195 скарг про порушення мовного закону, який зобов'язує обслуговувати клієнтів українською, отримав мовний омбудсмен Тарас Кремінь за тиждень дії нових правил.

Найбільше про порушення повідомляють у Києві та області – 74 скарги. Найменше звернень надійшло із південних та східних областей. Львів’яни надіслали 17 скарг, одесити та харків’яни – по 12.

Найбільше звернень (117) надійшло про відсутність української версії сайтів інтернет-видань та інтернет-магазинів.  Про порушення прав у сфері обслуговування повідомили 34 рази, а про рекламу не державною мовою – 25.


Із 16 січня набула чинності стаття 30 Закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної». Згідно з нею мовою обслуговування в Україні є державна. Наприклад, у закладах харчування, магазинах, на заправках та інших сферах клієнтів мають обслуговувати українською мовою. Мову можна змінити лише на прохання клієнта.

У разі порушення закону мовний омбудсмен або його представник складає акт, після чого порушення мають усунути протягом 30 днів. За повторне протягом року порушення накладаєтсься штраф від 5100 до 6800 гривень, однак стягати штрафи почнуть лише з 16 липня 2022 року.

 Читайте «Нормальні новини» в телеграмі