647 скарг про порушення мовного закону, який зобов’язує обслуговувати клієнтів українською, отримав мовний омбудсмен Тарас Кремінь за місяць дії нових правил.

Найбільше повідомили про порушення в Києві та Київській області – 284 скарги. Із Харківської області надійшло 43 звернення, з Дніпропетровської та Полтавської – по 16. Із Сумської, Чернівецької, Івано-Франківської, Кіровоградської, Закарпатської, Хмельницької та Херсонської областей скаржилися на порушення по три рази, а з Рівненської, Чернігівської, Черкаської областей – по два.

Частина звернень (299) стосується відсутності української версії на сайтах інтернет-магазинів. 139 людей поскаржилися на обслуговування недержавною мовою в магазинах, супермаркетах, кафе, ресторанах, банках, салонах краси тощо. Також 77 людей із різних регіонів повідомили про порушення розміщення зовнішньої реклами недержавною мовою.

Крім того, надійшло 19 звернень про те, що депутати місцевих рад Миколаєва, Одеси, Дніпра послуговуються недержавною мовою. 

Станом на 16 лютого нікого не штрафували та не зафіксували жодного «злісного порушника», кажуть в офісі мовного омбудсмена. І додають, що всі вимоги про усунення порушень мовного законодавства, які надіслали на адресу фізичних чи юридичних осіб, виконані.


Із 16 січня набула чинності стаття 30 Закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної». Згідно з нею мовою обслуговування в Україні є державна. Наприклад, у закладах харчування, магазинах, на заправках та в інших сферах клієнтів мають обслуговувати українською мовою. Мову можна змінити лише на прохання клієнта.

За перший тиждень дії нових правил мовний омбудсмен Тарас Кремінь отримав 195 скарг про порушення.

У разі порушення закону мовний омбудсмен або його представник складає акт, після чого порушення мають усунути протягом 30 днів. За повторне протягом року порушення накладається штраф від 5100 до 6800 гривень, однак стягати штрафи почнуть лише з 16 липня 2022 року.

 Читайте «Нормальні новини» в телеграмі