Приватні перевізники не можуть технічно пристосуватися до нових умов перевезень у громадському транспорті Києва, повідомив голова Асоціації перевізників Києва й області Ігор Мойсеєнко в коментарі The Village Україна.

За його словами, коли правила розроблялися, то прохання асоціації про залучення до процесу в КМДА проігнорували. 

Головна перепона для перевізників, за словами Мойсеєнка, – це температурний режим (улітку має бути не більше +22°С, а взимку – не менше +15°С), адже нинішні автобуси не передбачають встановлення кондиціонерів.

«Якщо у 2017–2020 роках ми купували Ataman по 80 тисяч доларів, то тепер єдиний вихід – купувати вживані в Європі. На 150 маршруті купили 13 Volvo. Проте в місті всього 1500 автобусів. Було б серед них 300–400 таких Volvo, то ми могли говорити про нові вимоги. А так, хай цей перевізник покаже, що за такого тарифу це економічно вигідно», – заявив Мойсеєнко.

Голова асоціації додав, що на дохідність впливає сам маршрут. Крім того, є ділянки, де такі автобуси не можуть проїхати. За його інформацією, перевізник, що придбав вживані Volvo, сам був змушений змінити маршрут.

«Якщо взяти ЄС, то там є чіткі вимоги. Але ж там купується транспортна робота. Місто платить перевізнику, а в нас нема допомоги міста – лише умови. Або місто допомагає, або підіймайте тариф. Ми в асоціації проти підняття тарифу, бо за 30–40 гривень ніхто не зможе користуватися», – додав він.

Щодо інших нововведень, то в асоціації повідомили, що відсутність музики й надання домедичної допомоги давно прописане в законодавстві. За відсутність останнього «Укртрансбезпека» може навіть позбавити перевізників ліцензії.

Також перевізники готові виконувати питання щодо обов’язкового розміщення інформації про водія, але проти розміщення водійського посвідчення, бо це порушує закон про персональні дані.

Вимоги щодо форми одягу, за словами Мойсеєнка, прописані ще з 2012 року. Проблемою є те, що водії постійно змінюються, тому перешивати форму для них для перевізників затратно, додав він.

У КМДА пояснили, що будуть щотижня перевіряти якість послуг на маршрутах. У разі виявлення порушень перевізнику будуть виносити перше попередження, що не дає йому можливості в майбутньому продовжити договір. Повторне порушення є підставою для розірвання договору, якщо перевізник не усуне проблему.

Про порушення під час перевезень можуть повідомляти самі пасажири. Скарги приймаються:

  • на електронну пошту [email protected] 
  • за номером телефону 15-51

У липні 2021 року пасажирські перевізники Києва підписали договори з КМДА за новими умовами. Тепер, за правилами, водій у маршрутці має бути в уніформі та спілкуватися українською мовою, не вмикати музику в салоні, температура влітку має бути не більше +22°С, а взимку – не менше +15°С. Також автобуси мають бути пристосовані для маломобільних пасажирів. За даними КМДА, автобуси нового зразка запустили в Києві вже на 12 міських маршрутах.

 Читайте «Нормальні новини» в телеграмі

Фото: Анастасія Дейна