Міський голова Києва Віталій Кличко у рамках Social Media Week розповідав про власні комунікації, але вдалося дізнатися і про проекти, які реалізують у Києві, та плани міста на 2019 рік.

У команді комунікаційників Кличка працюють 13 людей. У нього дві офіційні сторінки у Facebook: одна – більш офіційна, друга – персональна та менш формальна. В Instagram і Tinder Кличка немає.

Щоб розуміти, чого очікувати у 2019 році, ми зафіксували основні тези міського голови – про місто, бойлери, велосипеди, фунікулер та соціальні мережі.

 Підпишись на THE VILLAGE УКРАЇНА В TELEGRAM.

Про бойлер і незалежність

«Бойлер я поставив років 10 тому. Ми створили ОСББ усім під’їздом – і всі його мешканці мають бойлери. Це було задовго до того моменту, як я став мером.

На жаль, іноді в нас є такі моменти, коли гаряча вода відсутня. Не тому, що Кличко кран закрутив. Така система склалася десятки років тому. Нам дійсно треба знаходити альтернативні джерела енергії, щоб не чекати, що хтось щось допоможе. Ти хочеш зробити добре, повинен зробити сам. На жаль, добре це чи ні, це ключова відповідь».

Про нагрівання води і тролінг

Коли до мене вчергове підійшли і спитали: «Чому нема гарячої води?», я відповів: «Ви знаєте, щоб холодна вода стала гарячою, її треба підігріти». І це взяли, а все інше вирізали.

Кличко про бойлер, жовтень 2018 / Українська правда

А для того, щоб її підігріти, потрібен газ. У Києві ми газ отримуємо від монополіста «Нафтогаз». А «Нафтогаз» нам починає викручувати руки і казати: заборгованість однієї компанії, іншої. Там дуже складна схема. Війна міського голови, щоб нам дали газ, щоб була можливість воду підігріти і була гаряча вода в домівках.


Хочеш зробити добре – повинен зробити сам


Ви ж бачите, в інтернеті багато, що «Кличко щось не те сказав». Мені дуже подобається: «Не каждый может заглянуть в завтрашний день» (оригінальна версія фрази звучить як «а сегодня в завтрашний день не все могут смотреть...» – ред.). Але дуже добре, якщо у людини є бачення і вона може заглянути в завтрашній день.

Спочатку мене це зачіпало. А потім я подумав: погано жити політику, коли його ніколи не згадують. Тобто, що б він не зробив – його не існує. Дуже добре, що згадують і посміхаються. Добре, що це позитивні емоції.

Про велосипед і PR

Я завжди їздив на велосипеді, та на це ніхто не звертав уваги. Але коли я впав на велосипеді, то українці писали, німці писали, навіть з Америки мені зателефонували. Ті, хто їздить на велосипеді, знають, що це стається постійно. Я не знаю жодного велосипедиста, хто не падав би. Коли я впав, це мало великий резонанс.

А потім почалося: «Це Кличко спеціально їздить на роботу». Якщо це піар-акція... Знаєте, дві години для себе-любимого я маю щодня. Зранку з 7 до 9 – це мій приватний час, коли я знімаю стрес. Потрібно шукати, яким чином ти це навантаження можеш зняти. Деякі люди знімають його алкогольними напоями; були і мери, які знімали навантаження іншими засобами... (Сміється). Для мене це заняття спортом. Я щоранку займаюся, знімаю стрес, постійно їжджу на велосипеді. Цього року я проїхав 1 248 кілометрів, торік «для піару» – 1 800 кілометрів.

Про комунікації і WOW-ефект

У мене вимога до всіх моїх департаментів, до підлеглих, я кажу таку річ: якщо ви зробили, але ніхто про це не говорить, це все одно, що ви нічого не робили. Але ми повинні робити так, щоб люди говорили про це самі.


Якщо про кожен об’єкт, який ми здаємо, нічого не кажуть – це погано. Це викинуті гроші


Якщо ми зробили школу чи новий дитячий садок, люди приходять і кажуть: «Вау!». Я полюбляю говорити: «Нам потрібен вау-ефект».

Про Володимирську гірку та плани на 2019-й

Ми зараз будуємо пішохідний міст, який з’єднує Володимирську гірку з Аркою дружби народів. Почав піднімати інформацію: цей міст був запланований ще більше ніж 100 років тому, і ніхто цього не збудував. Хлопчиком я працював екскурсоводом, я знаю наше місто. Знаю історію нашого міста. Потрібно все зробити, щоб воно стало привабливим. Тому пішохідний міст, з якого буде дивовижний вигляд на Дніпро – наступної весни. Це буде друга черга Володимирської гірки.

Наступного року ми зробимо новий фунікулер від компанії Doppelmayr – з кондиціонуванням, прозорий. І канатну дорогу, яка буде зв’язувати лівий і правий береги з Трухановим островом. Ми зараз плануємо алею художників, яка стане улюбленим місцем. Пейзажна алея буде оновлена. Це стосується тільки туристичної інфраструктури.

Буде можливість – підіть подивіться вулицю Леонтовича: такою самою буде, наприклад, вулиця Івана Франка, де буде доріжка для велосипедистів. Нічого нового, але це європейський рівень: коли і бордюри зроблено, газон, є підземні сміттєві баки.

Я нарешті отримав задоволення бути мером. Тому що перші два роки я себе питав: «Куди ти потрапив? Тобі це потрібно?». Зараз запустили процеси – і маємо результат. І кожен новий об’єкт, який ми здаємо, повинен мати ефект «вау!». Це дуже важливо.

ФОТО: Анна Бобирєва