Європарламент ухвалив законопроєкт, який, зокрема, забороняє використовувати конфіденційну інформацію щодо сексуальної орієнтації, раси та релігії для налаштування таргетингової реклами, повідомляє The Verge.

Ідеться про проєкт закону про цифрові послуги (The Digital Services Act), який був уперше представлений у 2020-му. Він стосуватиметься платформ Google, Amazon і Meta (Facebook).

Законопроєкт також зобов’язує компанії подбати про те, щоб кожен користувач міг легко відмовитися від відстеження своїх дій у мережі. Також платформи зобов’яжуть видаляти контент, що розпалює ненависть або рекламує контрафактний товар.

Серед інших вимог  заборона на таргетовану рекламу для неповнолітніх і на «темні патерни», що дозволяють деяким платформам обманними способами змушувати користувачів ділитися особистими даними.

«Темні патерни» – це елементи дизайну інтерфейсу й формулювання, які маніпулюють користувачами або впливають на них таким способом, щоб вони зробили певний вибір. Наприклад, дозволили відстежувати свої дії в мережі.

Для компаній, які порушать правила, передбачений штраф у розмірі до 6% від глобальної виручки.


У січні 2022-го Google і Facebook уже зобов’язали платити багатомільйонні штрафи через файли cookie у Франції.

Відповідно до французьких законів про захист даних, користувачі мають право відмовитися від cookie й компанії зобов’язані зробити процедуру відмови легкою. На платформах Google і Meta можна дозволити cookie одним натисканням кнопки, а от відмовитися від збору даних набагато складніше.

Раніше стало відомо, що навіть режим «інкогніто» не допомагає приховати інформацію про поведінку користувача від Google і Facebook. Програми-трекери компаній, які можуть обійти «інкогніто», виявили на порнографічних сайтах.

Facebook і Google запевнили, що не використовують зібрану інформацію для створення маркетингових профілів користувачів і забороняють персоналізований показ реклами, що базується на сексуальних інтересах.

 Читайте «Нормальні новини» в телеграмі