В Україні разом з паспортом громадянам пропонують видавати офіційні електронні пошти. Також офіційні e-mail адреси хочуть запровадити для юридичних осіб, ФОПів, адвокатів та арбітражних керівників. У парламенті зареєстрували відповідний законопроєкт 3860.

Листи, надіслані на офіційну електронну адресу, вважатимуться офіційно врученими. Якщо закон ухвалять, додаткове документальне підтвердження направлення не буде потрібним.

Автори законопроєкту переконані, що такі зміни мають «спростити ділове спілкування між фізичними особами та суб’єктами владних повноважень, іншими державними органами та судами».

Ось як це може працювати: 

Електронну адресу фізичним особам видаватимуть лише за їхньої згоди, а компанії, установи та ФОПи – автоматично.

Адреса складатиметься з ідентифікатора, @ та доменного імені (доменні імена, що закінчуються на ".ru", обирати не дозволять). Ідентифікатором для юридичних осіб пропонується визначити код згідно з ЄДР, для фізичних осіб-підприємців — реєстраційний номер картки платників податків.

Отримати офіційну e-mail скриньку можна буде на Єдиному порталі державних послуг Дія.

Офіційні електронні адреси реєструватимуть у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців, громадських формувань і в Єдиному державному демографічному реєстрі.