На сайті Київради з’явилася петиція з пропозицією зробити велодоріжку від станції метро «Академмістечко» до станції «Теремки».

Автор петиції, Володимир Тимошенко, пропонує зробити двосторонню велодоріжку, шириною не менше 2,5 метра, відділити її від проїжджої частини огородженням і за можливості посадити дерева між автомобільною дорогою й велодоріжкою.

Маршрут пропонованої велодоріжки

Петицію підтримує ініціатива Urban crew, яка просуває міські проєкти. The Village Україна попросила представників команди пояснити, чому така велодоріжка є доцільною.

Юрій Степаненко, Urban crew:

«Останні роки завантаженість Кільцевої істотно зросла. Ще років десять тому цей район і передмістя не були так забудовані. Населення сіл Софіївська Борщагівка, Петрівська Борщагівка зросло в рази, розрослись і Вишневе, і населенні пункти поза Києвом, а інфраструктура залишилася без змін. Водночас альтернативного шляху дістатися, наприклад, у район Теремків немає, оскільки залізниця перерізає місто. І майже щоранку (а то протягом усього дня) в місцях виїзду з передмість і на Жулянському шляхопроводі утворюються затори, і на велосипеді дістатися часом значно швидше, ніж на авто.

Рух по Кільцевій небезпечний не тільки через велику кількість автомобілів і можливість, що тебе може здути повітряним потоком від вантажівок, які на деяких ділянках проносяться швидше, ніж допустимі 70 кілометрів на годину (перевищення без штрафу, бо автофіксації немає), але й через поганий стан дороги та не цілком вдалу організацію дорожнього руху на окремих ділянках (наприклад, Жулянський шляхопровід). У нічний час доби на багатьох ділянках Кільцевої немає освітлення. І навіть коли для власної безпеки на дуже критичних ділянках утік би на тротуар (хоч за правилами їздити велосипедистам на тротуарах не дозволяється), то можливості зробити такий з'їзд немає: банально самих тротуарів немає, а де є, то занадто вузькі навіть для ходьби (менше 1 метра)».

Андрій Дашко, Urban crew:

«Кільцева дорога міста Києва зараз є по суті єдиним об’їзним шляхом міста, де проїжджає велика кількість вантажівок і фур. Їзда на велосипеді по проїзній частині вздовж Кільцевої є вкрай небезпечна, тому першочерговою задачею цієї велодоріжки є створення безпечних умов пересування на велосипеді. Навіть зараз більшість велосипедистів намагається уникати проїзду Кільцевою дорогою, обираючи шлях через Жуляни та Борщагівку.

Окрім того, створення цієї ділянки велодоріжки поєднає вже наявну інфраструктуру: велодоріжку від Академмістечка на північ до району Берковець і від Одеської площі у бік Пирогова. Ця велодоріжка поєднає два великі райони Києва (Святошинський і Голосіївській), які не мають прямого транспортного сполучення, крім декількох автобусів і маршруток, які вщент забиті щодня. І що головне, вона допоможе розвантажити саму Кільцеву дорогу, даючи альтернативний швидкий спосіб пересування.

Окремо необхідно наголосити на важливості правильного трасування велодоріжки на найпроблемніших ділянках: Жулянському мосту, Одеській площі й інших автомобільних розв’язках. Я на особистому досвіді знаю, що дістатися від Борщагівки до району ВДНГ набагато швидше саме на велосипеді, навіть об’їжджаючи Кільцеву дорогу паралельними вулицями, а зі створенням зручної велодоріжки час подорожі скоротиться ще на десяток хвилин».

Збір підписів під петицією триватиме до 29 червня 2021 року. Щоб пропозицію розглянула Київрада або інші відповідальні органи, вона має набрати 10 тисяч голосів.

 Читайте «Нормальні новини» в телеграмі