Микола Горбунов і Марина Каплан

Проєкт: вейксерф-школа та ресторан City Swell

До пандемії

Сьогодні

28

людей у команді

52

людей у команді

3

катери

6

катерів

58%

платежів – безготівкові

67%

платежів – безготівкові

Які були очікування на початку пандемії?

Коля: Новини про коронавірус застали нас в Еміратах. Це була перша зима, коли ми всю її провели в теплих краях, катаючись. Запросили групу наших спортсменів і людей, які люблять поєднанувати туризм з вейксерфом. Орендували віллу на всю зиму, самі її умеблювали, привезли свій катер. Планували повернутися в Україну аж влітку.

Вілла була заброньована, але люди у березні та квітні приїхати не змогли. Тому ми сиділи самі у своїй класній віллі, купалися в басейні, самі смажили барбекю.

Це мав бути звичайний рік зі звичайним розвитком нашого бізнесу. Адже протягом всіх попередніх років нашої роботи, проєкт стабільно ріс. Але ми не очікували такого зростання, яке відбулося в цьому сезоні. На початку карантину все виглядало невтішно.

Марина: Ми тоді думали, що можливі два варіанти. Або люди боятимуться витрачати, або не зможуть нікуди їздити, розвиватиметься локальний туризм, тому всі будуть кататися на вейксерфі. Сталося друге.

 

Яким видався сезон 2020 для City Swell?

Коля: У нас був план привезти ще один катер, який став би третім. У результаті ми взяли в оренду ще два катери додатково, третій та четвертий привезли самі. Виросли приблизно в два рази по магазину, по обороту і товарних позиціях.

Марина: Виросли не тільки ми, а й вся категорія. З’явилися нові вейксерф-локації, катери. Сфера спорту росте в цілому, це відображення загальносвітової тенденції.

Коля: Ця точка росту досить непросто нам далася. В якийсь момент на початку сезону ми побачили, що продаємо набагато більше абонементів, ніж зазвичай, людей щодня приходить більше. З ранку до вечора. Немає різниці між будніми і вихідними. Приходять люди, хочуть кататися, а нам не вистачало катерів і тренерів. Ми купуємо нові або беремо в оренду, а вони все одно заповнюються і треба знову щось думати.

 

Виросли не тільки ми, а й вся категорія. З’явилися нові вейксерф-локації, катери. Сфера спорту росте в цілому, це відображення загальносвітової тенденції.

Виросли не тільки ми, а й вся категорія. З’явилися нові вейксерф-локації, катери. Сфера спорту
росте в цілому, це
відображення
загальносвітової
тенденції.

Що допомогло впоратися з таким попитом?

Марина: Делегувати та управляти. В липні, коли почався потік, ми працювали два тижні по 13 годин на день. Вся команда так працювала – раніше приходили, пізніше йшли, всі ставилися до цього з розумінням і повагою, тому що цінують продукт, який ми робимо.

Коля: На сьогоднішній день наш найбільший капітал – це наша команда. У нас немає випадкових людей, всі вболівають за нашу справу. Я згадую перший сезон, коли ми тільки купили катери, я сам його зачехляв і розчехляв вранці, сам пілотував і сам на ньому тренував. А сьогодні у нас команда з майже 50 людей. Якби мені сказали три роки тому, що у нас буде 50 людей в команді, я б не повірив. Саме в цьому році стався ріст не арифметичний, а геометричний.

Де брати додаткові
інвестиції в момент, коли треба масштабуватися?

Коля: Шукали рішення не зовсім традиційне. У нас є такий проект як boat sharing – якщо у тебе є катер і ти хочеш, щоб він ще й заробляв, то віддавай його нам у прокат, а ми забезпечимо його завантаженість. Так у нас з’явилося декілька додаткових катерів. Без капітальних інвестицій ми розширили свій катерний фонд та виробничі потужності.

Чи встигали жити не тільки роботою?

Марина: Нещодавно у Колі був день народження, ми взяли 5 вихідних. У результаті ми всі 5 днів все одно щодня були на базі, весь час на телефоні. Не виходить балансувати, на жаль. Декілька разів намагалися ввести табу на розмови про роботу, але буквально через 5-10 хвилин все одно починаємо говорити про якісь нові робочі ідеї.

 

 

На сьогоднішній день наш найбільший капітал – це наша команда. У нас немає випадкових людей, всі вболівають за нашу справу.

На сьогоднішній день наш найбільший капітал – це наша команда. У нас
немає випадкових
людей, всі
вболівають
за нашу справу.

Чому вейксерфінг став таким популярним цього літа?

Марина: Через відчуття відпочинку. Я коли почала займатись вейксерфінгом, для мене це був момент, коли я приходила до води і забувала про роботу. Мені здавалося, що я з’їздила в маленьку відпустку. Оскільки в людей зараз немає можливості подорожувати, вони знають, що можуть доїхати за 20 хвилин з центру, покататися, поспілкуватися з такими ж божевільними, відчути, що відпочили.

Коля: Важко одночасно ловити хвилю, балансувати на дошці і думати про неоплачені рахунки.

Які зміни в роботі клубу ви впроваджували через карантин?

Марина: Спочатку дуже жорстко контролювали навіть кількість людей в катері, виявилося, що це дуже складно. В основному приходять або сім’ями, або парами, які і так контактують між собою, тому зовсім обмежувати не вийшло. В ресторані всюди є санітайзери, ми стараємося це все контролювати.

Коля: Більш ретельно миємо катери, омиваємо гідріки (гідрокостюми – ред.) після кожного гостя у спеціальних розчинах, санітайзери, маски, дистанціювання, ресторан працює за обмеженим графіком.

Ще з минулого року люди масово почали переходити на безготівкову оплату, нікому не хочеться носити кеш. В цьому році цей показник виріс до 90%. І в ресторані, і в клубі у нас можна розрахуватися карткою.

 

Які речі, вже ніколи не будуть такими, як раніше?

Коля: Якщо говорити про економіку, я зрозумів, наскільки важливо мати подушку безпеки. Той період на початку сезону, коли ми не були впевнені, чи відкриється клуб взагалі, змусив мене задуматися про те, що у мене багато боргів і немає ніякої подушки безпеки. Якби мій бізнес був настільки ж чутливим до громадського життя, як звичайний ресторан, клуб чи бар і довелося б його тимчасово закрити, то я б опинився в достатньо складній ситуації.

Зберігати гроші – це ретро-модель, олдскул. Я би сам раніше сказав, що гроші мають крутитися, треба брати кредити, якщо вони вигідні. Однак, пандемія змусила мене особисто переглянути нашу фінансову модель в бізнесі.

Які плани робите на майбутнє?

Коля: Точно буде рости наш клуб, можливо, в рамках одного місця, а можливо, буде розширюватися географічно. Ми хочемо, щоб наш магазин став найспеціалізованішим магазином у вейксерф-спорядженні в Європі.

Сайт має стати найбільшою базою знань про те, де можна покататися, з ким, як робити трюки, на яких дошках, на яких катерах кататися. Ми відчуваємо, що на вейксерфінг є попит, тому будемо працювати над покращенням сфери в цілому.

Visa запустила ініціативу #ПідтримайСвоїх #WhereYouShopMatters для допомоги малому бізнесу.

У рамках глобальної компанії платіжних технологій Visa створили платформу підтримки малого бізнесу, де можна знайти необхідну інформацію про те, як почати, як вести і розвивати свою власну справу.