Міністерство охорони здоров’я України розробило законопроект, що обежує рекламу лікарських засобів.

«Головна мета – уникнути маніпулювання інформацією про препарат і його властивості, а також гармонізувати чинне законодавство з нормами ЄС», – повідомила виконувачка обов’язків міністра охорони здоров’я Уляна Супрун.

Серед основних пунктів законопроекту:

 заборона реклами цілительства та нетрадиційної медицини;
 заборона залучення до реклами препарату відомих людей, акторів, що зображають медпрацівників;
 заборона інформації, що ліки призначені виключно для лікування дітей;
 зміст реклами має відповідати інструкції про застосування лікарського засобу;
 за МОЗ закріплюються функції контролю та моніторингу;
 встановлюються чіткі штрафні санкції для радіо і телебачення за рекламу ліків з порушенням законодавства.

«Понад 50% від усього ринку спожитих ліків у 2017 році становлять ліки без доведеної клінічної ефективності. З 10 найпопулярніших препаратів, які найбільше купували українські пацієнти торік, лише 3 – є препаратами, які належать до категорії основних лікарських засобів. Усі інші – симптоматичні та супутні препарати або ж такі, що не мають достатньої бази ефективності», – акцентують у МОЗ.

Крім того, від 30% до 50% загальної кількості реклами на українському телебаченні – реклама лікарських препаратів та медичних виробів, зазначає Супрун.