Під час затвердження Програми економічного і соціального розвитку Києва на 2021–2023 роки департамент економіки КМДА не взяв до уваги протокольне доручення Київради про збільшення фінансування велоінфраструктури Києва, повідомляє Асоціація велосипедистів Києва. 

У грудні 2020 року під час голосування за бюджет Києва–2021 Київрада ухвалила рішення профінансувати магістральний веломаршрут Солом’янка – Центр на суму 23,1 мільйона гривень. Цих коштів мало би вистачити тільки на половину маршруту, кажуть в асоціації. А тому велоспільнота підготувала поправки до проєкту бюджету–2021. Але жодна з них не була підтримана, додають у U-Cycle.

Тож депутатка Київради Зоя Ярош запропонувала розглянути поправки щодо розвитку веломережі в Києві та врахувати їх під час підготовки проєкту рішення «Про внесення змін Київської міської ради «Про бюджет м. Києва на 2021 рік». Поміж поправок було й збільшення фінансування веломаршруту Солом’янка – Центр з 23,1 на 43 мільйони гривень. Після цього створили відповідне Протокольне доручення Департаменту транспортної інфраструктури.

Попри це департамент економіки не включив жодної правки щодо збільшення фінансування веломаршрутів до Програми економічного і соціального розвитку Києва на 2021–2023 роки. Тому малоймовірно, що вони з’являться під час внесення змін до бюджету-2021, кажуть в Асоціації велосипедистів Києва.


У 2019 році в бюджеті Києва вперше заклали 200 тисяч гривень на початок проєктування веломаршруту Солом’янка – Центр. Це дозволило «Київавтодору» провести тендер на проєктування й за його результатами 13 серпня 2019 року укласти договір із львівським комунальним підприємством «Інститут просторового розвитку». Але у 2020 році проєктування й будівництво веломаршруту не фінансувалося. Роботи планують відновити у 2021 році. У бюджеті Києва на це заклали 23,1 мільйона гривень. Саме проєктування коштуватиме 3 мільйони 460 тисяч гривень і має завершитися приблизно у квітні 2021 року, після чого розпочнуть будівельні роботи.

Загалом до 2040 року в Києві мають створити 1185 кілометрів велодоріжок. Місто почало закладати гроші на будівництво веломаршрутів із 2015 року. З того часу виділили більше 108 мільйонів гривень. Це не враховуючи облаштування велодоріжок у межах капітальних ремонтів доріг.

У 2018 році Київрада схвалила Концепцію розвитку велосипедної інфраструктури міста. У ній визначили 15 пріоритетних магістральних веломаршрутів. Їх мають будувати передусім, оскільки вони повинні поєднати віддалені частини міста між собою та з центром. Але станом на 2021 рік жоден із них офіційно не введений в експлуатацію. Детальніше про магістральні веломаршрути ми писали тут.

 Читайте «Нормальні новини» в телеграмі

Обкладинка: Анна Шакун для The Village Україна