Редакція The Village Україна разом із мамами 5-річних дітей відповідають на актуальні питання, які хвилюють сучасних батьків.

Валентина

мама Єви, 5 років


Особисто я надаю перевагу онлайн-шопінгу. Після народження дитини це стало для мене найзручнішим варіантом. Десь із трьох років я почала залучати доньку до вибору іграшок та одягу для неї. Я могла щось порадити, але останнє слово залишається за нею.

На початку цього року ми зайшли в супермаркет за продуктами, іграшковий відділ оминути не вдалося. Єва обрала набір Play-Doh, я звернула увагу на ціну, і вона була відсотків на 30 вищою, ніж в інтернет-магазині. Не люблю платити більше, якщо знаю, де можна купити дешевше. Я запропонувала дочці не купувати цей набір у маркеті, а краще замовити онлайн, замотивувавши тим, що ціна в інтернет-магазині вигідніша й на різницю ми можемо ще щось замовити, вона зацікавилася. Не виходячи з супермаркету, ми зробили замовлення через телефон. Через два дні донька зустрічала кур’єра як рідного. Самостійно зробила розпаковку й була задоволена.

Потім карантин уніс свої корективи й ми вже змушені були замовляти онлайн. Зараз одяг, іграшки й деякі інші товари для неї ми замовляємо разом. Це зручно, цікаво, часто дешевше. Інтернет-магазини часто роблять доставку безкоштовною, тому це ще один плюс. Коли знаходишся в магазині фізично, весь асортимент та атмосфера стимулює до здійснення імпульсивних покупок: прийшли за лялькою, а вийшли ще з Lego Friends. А коли замовляємо в інтернеті, то домовляємося про раціональність і доцільність покупки. Як не дивно, найулюбленіші інтернет-магазини доньки – це IKEA і Zara.

Щодо екологічності, то посилка доставляється в картонній коробці, її ми або повторно використовуємо, або здаємо на переробку, у магазинах частіше використовують поліетиленові пакети, тому це мінус. Дитину я також інформую про переваги й недоліки паковання, вона в темі.


Олеся

мама Матвія, 5 років


Онлайн – це природний формат шопінгу для нашої сім’ї для всіх категорій покупок уже давно. І я, і мій чоловік купуємо все онлайн років 15, більшість речей замовляємо за кордоном. Тому з появою дитини нічого не змінилося. Передусім це пов’язано з тим, що в Україні не завжди є те, що нас цікавить, або ж ціна на стільки завищена, що вигідно замовити та трохи почекати й однаково зекономити відсотків 40 – у цьому є сенс.

Ми знаємо інтереси сина, і зараз він у такому віці, що може сформувати чітко своє бажання. Інколи ми самостійно моніторимо актуальні іграшки напередодні свят. Його привчаємо до того, що він має бюджет на іграшки. Звичайно, він ще не до кінця усвідомлює, що воно таке, але загалом ми намагаємося привчати до того, що в нього є певний обмежений ресурс на це. Я або чоловік робимо підбірку іграшок для сина та показуємо на рев’ю, а він може обрати собі Lego чи будь-які інші розвивальні іграшки.

Більшість іграшок купуємо на Amazon. Замовляємо, зазвичай, позиції, які на нашому ринку не представлені, або, якщо і є, то суттєво дорожчі. Тому в мене не виникає питання, де купувати. Винятком є Lego та трансформери – це ті іграшки, які купуємо ситуативно інколи офлайн, коли бувають знижки.

Вважаю, що онлайн-шопінг є більш екологічним, бо допомагає уникнути емоційних покупок і більш свідомо підходити до вибору. Ми часто показуємо сину відеоогляд іграшки й уже після цього ухвалюємо рішення. У магазині так свідомо підходити до вибору не виходить. До того ж з власного досвіду знаю, що консультанти не завжди орієнтуються в іграшках, тому нам легше робити шопінг за комп’ютером.

Такий формат учить дитину усвідомлювати та ставити пріоритети в тому, що йому потрібно. Якщо перед ним стоїть завдання вибрати одну іграшку, то це точно буде те, що йому потрібно.