Київські ТРЦ під час карантину зазнали мільярдних збитків, пише «Ліга» з посиланням на представників галузі.

Обороти київських ТРЦ під час карантину впали на 70%. За оренду вони недоотримали понад 5–7 мільярдів гривень.

Карантинні проблеми столичних ТРЦ умовно ділять на три групи:

 «Якірні» орендарі здають позиції. Кіномережі й розважальні компанії, які формують основні потоки відвідувачів ТРЦ, зараз переживають кризу. А це впливає на товарообіг сусідніх орендарів. Але ТРЦ намагаються зберегти якірних орендарів, оскільки ті формують імідж комплексу.

 Знижки для орендарів. До березня орендні ставки в кращих ТРЦ доходили до $80 за квадратний метр на місяць, але через карантин власникам ТРЦ довелось знизити ставки в середньому на 15%, до того ж індивідуальні знижки іноді сягають і 50–100% залежно від історії взаємин.

 Низька платоспроможність клієнтів. Під час карантину клієнти відмовляються від дозвільного відвідування ТРЦ на користь онлайн-шопінгу. Станом на червень 2020 року індекс споживчих настроїв у торговельних центрах становив 65,1 пункта зі 100 – найнижчий показник з грудня 2018-го.

Водночас, за словами експертів, у ТРЦ достатній запас міцності, щоб зазнавати збитків щонайменше років п’ять. Найвірогідніше, вони збільшуватимуть кредитний портфель для перекриття поточних витрат.


 В Україні запровадили «карантин вихідного дня»: у суботу та неділю відвідувачів не прийматимуть заклади громадського харчування, спортивні зали та ТРЦ.

 Читайте «Нормальні новини» в телеграмі

Обкладинка: Анна Бобирєва для the Village Україна