В Україні заборонене виготовлення, збут і розповсюдження порнографічних матеріалів. За поширення навіть власних оголених фото в соцмережах можна сісти у в’язницю. Наприклад, на початку березня поліція викрила львів’янку, яка продавала свої оголені фото через Telegram-канал, тепер їй загрожує до семи років позбавлення волі.

Тому більшість українських порноакторів їздять працювати в європейські країни, де такі зйомки легальні. Ми поговорили з українською порноакторкою, яка вже вісім років у професії. Запитали, як влаштована її робота, скільки вона заробляє, чим займається поза зйомками та як професія впливає на її особисте життя. Також поговорили про принцип згоди в порно й хибне уявлення про те, що порноакторами стають лише через безвихідь.

Раніше ми розбиралися, як змінювалося ставлення до порно у XX і XXI століттях у суспільстві.

Дисклеймер: цей текст показує лише особистий досвід героїні та не відображає реальність усіх порноакторок чи порноіндустрії в цілому

Як прийшла у професію

Я приїхала в Київ із невеликого міста, щоби жити та працювати тут. В університет одразу після школи не вступала, хоча й дуже добре навчалась. Це був мій свідомий вибір, бо я не мала чіткого розуміння, ким хочу стати. До того ж мені хотілося жити самостійним дорослим життям, працювати й не залежати від батьків. Узагалі я працюю з 14 років, а з 18 сама себе забезпечую.

Пробувала себе в різних професіях: була офіс-менеджеркою, помічницею бухгалтера, менеджеркою зі спілкування з клієнтами, працювала в ресторані, у книжкових магазинах. Думала, що вступлю в університет через рік або через два, але так і не зробила цього, бо мене не приваблювала якась професія, яку неможливо було б опанувати без навчання в університеті.

Пошук експериментів привів мене до ню-зйомки на комерційній основі

Коли я переїхала в Київ, почала зустрічатися із хлопцем. Він був моїм першим та єдиним партнером, ми прожили разом кілька років. А після того, як розійшлися, мені захотілось поекспериментувати. Я почала ходити на побачення з різними людьми, але однаково в реальному житті в мене не було сексуальних експериментів, які мене цікавили. Тоді я подумала, що в порно могла б спробувати набагато більше, ніж можуть запропонувати реальні хлопці.

Пошук експериментів привів мене до ню-зйомки на комерційній основі. Одного разу мені просто написали в соцмережах і запропонували знятися оголеною для MetArt [сайт еротичних фото]. Мені стало цікаво, до того ж за це пропонували гарні гроші – кілька сотень доларів. Організатори сказали, що знають агентів, які працюють із порноакторами, і якщо мені хочеться спробувати знятися в порно, вони можуть поділитися контактами. Я трохи подумала над цим і вирішила спробувати. Так я вперше поїхала на зйомки, які проходили в Росії (це було ще до війни, зараз я не працюю там).

Пробувала себе в різних професіях: була офіс-менеджеркою, помічницею бухгалтера, менеджеркою зі спілкування з клієнтами, працювала в ресторані, у книжкових магазинах

У Росії це було дуже популярно, там було багато порностудій і попри те, що це там нелегально, агент завжди запевняв мене, що проблем із законом не буде, адже цей бізнес «кришується». У режисерів ще можуть бути проблеми, а моделям усе завжди сходить із рук. З часом усе змінилося й порностудії там теж пішли в підпілля.

В Україні я знімалася лише раз – це була ню-фотозйомка із хлопцем, більше мені нічого не пропонували. Наскільки я знаю, у нас немає професійних студій, які знімають порно, принаймні я з цим ніколи не стикалась і не чула від колег.

Як влаштована робота

Я знімаюся в порно вже вісім років, почала, коли мені було 25. Зараз працюю лише в Європі. Ще на початку кар’єри мій агент із Росії поділився контактами агентів із Будапешта, так я почала зніматися там. Перші роки в основному зйомки були лише в Будапешті – це одна з європейських порностолиць. А останні роки зйомки частіше проходять у Празі. Багато студій знімають на виїзді, наприклад, приїжджають у Португалію, на Ібіцу чи Тенерифе, орендують віллу для всієї команди та знімають десь тиждень чи два.

