Оригінальні двері на станції метро «Арсенальна» частково замінили на металеві, незважаючи на те, що станція – пам’ятник архітектури. На це звернув увагу активіст, голова Ради з урбаністики Києва Віталій Селик.

«Це ж пам’ятник архітектури, і в ідеалі тут можна робити виключно реставрацію зі збереженням вигляду всіх елементів. Хоча я не певен, що в природі існує паспорт станції, у якому чітко описано, що саме є предметом охорони. В Україні понад 80% пам’яток архітектури не мають паспортів. Парадокс. Держава охороняє, але, що саме, ніхто не знає», – каже Селик.

У «Київському метрополітені» заміну пояснюють вимогами ДБН (державних будівельних норм).

«Нам теж ці двері не подобаються, але за ДБН мають бути саме такі – металеві протипожежні, вони у виробників типові. Якщо хтось з виробників зможе за тією ж ціною й відповідною сертифікацією зробити дизайнерське рішення, готові розглядати», – кажуть у метро.

За словами Селика, можна було передбачити фальш-фасад на двері, який би повторював оригінальний вигляд полотна.  Крім того, у ТОВ «Ріал дорс» активісту повідомили, що вони можуть як мінімум пофарбувати двері в будь-який колір RAL без зміни ціни й погіршення протипожежних функцій. Як максимум – накласти МДФ-панель, яка повторюватиме вигляд дерева. Це збільшує вартість одних дверей з ≈ 6 тисяч гривень до 11–12 тисяч, але в Києві пам’ятками архітектури є лише п’ять станцій метро, тож заради збереження оригінального дизайну можна було б і переплатити, підкреслює активіст.

До того ж в Україні продаються дерев’яні протипожежні двері, які б не так сильно відрізнялися від оригінальних, як сірі металеві. 

За даними Prozorro, вартість закупівлі 336 металевих дверей для метрополітену склала 1 580 000 гривень.

Наразі металеві двері планують встановити на всіх станціях метро.

 Читайте «Нормальні новини» в телеграмі

Фото: Віталій Селик