Два роки тому, коли ми запускалися, нам щодня казали: «Куди ви пхаєтеся – ринок медіа і так переповнений!», «Робити проект українською – самогубство!», і моє улюблене – мантра: «Медіа не можуть бути бізнесом».

Контент українською є неконкурентним тоді, коли він погано зроблений. Якісні історії та сервісні новини заходять, бо цінні для читача. Тут річ зовсім не в мові. Те, що аудиторія великих міст українською не читатиме, – міф із минулого століття. Про це давно варто забути.


Медіа точно неможливі як бізнес, якщо не пробувати будувати їх як бізнес


Ми два роки працюємо завдяки нативній рекламі, банерам і виробництву контенту для брендів. І це притому, що ми взагалі не працюємо з політичною рекламою, тютюновими компаніями чи дешевим алкоголем.

У нас понад 400 000 читачів щомісяця. Водночас ми оцінюємо кількість потенційних читачів в Україні всього у 600-700 тисяч. Це наші «усвідомлені споживачі» великих міст.

Наш підхід – будувати стартап. Ми постійно переглядаємо власну стратегію, перебудовуємо процеси та розширюємо тематичні пріоритети. Хто не змінюється – той рухається назад. Мусимо постійно експериментувати, щоб знаходити потреби наших читачів.


Якщо беремось за щось нове – беремося серйозно


За останні півроку тематичними фокусами стали права жінок, здоров’я та психологія. Наші читачі готові усвідомлено та систематично дбати про себе, тому ми допомагаємо їм бути здоровими та щасливими.

Ми працюємо, щоб підвищувати якість життя наших читачів. Це наше завдання. Ми робимо це навіть тоді, коли у відповідь отримуємо обурення частини підписників. Наші читачі вже давно не вибухають від згадок про «Київ Прайд», але не завжди визнають, що публічно шеймити людину за минулий досвід не варто.

Ми пишемо про права жінок, бо це важливо. Бо суспільство, де рівень оплати праці визначається тим, жінка ти чи чоловік, а не професійністю, – приречене. Бо б’є – НЕ значить любить. Бо ми хочемо жити в країні, де поважають гідність кожного. Права людини – це теж про якість життя.


Неможливо подобатися усім, бо кожен має власні очікування


Так, ми міське медіа і пишемо про «Тарілку» на Либідській, Рейтарську та метрополітен. Але коли вводять воєнний стан, ми будемо пояснювати і це: заберуть тебе до армії чи ні, можна поїхати до друзів у Харків чи краще сиди вдома.

Люди не готові до серйозного контенту? Виявляється, найпопулярнішою публікацією за день може бути не лише новий трейлер «Гри престолів», а й новина про арт-інсталяцію Даші Кольцової на Софійській площі. Нас читають люди, які думають і хочуть розібратися. Тому це і працює.

Ми не працюємо ідеально. Можна себе обманювати, але це не наш шлях. Ось днями облажались із новиною про медичний канабіс – виявилось, що кворуму на парламентському комітеті не було. Виправились, перепросили, написали новину-спростування, нам соромно, але треба працювати далі.

Плани на наступний рік: заглибитись у міські теми, зробити наші формати більш зручними та динамічними, точніше визначати потреби читачів, знімати регулярні відео та стрими, привозити більше історій з регіонів.


У нас ще багато завдань. Нам треба вчитися самим і допомагати ринку змінюватись


По 100 разів на день повторюємо, що не «розміщуємо прес-релізів», не напишемо про вашу керівницю, «бо вона хороша», не будемо хвалити ваш бренд в обмін на подарунки (так, нам справді все ще пишуть з такими пропозиціями). Досі мусимо щодня пояснювати власникам бізнесів, що не треба платити журналістам за огляди нових закладів. Переконуємо, що реклама має бути промаркованою. Пояснюємо, що вказувати назви брендів та ціни на товари в новинах – це повага до часу читача. Але не можна змінити все й одразу. У мене надійні партнери, крута команда та великі плани.

Андрій Баштовий

головний редактор The Village Україна


Ілюстрація: Євген Величев

Постобробка: Анна Шакун