Я не весь час проводжу на зйомках, виїжджаю десь 3–4 рази на рік у середньому на місяць. Працюю в такому режимі, тому що мені так комфортно, ніхто не казав мені, що треба саме так. Коли мені хочеться зніматися, я просто пишу агентам, кажу, що в такі дати буду в місті, і вони шукають мені роботу. Якби я жила десь у Будапешті чи Празі, у мене точно було б більше роботи, адже часто вона з’являється із сьогодні на завтра через форс-мажори.

На зйомки на виїзді, десь у Португалії чи на островах, зазвичай запрошують конкретних акторів, з якими раніше працювали. Якщо вони хочуть попрацювати зі мною, зв’язуються через агента. Якщо я згодна працювати, мені купують квиток, на місці оплачують житло й харчування. Якщо ж я сама вирішую, що хочу попрацювати, просто лечу у Прагу, пишу про це агенту, і мені шукають роботу.

Ще на початку спілкування з агентом мені надсилають список сцен, у яких потрібно буде зніматися, наприклад, це може бути BG (хлопець – дівчина), GG (дівчина – дівчина), DP (подвійна пенетрація), анал тощо. У цьому списку я позначаю, у чому згодна зніматись, а в чому ні. Далі надсилають запрошення на зйомки, де написано жанр, суму й адресу. Наприклад, BG, 500 євро, адреса. Деякі студії можуть прислати за акторами машину, але я звикла сама діставатися на місце зйомок. За день можуть нагадати та написати, що потрібно мати із собою, у якому стилі одяг і взуття. Деякі студії перед зйомками надсилають сценарій і діалоги, які потрібно вивчити, але це буває рідко, як і діалоги в порно загалом.

Про типовий робочий день

Як правило, сцена (це і є порнофільм) триває 40 хвилин, зазвичай її намагаються знімати одним дублем. Я знаю лише дві компанії, які знімають свої сцени дуже довго та скрупульозно, роблять декілька дублів. Тоді це довше й важче.

Найбільше часу займають мейкап і підготовка – сходити в душ, дочекатися, поки налагодять світло тощо. Сцени зазвичай знімаємо за 40 хвилин, максимум за годину. За один день знімаюсь в одній сцені. Але бувають винятки. Наприклад, студія SexArt, що робить дуже красиві зйомки на природі, на тлі океану чи басейнів, зазвичай довго знімає вступ і досить швидко саму сцену сексу. Одного разу ми знімали фільм два дні: каталися на машинах островом, сиділи в кафе та гуляли. А сама сцена сексу була пів години.

Найдовші мої зйомки сцен сексу тривали майже цілий день з усіма технічними проблемами. Студія знімала по 2–3 дублі з кожного ракурсу, але такі випадки – рідкість.

Про особливості зйомок у хард-сценах

Особисто для мене зйомки у сценах «хлопець – дівчина» нескладні, тому що зараз я знімаюсь у більш хардових сценах, де багато чоловіків, багато аналу, подвійна пенетрація, подвійна анальна пенетрація, піссінг.

Для мене найскладніше – підготовка до сцени аналу, тому що потрібно «прочищатись», а це дуже неприємно. Щоби під час сцени не було боляче, потрібно розробити анальний отвір секс-іграшкою. Сама сцена теж складна, адже зазвичай секс дуже динамічний, у ньому бере участь багато людей. Звичайно, це буває дискомфортно, але такі гроші (від 1500 євро за сцену дабл-аналу) платять не за релакс. Проте боляче лише на початку, коли все вже розробиться, відчуття нормальні.

У паузах між зйомками ми по-дружньому спілкуємося, але щойно вмикається камера, дівчата знову грають жертв, а хлопці – гіперактивних агресивних макак

Пам’ятаю, на перших зйомках хардових сцен поведінка хлопців ввела мене у ступор: вони були дуже агресивні, поводилися, як тварини. Та коли я ближче познайомилася з усіма, зрозуміла, що всі вони нормальні чоловіки, а вся ця тваринність під час сцени – просто гра. У паузах між зйомками ми по-дружньому спілкуємося, але щойно вмикається камера, дівчата знову грають жертв, а хлопці – гіперактивних агресивних макак.

