ділянки та запитує про плани нового деволопера на територію.

 Читати

Природа чи будмайданчик. Яке воно, озеро Вирлиця, що хочуть засипати піском

Вирлиця – одне з найбільших озер Києва. Воно служить природним буфером між житловими кварталами та сміттєспалювальним заводом «Енергія» та домівкою десяткам видів птахів. Але це може змінитися, бо частину озра хочуть засипати, а берег – забудувати. Ми влаштували прогулянку берегом озера разом з активістами, які борються за його збереження.

 Читати

Як я міняю свій квартал за допомогою лопати, болгарки та сервісу 1551

Великі зміни можуть починатися з чогось малого. А для маленьких, але помітних змін у місті іноді достатньо смартфона. Або болгарки, лопати, драбини та, головне, бажання. Про це знає киянин Сергій Половинко, активний користувач міського сервісу 1551 та ініціатор змін у своєму кварталі. Як і навіщо це робить, він розповів для The Village Україна.

 Читати

Я відновлюю двері історичних будинків, бо хочу зберегти унікальність Києва

Киянин Сергій Миронов реставрує старовинні двері в історичних будинках міста. Він робить це з власної ініціативи та своїм коштом, щоби зберегти частину архітектурної спадщини міста. Ми запитали Сергія, чому він вирішив зайнятися відновленням дверей, як влаштовує процес і який зворотний зв’язок отримує.

 Читати

(Не)комфортна (не)околиця. Хто й навіщо досліджує Чоколівку

Чоколівка – одна з місцевостей Києва, про яку ви могли нічого не чути, але точно щось знаєте. У багатьох киян вона асоціюється з радіоринком і Караваєвими Дачами. Але як Чоколівка з маленького селища на околицях перетворилася на важливий район Києва та дім для шістдесятників? Експерти дослідили Чоколівку від Караваєвих Дач до аеропорту «Київ» і створили про це книжку.

 Читати

Що в нас під ногами? Гід підземним Хрещатиком і Подолом від дигера

Дигери – це люди, які досліджують підземелля з власного зацікавлення. Блукають тунелями з підземними річками, колекторами, дренажними системами міста та знають про його підземне життя більше, ніж будь-хто. Ми поговорили з місцевим дигером, який із 2007 року досліджує підземелля Києва. Він розповів про дигерство, древні річки, залишки яких досі течуть під вулицями Києва, таємні шляхи й улюблені підземні маршрути.

 Читати

«Іржавий мотлох» на дорогах. Як Київ хоче прибрати маршрутки та що він робить не так

Великі автобуси на 50–60 пасажирів обладнані кондиціонерами та пристосовані для перевезення маломобільних пасажирів, ніякого «шансону» в салонах і чемні водії у формі, що розмовляють українською. Такими мають бути маршрутки в Києві за новими вимогами. Але з 1,5 тисячі автобусів тільки приблизно десяток відповідає новим стандартам. Пояснюємо, чому нові правила від КМДА не працюють.

 Читати

Як Київ потрапив під самокат. Багато запитань і ще більше відповідей про електросамокати

Розвага чи транспорт? А правила які? Де їм місце – на велодоріжках, тротуарі чи дорогах? А якщо ДТП? Ми продовжуємо досліджувати електросамокати в місті. Відповідаємо на запитання та шукаємо рішення для проблем за допомогою експертів, поліції та компаній, які надають послуги з прокату самокатів у Києві.

 Читати

Київ на сьомому місці у світі за заторами. Ось 9 способів, як їх уникнути

Київ посідає сьоме місце в рейтингу міст світу з найбільшими заторами. Попри те, що час стояння в заторах із року в рік збільшується, водії в Україні не готові відмовлятися від автівок. Вони вірять, що проблему можна розв’язати будівництвом доріг і розв’язок чи створенням паркінгів. Чи це так працює? Розбираємо з фахівцями 9 способів боротьби із заторами, пояснюємо, чому нова інфраструктура – це не вихід, і що насправді варто робити.

 Читати

Київ узявся за платне паркування: все про «чорних» паркувальників, нові тарифи та штрафи

Київ узявся впорядковувати систему паркування: підвищив тарифи, поділив місто на нові зони, ввів електронну оплату та систему контролю. Пояснюємо, що змінилося та що тепер треба знати водію, який хоче залишити машину на муніципальних майданчиках.

 Читати

Понад 50% київських ЖК вважають «проблемними». Як зрозуміти, що забудовник не кине мене з квартирою

Щороку в Україні збільшується кількість людей, які постраждали від шахрайства на будівельному ринку. Лише в Києві більш ніж половина новозбудованих житлових комплексів можна зарахувати до категорії ризикових. Разом із YouControl розповідаємо, як перевірити забудовника за допомогою відкритих даних перед купівлею житла.

 Читати

Київ – серед найбільш забруднених міст світу. Як це виправити

Україна ввійшла до п’ятірки європейських країн за кількістю смертей через забруднення довкілля. Навесні та восени 2020 року Київ час від часу потрапляв до трійки найбрудніший міст світу або й узагалі очолював антирейтинг. Пояснюємо, у чому головна причина, що має зробити міська влада та кожен із нас, щоби повітря в Києві стало чистішим.

 Читати