Через сильний вітер 11 березня у Києві зафіксували чотири випадки падіння рекламних конструкцій, фіксують в управлінні з питань реклами КМДА.

Дозволи на розміщення зовнішньої реклами дає управління на підставі розпоряджень виконавчого органу – КМДА. Але хто несе відповідальність за безпечність рекламних конструкцій та хто перевіряє їхню стійкість?

Що каже закон: «Відповідальність за технічний стан рекламних засобів, порушення вимог техніки безпеки під час розташування та експлуатації рекламних засобів несе розповсюджувач зовнішньої реклами згідно із законодавством». (постанова Кабміну «Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами» №2067, пункт 42). 

Виробники білбордів та сітілайтів мають перевіряти їх на безпечність. За експлуатацію, технічний стан та безпеку відповідає власник рекламної конструкції. Він же, за потреби, і відшкодовуватиме збитки, завдані при падінні конструкції, пояснюють The Village Україна у міському управлінні з питань реклами.


Олександр Смирнов

начальник управління з питань реклами КМДА

Власник рекламної конструкції, подаючи документи до управління з питань реклами, надає конструктивне рішення замовлене у проектуальника чи архітектора, який має ліцензію та право на накреслення рішення. Отримавши дозвіл, він замовляє саму конструкцію за рішенням, а далі встановлює її.

Власник рекламної конструкції несе адміністративну і кримінальну відповідальність згідно із законом. Він має замовляти обстеження конструкцій з тією періодичністю, яку він вважає за потрібне, тому що це його відповідальність. Бажано – раз на рік. Обов’язково – раз на п’ять років, коли він приходить на продовження договору.

Тобто, якщо щось трапилось з конструкцією і є якась шкода чи збитки, то власник рекламної конструкції несе повну відповідальність і компенсує все, якщо це матеріальні збитки.

Якщо це нематеріальні збитки, то він несе навіть кримінальну відповідальність. Звичайно, потім йде слідство, в якому з’ясовують, хто саме припустився помилки: компанія, яка надала конструктивне рішення, неправильно врахувавши вітрові навантаження, або підрядник, який виготовив саму конструкцію за рішенням.

У країні так склалося з рекламним ринком, що кількість конструкцій тільки збільшуються і зменшити її неможливо. Це говорить про не дуже добрий закон, який ухвалюють у Верховній Раді.

У Києві ми знайшли вихід і з місцевими депутатами встановили правила, які будуть працювати саме у нас. Це правила про скорочення наземних конструкцій. На початку їх [рекламних конструкцій у Києві] було майже 12 000. Це така кількість, яку навіть самі власники в нормальному технічному стані тримати не можуть. Тому ухвалили рішення скоротити цю кількість.

Зараз конструкцій  5700, а до кінця травня має бути 4 390 і не більше. Саме ця кількість дозволить власникам стежити за їхнім технічним станом.


Ілюстрація: Женя Величев