Про згоду на секс

Можливість зупинитися на зйомках завжди є. Нам постійно говорять про те, що в будь-який момент можна сказати «стоп». З мого досвіду, усі це час від часу роблять, я також просила зупинитися, коли мені треба було в туалет, в душ, попити води або просто трохи перепочити. Я завжди про це кажу вільно й не було ситуацій, коли б моє прохання проігнорували.

Але знаю, що деякі акторки стикаються з тиском і бояться зупинити, бо думають, що це негативно вплине на їхню кар’єру. Одного разу це трапилося з дівчиною, з якою я жила. Вона була новенька, на якусь сцену дала згоду, а на якусь ні. Але на зйомках до неї підійшов Рокко Сіффреді – суперстар, відомий порноактор і режисер – і почав переконувати її зніматися в тій сцені, на яку вона згоду не дала. Він натиснув на неї, і вона погодилась. Уже вдома, плачучи, вона казала мені: «Хто я така, щоби сперечатись з авторитетом? Він вижене мене з індустрії, якщо я не погоджуся». Для мене це абсолютно дико, я вважаю, що навіть суперстари не можуть робити з акторами на зйомках що завгодно.

На щастя, особисто я з такими ситуаціями не стикалась, на мене ніколи не намагались тиснути, щоб я робила те, на що не давала згоду. Лише могли запропонувати, чи не хотіла б я наступного разу щось нове спробувати.

Про дохід

Розцінки актори виставляють собі самі, а студії або погоджуються на це, або торгуються. Коли я починала зніматися в Європі, брала 400 євро за звичайну сцену «хлопець – дівчина». Згодом у всіх ціни виросли, а я навіть цього не помітила. Якось мені сказали: «Ти що, 500 євро – це зараз мінімальна ціна». З того часу я теж підняла ціни.

За січень 2021 року я заробила трохи більше 18 000 євро

За сцени «хлопець – дівчина» беру 500 євро, «дівчина – дівчина» – 400 євро, анал – від 600 євро за просту сцену, але якщо сцена складна й довга, то 900 євро, подвійна пенетрація – від 1000 євро, подвійний анал – 1500 євро, за піссінг доплата 300 євро.

Моя найдорожча сцена коштувала 2500 євро. Це була подвійна сцена з двох частин по 40 хвилин, у якій було дві жінки й багато чоловіків, були й піссінг, і сквірт. Щоправда, сума за неї вийшла меншою, ніж якби ці дві сцени знімали за два дні.

Мій заробіток щомісяця різний. Одного тижня можуть поставити чотири сцени «дівчина – дівчина» та одну соло, і я зароблю 1900 євро. А наступного буде чотири дорогих сцени по 1500–2000 євро та ще три по 500 євро. У результаті вийде 8300 євро. За січень 2021 року я заробила трохи більше 18000 євро. Але до локдауну заробляла в рази менше, бо конкуренція була величезна.

Загалом ціни залежать від популярності акторок і того, наскільки добре сцени з ними продаються. Якщо ти знаєш, що твої сцени стають бестселерами, можеш спокійно підіймати ціни, і студії на це погодяться. Наприклад, є одна популярна ню-модель Катя Кловер, яка загалом не знімається в порно, але іноді там з’являється й може потримати член чи поцілувати дівчину. За це вона отримує більше, ніж порноакторки за секс, адже вона популярна.

Чешки й угорки зазвичай ставлять вищі ціни, ніж дівчата з пострадянських країн. Точних сум я не знаю, адже ніколи не запитувала особисто, але про це всі говорять.

Чоловікам складніше почати зніматися в порно, ніж жінкам. Знаю лише два способи для чоловіків увійти в індустрію. Перший – через гей-порно. Насправді дуже багато чоловіків, які стали порнозірками, на початку знімалися в гей-порно, адже саме так про них дізнаються та в них з’являються агенти. Другий спосіб – прийти із красивою дівчиною, яку всі хочуть знімати, але яка готова це робити лише зі своїм хлопцем. Пара починає зніматися разом, так дізнаються про хлопця, і є ймовірність, що йому в майбутньому запропонують інші сцени. Просто «прийти з вулиці» хлопцям набагато складніше, ніж дівчатам.

