Національна служба здоров’я України пояснила, як українці можуть отримати електронний лікарняний.

Маючи скарги на самопочуття, пацієнт має прийти на прийом до лікаря. Після цього лікар створює електронний медичний висновок про тимчасову непрацездатність і підтверджує документ своїм електронним підписом.

Лікарняний автоматично відправлять до електронного реєстру листків непрацездатності Пенсійного фонду. Його можна буде побачити на офіційному сайті фонду.


Електронний лікарняний – електронний документ, який підтверджує тимчасову непрацездатність працівника і є підставою для нарахування страхових виплат. Дані про випадок тимчасової втрати працездатності буде вносити в спеціальний електронний реєстр (ЕРНЛ) сімейний лікар за номером облікової картки платника податків (ідентифікаційним номером) і підписувати цифровим підписом. У день оформлення лікарняного про це в електронній формі інформують Пенсійний фонд і роботодавця. Таким чином, е-лікарняний звільняє пацієнта від необхідності звертатися в лікарню після хвороби за паперовим документом, нести його на роботу, а роботодавця позбавляє паперової роботи з Пенсійним фондом і Фондом соціального страхування.

Україна з червня 2021 року починає впроваджувати електронні лікарняні. Повний перехід усіх медзакладів на е-лікарняні відбудеться з 1 вересня 2021 року, до 31 серпня працюватиме перехідна модель.

 Читайте «Нормальні новини» в телеграмі