Чому так відбувається? Серед дівчат зазвичай «текучка», тому що глядачі хочуть бачити нові тіла й обличчя. Із хлопцями такого немає. Студіям зручніше працювати з надійними та перевіреними акторами по десять років, а не з новачками.

Чоловіки заробляють у порно менше, ніж жінки. Спілкувалася на цю тему з одним олдскульним актором, який у сфері з 80-х років. Він розповідав, що колись у порно був справжній бум на хлопців, їх було дуже багато, тому вони обвалили ринок цін, тож усім акторам почали платити менше. А ще, оскільки для всіх складних сцен хлопці роблять собі ін’єкції у члени для стимуляції ерекції, у них масово почалися проблеми з ерекцією. Цей актор каже, що йому в індустрії складно, адже він не хоче зніматися за три копійки, а студії більш охоче наймають молодих хлопців задешево й не хочуть платити нормальні гроші на рівні з жінками більш досвідченим акторам.

Про ризики для здоров’я

Усі зйомки завжди без презерватива. Коли я починала зніматися, потрібно було здавати аналізи на інфекції, що передаються статевим шляхом, раз на місяць. Зараз це треба робити раз на два тижні. Аналізи актори оплачують собі самостійно та приносять довідку на зйомки.

Студії й агенти дуже сильно за цим стежать і нагадують про це за кілька днів до зйомок. Але однаково іноді якась інфекція «проривається». Одного разу ми знімали сцени на островах, а у Празі в цей час виявили один чи два випадки сифілісу. Одна з акторок, яка знімалася з нами, була у групі ризику, тому її й інших акторів, які з нею знімалися, викреслили зі списку та продовжували зйомки без них.

Зараз аналізи треба здавати раз на два тижні

Буквально за кілька місяців виявився випадок інфікування ВІЛ – тоді всі студії пішли на карантин на місяць і сказали: «Якщо ми дізнаємося, що наші моделі з кимось іншим працюють у цей місяць, ми з ними більше ніколи не будемо співпрацювати».

Про кар’єрні перспективи

Дуже мало дівчат залишаються в індустрії надовго: як правило, працюють рік чи два та йдуть. Акторок, які десятиліттями в порно, дуже мало. Найчастіше дівчата приходять, вибухають і зникають. З українками так відбувається найчастіше. Натомість чешки частіше приходять в індустрію свідомо й залишаються надовго. Деякі акторки з часом стають агентками чи режисерками, тобто перехід в іншу спеціальність можливий. Я знімаюсь уже вісім років і поки що не хочу нічого змінювати.

Узагалі, якщо брати до уваги не лише мейнстримне порно, то можна працювати акторкою хоч усе життя. Одного разу я знімалась у сцені зі старшою жінкою та поцікавилась у режисера, до якого віку вони приймають акторів. А він каже мені: «Поки ходять, беремо».

Про ставлення до професії

Я почала зніматися в порно, коли мені було 25 років. Я сама себе забезпечувала до цього, у мене не було фінансових труднощів, які б підштовхнули мене до цього. Це було більше про цікавість і фан. А коли почала заробляти хороші гроші, зрозуміла, що можу трохи попрацювати, а весь інший час відпочивати й жити, як мені хочеться. Я справді люблю цей спосіб життя та не хотіла б обрати якусь іншу професію.

Багато хто каже, що в порно працюють люди із залежностями, з боргами, з дітьми, яких необхідно забезпечувати, а іншого способу в людей немає. Нібито таку професію неможливо обрати добровільно. Розумію, що випадки бувають різні, але особисто в мене не було ніяких залежностей чи боргів, у мене є власна нерухомість, а наркотики я навіть ніколи не пробувала. Мені просто подобається ця робота.

Не можу сказати, що я отримую задоволення від самого процесу, адже знімаюсь у порно не заради сексуального задоволення. Але мені подобається наша тусовка

Я розумію, що не зможу заробляти так в іншій професії, принаймні відразу. Мені потрібно буде отримати освіту, певний досвід і, можливо, через 10 років я почну заробляти стільки, скільки заробляю зараз. Це дуже хороші гроші, для мене вони легкі та приємні, для когось так заробляти недопустимо – це особиста позиція кожної людини.

Мені подобається моя робота та спосіб життя, який вона переді мною відкриває. Не можу сказати, що я отримую задоволення від самого процесу, адже знімаюсь у порно не заради сексуального задоволення. Але мені подобається наша тусовка, спілкування з людьми, можливості подорожувати в інші країни коштом компанії, атмосфера на знімальному майданчику. В Україні на жодному офісному робочому місці я не зустрічала такого доброзичливого ставлення та поваги одне до одного, як на зйомках у порно. У студіях, де я знімаюся, дуже уважно ставляться до людей, постійно питають, чи все добре.

Хоча якщо дивитися відео, здається, що до акторки ставляться дуже грубо. Але це те, що відбувається на камеру. Камера вимикається – і всі поводяться нормально. Однак це стосується лише фільмів нормальних студій. На PornHub дійсно були хоум-відео з реальним насиллям, де жінки не грали жертв, а справді ними були. Я вважаю, що це жахливо, і на PornHub потрібно накласти санкції за те, що вони пропускали такі відео.

У європейських студіях такого не може бути, принаймні з мого досвіду, там усе відбувається за згодою після підписання купи договорів і довгих переговорів з агентом. Особисто я ніколи не зустрічала жінок, які б знімалися в порно суто через гостру потребу та страждали від цього. Зазвичай порноакторки – це жінки, яким зйомки для фану, яким подобається такий спосіб життя. Комусь подобається секс на зйомці, комусь можливості багато подорожувати, комусь – популярність.

Про ризики сталкінгу

Одного разу в мене з’явився сталкер. Це угорець, який дуже багато пише мені на пошту та залишає коментарі під відео зі мною. Він вважає, що я його колишня дівчина, але обрала кар’єру в порно, хоча ми з ним могли бути щасливі. Я намагалась пояснити йому, що він мене сплутав із кимось, я точно не його дівчина, але йому на це байдуже.

Він пише мені погрози, що на зйомках мене заразять СНІДом, що він подав заяву на мене в поліцію (в Угорщині) або що він зробить так, щоби мене збила машина. Він думає, що я угорка, і під усіма відео залишає паспортні дані й адресу проживання угорки (напевно, його справжньої колишньої дівчини).

Були випадки, коли популярних акторок вистежували, ломились до них додому, погрожували життю

Я не дуже переймаюсь через це, бо він живе в Угорщині й навряд чи може мені нашкодити, коли я в Україні або на зйомках в інших країнах. Також підозрюю, що він або у в’язниці, або у психлікарні, тому що він з’являється рідко, пише дуже багато, а потім зникає надовго.

Але загалом такого я справді боюсь, адже були випадки, коли популярних акторок вистежували, ломились до них додому, погрожували життю або позбавляли життя. Тому популярності я не прагну та сприймаю хороші гроші в цій професії як плату за популярність, яка може виникнути та вилізти боком.

Поки що мене жодного разу не впізнавали на вулиці, бо у звичайному житті у спортивному одязі й без макіяжу я по-іншому виглядаю, ніж на екрані.

Про вплив роботи на особисте життя

Багато моїх знайомих знають, чим я заробляю на життя, для них це окей. Не помічала, щоб у когось змінилось до мене ставлення через це.

Навіть моя мама знає, що я порноакторка. Не можу сказати, що вона людина вільних поглядів, але вона спокійно до цього ставиться, бо я розповідаю, що там я в безпеці й ніхто нічого поганого мені не робить. Вона каже: «Якщо тобі подобається, то окей». Ми вже багато років не живемо разом, тому вона не намагається якось мене контролювати, ми просто як подружки ділимось новинами.

У мене є постійний партнер, ми вже два роки разом. Його колишня дівчина належала до групи радикальних феміністок, що виступають проти будь-якої секс-роботи, тому він був переконаний, що всі секс-робітниці рабині, вони обрали цю роботу несвідомо, а через необхідність. Тому він до мене ледь не з жалістю поставився спочатку, але я йому все пояснила.

Ми разом неодноразово їздили в Європу, коли я працювала. Він навіть познайомився з деякими моїми колегами. Загалом мій партнер нормально ставиться до моєї роботи. У мене ніколи не виникало проблем із чоловіками, які були б проти зйомок у порно, бо я маю займатися сексом тільки з ними. Мабуть, тому, що я із самого початку розповідаю, що я порноакторка. Якщо людину це не влаштовує, ми навіть не будемо заводити стосунки. Вважаю, що ніхто не може мені казати, ким мені працювати, а ким ні.

У перервах між зйомками, поки я в Києві, зазвичай просто відпочиваю. Раніше я працювала бебі-сітеркою, а одного разу навіть доглядала за дітьми в дуже релігійній родині. Це був цікавий досвід, але платили за це дуже мало, десь 250 гривень за день, при тому, що сидіти із трьома дітьми до 5 років – дуже складно. Але мені хотілося якоїсь діяльності, бо цілими днями бути вдома й нічого не робити – дуже нудно.

Також я часто беру собак на перетримку на волонтерських засадах і проводжу з ними багато часу. Маю й свого собаку, якого теж узяла в притулка.

До карантину я дуже багато подорожувала. Наприклад, їхала з роботи в Амстердам, а після зйомок казала не купувати мені квиток назад, а залишалася надовше в місті. Жила там із каучсерфінгу, знайомилась із місцевими, а назад їхала автостопом, зупиняючись у різних країнах. Я дуже часто поєднувала роботу та подорожі, тому Європу подивилася.

Про роботу на карантині й OnlyFans

Під час карантину роботи в мене не було взагалі, бо не було можливості поїхати в Європу. За минулий рік лише двічі їздила на зйомки в Хорватію та Сербію, але там було всього дві сцени й заробітку мало. Наскільки я зрозуміла, великих студій там немає, це якісь невеликі приватні ініціативи. Тож це я сприймала швидше не як роботу, а як поїздку на море, коли я ще й трохи грошей заробила.

У серпні 2020 року я подала документи на робочу візу, щоби нарешті поїхати на зйомки в Європу. Обіцяли зробити за три тижні, але зробили за три місяці, тому лише в січні 2021 року я змогла поїхати на місяць працювати.

Пережити період карантину допомогли мої заощадження. Вони закінчились у той період, поки чекала на візу, тому трохи пішла в мінус на кредитці. Але в січні вдалося всі кредити закрити.

На карантині я, як і всі в індустрії, вирішила завести OnlyFans

На карантині я, як і всі в індустрії, вирішила завести OnlyFans. Але в мене з цим якось не пішло. Мала 27 000 підписників у Twitter, ще трохи в Instagram, але мемберів на Onlyfans лише 27. Зараз я отримую з цього копійки – 130 доларів. Але я все одно продовжую виставляти туди свої нюдси, фото сексу, фото з іграшками, раніше завантажувала кожен день, а зараз через день. Напевно, для того, щоби заробляти там, потрібна база фанатів, бо на самій платформі мембери бачать лише два фото й за ними мають вирішити, заплатити гроші за підписку чи ні.

Узагалі в Україні це ризикована діяльність. Нещодавно читала, що до чоловіка в Запорізькій області увірвалась поліція через те, що він поширював свої голі фото в соцмережі, здається у Twitter. Тобто він навіть не продавав їх, а просто запостив, як роблять ледь не усі, в кого є Twitter. І за це можуть звинуватити в порнографії. До жінок за поширення фото вриваються взагалі регулярно. Знаю, що найпопулярніші українські порноакторки теж мають Onlyfans, і на них дуже легко вийти. Але їх ніхто не чіпає, а от до ноунеймів в областях вриваються й заарештовують за нюдси.

АВТОРКА: Юлія Беба

Редактор: Марк Лівін

коректорка: Ніка Пономаренко

ВЕРСТКА: Катерина Шерстобітова

Ілюстрації: rawpixel